האם עירוב השימושים ישתלט על תעשיית הנדל"ן הישראלית?

פאנל בוועידת הקניונים דן במגמות המשתנות, בצרכים החדשים של הישראלים וביתרונות של עירוב השימושים • "להיות יזם בישראל זה להיות ציוני"

שיתוף הכתבה
פאנל בוועידת הקניוניםפאנל בוועידת הקניונים

האם עירוב השימושים, מגמה שהולכת וצוברת תאוצה בענף הנדל"ן הישראלי, יצליח להשתלב ואולי גם להשתלט על כל התעשייה המקומית? בשאלה זו דנו בכירי ענף הנדל"ן בפאנל "קוקטייל שימושים" במסגרת ועידת הקניונים ורשתות המסחר בישראל שמתקיימת באילת. בפאנל בהנחיית עורך התוכן של אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור השתתפו חנן מור, יו"ר ומייסד קבוצת חנן מור; עמיר בירם, שותף מנהל JTLV ; דורון אהרון, סמנכ"ל משרד התיירות; עמית פורת, יזם ובעלים של רשת מלונות אוליב; אדריכל אייל מלכא. 

חנן מור נשאל על המגמה הגוברת של עירוב השימושים, ואמר כי "המגמות הן אלה שמכתיבות את הצרכים של הציבור בישראל, והצרכים הם אלה שמכתיבים את דפוסי העבודה שלנו בענף הנדל"ן. אנחנו בונים פרויקטים בבניינים שהולכים להחזיק 50 שנה קדימה, והאתגר הוא להבין מה יהיה בעתיד. יש בישראל אדמה שרק הולכת ומצטמצמת, נהיה כאן צפוף יותר ויותר והגידול באוכלוסיה מכביד יותר ויותר, מגדיל את הביקושים ומקשה לייצר היצעים של הדירות. 

"ישנן מגמות נוספות שמכתיבות את דפוסי העבודה בענף הנדל"ן - הטכנולוגיה והתחבורה, וכל המגמות האלה מרמזות שהולך להיות כאן מרתק ומעניין והשוק ישתנה כל הזמן. הציבור הישראלי רוצה איכות חיים – ואיכות חיים מתאפשרת אם הוא יכול לבלות ולעבוד קרוב לבית שלו ולא להסתמך על אמצעי התחבורה שלא נראה שנותנים מענה מספיק למרות כל הניסיונות. עירוב שימושים זה הכלי שמאפשר להשיג את זה", לדברי מור.

עמיר בירם הוסיף ואמר בנושא כי "עירוב השימושים מועיל גם לרשויות המקומיות וגם זו המגמה העולמית אז זה הכיוון שהשוק הישראלי הולך אליו. העיר מנצחת וכולם רוצים לגור בה, לא סתם המחירים בת"א בשמיים לעומת ישובי פריפריה מרוחקים. אנשים רוצים לגור בעיר, הם רוצים ללכת לעבודה ברגל או לנסוע בקורקינט, הם רוצים לרדת מהדירה שלהם במגדל המגורים, ולהיכנס לבית הקפה שנמצא בקומת המסחר או לקניון הסמוך, ואז ללכת לעבודה שקרובה לבית". 

אדריכל אייל מלכא אמר כי גם האדריכלים והמתכננים אוהבים עירוב שימושים בגלל "שחלק גדול מהשינויים במגמות מצריכים עירוב שימושים וכך אנחנו יכולים להשיג הרבה מרחב לעבוד וליצור תכנון שעונה על הרבה צרכים". 

עמית פורת, שייצג את מגזר המלונאות, אמר כי "גם בשוק המלונאות התעשייה שינתה את פניה - מהמעבר למלונות בוטיק וכלה במלונות שנמצאים בתוך אזורי מסחר. אנשים מחפשים את זה כיום, אנשי העסקים רוצים לעבוד במלון שקרוב לרכבת, לרדת לבתי קפה סמוכים ואף ללכת לקניון הסמוך. מלונות עסקים הם הרבה יותר רווחיים ממלונות רגילים וזה מאפשר יעילות תפעולית שמאפשרת לנו להוריד מחירים ולתת מוצר יותר מותאם לקהל היעד שלנו. ובכלל, אני חושב שלהיות יזם בישראל זה להיות ציוני. אנחנו ישראלים, אנחנו רוצים לעבוד בישראל, רוצים להתפרנס כאן ולפרנס אנשים כאן". 

דורון אהרון, נציג הרגולטור, אמר כי "משנת 2014 הבנו שאנחנו נמצאים במשבר הדיור של ענף המלונאות - סדר גודל של כ-100 אלף חדרים לא מאוישים. יכולנו לבוא ולבקש מהאוצר עוד כסף, אבל החלטנו לאמץ את עירוב השימושים – וכך בעצם לבטל את הרגולציה ואת ההגבלות. עירוב השימושים מבחינתנו הוא קודם כל כלי לשיפור תשואה וגם מבטיח החזר השקעה ליזמי המלון. אם יהיה קניונים ליד המלונות לא נצטרך למשוך יותר מדי את התיירים למלון כי הם יבואו לבד. התיירים כבר לא רוצים מסע תיירותי למלון באזורים מרוחקים, אלא הם רוצים להיות במרכז העניינים בעיר ליד המקומיים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםקרן JTLVעמיר בירםעמית פורתאוליבאייל מלכאחנן מורדורון אהרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...