בסוף זה קרה: ועדת השרים אישרה 600 מיליון שקל לטובת מענקי רוכשים וסבסוד הפיתוח בפריפריה

במסגרת תוכנית דיור במחיר מופחת, ובהמשך למכתבו הבהול של מנכ"ל משרד הפנים, יאיר פינס, בסוף ינואר • המנכ"ל: "לאחר חודשים קשים של הקפאה שנכפתה על השיווקים בפריפריה – זוהי בשורה גדולה"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (מירי שימעונוביץ')מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (מירי שימעונוביץ')

ההפצרות עזרו, והתקציב עבור הפריפריה אושר סוף-סוף – גם במציאת של קיפאון פוליטי מתמשך: משרד הבינוי והשיכון מעדכן היום (ב') כי ועדת השרים אישרה תקציב של 600 מיליון שקל, לטובת מענקי רוכשים וסבסוד פיתוח בפריפריה, לשנה הקרובה, במסגרת תוכנית "דיור במחיר מופחת" של השר יעקב ליצמן.

"הקצאת התקציב תאפשר פרסום מכרזי בנייה בפריפריה, ובכך גם תסייע להאצת הנדל"ן בישראל כקטר צמיחה למשק", נכתב בהודעת המשרד. ההחלטה באה אחרי מכתבו הבהול של מנכ"ל המשרד, יאיר פינס, שנשלח כזכור בסוף ינואר אל בכירי הממשלה, בשל "צורך קריטי" באישור התקציב, לאור הירידה בנתוני השיווק ובהתחלות הבנייה.

על פי הסיכום בין משרד הבינוי והשיכון לבין משרד האוצר, התקציב יחושב כך שעל כל יחידת דיור שתימכר באזורים שבהם ניתנים המענקים, יתוקצב משרד הבינוי והשיכון בהקצאת מענק. על בסיס מתכונת זו חושב התקציב הנדרש, 600 מיליון שקל, עבור המענקים, לפי חישוב של 6,000 יח"ד שישווקו באזורי הפריפריה

כעת, לאחר שהתקציב אושר, יינתנו מענקים של 40,000 שקל לרוכשי דירות בפריפריה, ויינתן סבסוד פיתוח לקבלנים, בגובה 60,000 שקל. על פי הסיכום בין משרד הבינוי והשיכון לבין משרד האוצר, התקציב יחושב כך שעל כל יחידת דיור שתימכר באזורים שבהם ניתנים המענקים, יתוקצב משרד הבינוי והשיכון בהקצאת מענק. על בסיס מתכונת זו חושב התקציב הנדרש, 600 מיליון שקל, עבור המענקים, לפי חישוב של 6,000 יח"ד שישווקו באזורי הפריפריה.
 
המענקים לרוכשים ייושמו כבר מעתה, עד שנת 2023, וייועדו עבור זכאי משרד הבינוי והשיכון הרוכשים דירה במסגרת התוכנית באזורים שבהם מחיר הקרקע, ללא הוצאות פיתוח, נמוך מ-100,000 שקל ליחידת דיור, ללא מע"מ, "זאת במטרה לחזק את הפריפריה ולהביא אוכלוסייה חדשה לאזור, לדוגמא בערים שדרות, קריית שמונה, אופקים, בית שאן, טבריה, נתיבות, דימונה, עכו, סחנין, נצרת ועוד", כך לשון הודעת המשרד. "תנאי המענק ייקבעו על ידי אגף החשב הכללי במשרד האוצר, בתיאום עם אגף האכלוס במשרד הבינוי והשיכון".

באשר לסבסוד הפיתוח עבור הקבלנים, מדובר על סבסוד של 60,000 שקל ליחידת דיור, במתחם שבו מחירי הקרקע, ללא הוצאות פיתוח, נמוכים מ-50,000 שקל ליחידת דיור. לחלופין, יינתנו 40,000 שקל לקבלן עבור יחידת דיור, במתחם שבו מחירי הקרקע ללא הוצאות פיתוח גבוהים מ-50,000 שקל ליחידת דיור, אך לא עולים על 100 אלף שקל ליחידת דיור. במשרד מציינים כי תוספת זו תינתן נוסף על סבסוד הוצאות הפיתוח הניתן ביישובים באזורי עדיפות לאומית.

לאחר חודשים קשים של הקפאה שנכפתה על השיווקים בפריפריה, אישור התקציב לסבסוד ולמענקים מהווה בשורה גדולה. התקציב יאפשר להגדיל את מלאי יחידות הדיור ולהחיות את ענף הדיור, המהווה קטר צמיחה למשק הישראלי"

"תוספת הסבסוד תחול בכל מכרז דיור מופחת אשר חוברת המכרז לגביו תפורסם עד 31.6.2021", מבהירים אנשי משרד הבינוי והשיכון . "על פי הסיכום הבין-משרדי, בשלב זה הסבסוד ילך ויפחת בעשרת אלפים שקל בכל שנה".
 
יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "לאחר חודשים קשים של הקפאה שנכפתה על השיווקים בפריפריה, אישור התקציב לסבסוד ולמענקים מהווה בשורה גדולה. התקציב יאפשר להגדיל את מלאי יחידות הדיור ולהחיות את ענף הדיור, המהווה קטר צמיחה למשק הישראלי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיעקב ליצמןיאיר פינסדיור מופחתועדת השריםמענקי רוכשים וסבסוד פיתוח בפריפריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...