עו"ד ד"ר בני קלדרון: "הסבת פרויקטים של התחדשות עירונית בין יזמים - מהנושאים החמים במיסוי מקרקעין"

מדוע שוררת אי-וודאות רבה סביב הסבת פרויקט ליזם אחר, וכיצד עושים זאת נכון? עו"ד ד"ר בני קלדרון, שותף במשרד יוסי אלישע קלדרון ושות', מסביר ומציין: "זוהי סוגיה דינמית שנראה שטרם נאמרה בה המילה האחרונה"

שיתוף הכתבה
עו"ד ד"ר בני קלדרון, שותף במשרד יוסי אלישע קלדרון ושות' (מרכז הנדל"ן)עו"ד ד"ר בני קלדרון, שותף במשרד יוסי אלישע קלדרון ושות' (מרכז הנדל"ן)

בפרויקטים להתחדשות עירונית, קרי תמ"א 38 ופינוי-בינוי, עולה לא אחת הצורך בהכנסת יזם אחר לתמונה, בין אם במקום היזם הקיים או לצידו. טעמים שונים עשויים להיות למהלך כזה, וביניהם רצונו של היזם הקיים לזרז את הבנייה, קשיים שהוא חווה בהוצאת הפרויקט אל הפועל, צורך ליצור לעצמו תזרים מזומנים לפעילויות אחרות וכיוצא באלה.

הכנסת יזם אחר עשויה לבוא לידי ביטוי בדרך של מכירת הפרויקט או מכירת מניות חברת הפרויקט, אבל גם בדרך של הקצאת מניות ליזם הנכנס בחברה הייחודית; בטרם חתם הרוב הדרוש מקרב הדיירים על הסכם התמ"א או הפינוי-בינוי, או לאחר חתימת הרוב האמור ובטרם הגיע יום המכירה הנדחה. לעתים ההסבה מתרחשת אך לאחר שהגיע יום המכירה הנדחה, והיזם הקיים כבר הגיש את
ההצהרות הנדרשות למשרד מיסוי מקרקעין.

ריבוי האפשרויות להסב פרויקט ליזם אחר או להכניס אותו לחברת הפרויקט מבחינת הדרך לעשות כן ומבחינת העיתוי מחייב התייחסות נפרדת וזהירה לכל אחת מהאפשרויות. שוררת בתחום אי-ודאות מסוימת, שמקורה בעמדות מצד רשות המיסים שלא עולות בהכרח בקנה אחד עם פסקי הדין שניתנו"

ריבוי האפשרויות להסב פרויקט ליזם אחר או להכניס אותו לחברת הפרויקט מבחינת הדרך לעשות כן ומבחינת העיתוי מחייב התייחסות נפרדת וזהירה לכל אחת מהאפשרויות. מדובר באחד הנושאים החמים והמתפתחים בתחום מיסוי מקרקעין , אשר שוררת בו אי-ודאות מסוימת, שמקורה בעמדות מצד רשות המיסים שלא עולות בהכרח בקנה אחד עם פסקי הדין שניתנו ועם החלטות המיסוי שהוציאה רשות המיסים. 

עו"ד ד"ר בני קלדרון, שותף במשרד יוסי אלישע קלדרון ושות', מסביר כיצד להתמודד עם המצב הזה, ואיך לבצע את המהלך על הצד הטוב ביותר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמשרד יוסי אלישע קלדרון ושות’ עורכי דיןתמ"א 38עו"ד ד"ר בני קלדרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...