סוכם: אלקטרה בנייה תקים את פרויקט MOMA של קבוצת חג'ג' תמורת 205 מיליון שקל

תקופת הבנייה המוערכת על ידי קבוצת חג'ג' – 31 חודשים • בתחילת השבוע הודיעה החברה כי הגיעה להסכמה עם גוף פיננסי על המימון הנדרש לליווי החברה בפרויקט - בסך של כ-415 מיליון

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים צחי ועידו חג'ג' (טל צ'יקורל)

חברת אלקטרה בנייה תקים את פרויקט MOMA שמקדמת קבוצת חג'ג', בין היתר באמצעות קבוצת רכישה, בדרום תל אביב. כך הודיעה היום (ה') החברה היזמית לרשות לניירות ערך. על פי ההודעה, התמורה בגין שירותי הבנייה שיינתנו על ידי אלקטרה בנייה מסתכמת לסך של כ-205 מיליון שקל.

"חלקה של חג'ג' סלמה (חברת הבת של קבוצת חג'ג', אשר מולה נחתם ההסכם) בעלויות ההסכם, בהתייחס לחלקים בפרויקט שמוחזקים על ידה הוא בשיעור של כ-50%", נכתב בהודעת החברה. "תקופת הבנייה צפויה להסתיים בתוך 31 חודשים ממועד תחילתה, ומסירת הפרויקט לרוכשים תושלם על ידי הקבלן בתוך שלושה חודשים מהמועד הקבוע להשלמת הקמת הפרויקט.

לצורך הבטחת קיום התחייבויותיו, ימציא הקבלן ערבות ביצוע בנקאית אוטונומית בסך של כעשרה מיליון שקל, המהווים כ-5% מתמורת ההסכם. הקבלן יהיה אחראי לטיב הבנייה, לרבות איכות העבודות וכדומה, כלפי חג'ג' סלמה וחברי קבוצת הרכישה ורוכשי הדירות על פי הוראות חוק המכר"

לצורך הבטחת קיום התחייבויותיו, ימציא הקבלן ערבות ביצוע בנקאית אוטונומית בסך של כעשרה מיליון שקל, המהווים כ-5% מתמורת ההסכם. הקבלן יהיה אחראי לטיב הבנייה, לרבות איכות העבודות וכדומה, כלפי חג'ג' סלמה וחברי קבוצת הרכישה ורוכשי הדירות על פי הוראות חוק המכר".

פרויקט MOMA ייבנה בדרך סלמה 46 בדרום תל אביב, ויכלול שני מגדלי מגורים בני 17 קומות ושני בניינים בני שש קומות - אחד למגורים ואחד למשרדים/מלונאות, בהיקף של כ-5,000 מ"ר ברוטו מעל קומת מסחר בשטח של כ-1,100 מ"ר ברוטו. הפרויקט מעוצב על ידי אנשי משרד בר אוריין אדריכלים .

על פי מתווה הפרויקט החדש, קבוצת הרכישה תמשיך בהקמת הפרויקט ביחס לחלקים שבבעלותה ואילו יתרת הזכויות בפרויקט תשווק על ידי חברת הבת של קבוצת חג'ג', היא קבוצת חג'ג' סלמה. המתווה אושר על ידי חברי קבוצת הרכישה

נזכיר כי בסוף השנה החולפת פרסמה קבוצת חג'ג' עדכון באשר לשינוי מתווה הפרויקט, כך שיתרת הזכויות בפרויקט שטרם שווקו על ידי חג'ג' סלמה (50% מהן) ישווקו במתווה יזמי, ולא כקבוצת רכישה. "לאור האמור, חג'ג' סלמה תיוותר אחראית כלפי הקבלן לתשלום מלוא חלקה בהסכם גם בהינתן שיווק יתרת זכויותיה בפרויקט לצדדים שלישיים", נכתב בהודעה. על פי ההסכם, קבוצת הרכישה תמשיך בהקמת הפרויקט ביחס לחלקים שבבעלותה ואילו יתרת הזכויות בפרויקט תשווק על ידי חברת הבת של קבוצת חג'ג', היא קבוצת חג'ג' סלמה. המתווה אושר על ידי חברי קבוצת הרכישה.

באותו פרסום ציינה קבוצת חג'ג' כי, להערכתה הראשונית בלבד, "לא צפוי שינוי המתווה להשפיע באופן מהותי על הרווח הגולמי שצפוי לחברה מהפרויקט, ואולם להערכתה השינוי יאיץ את קצב שיווק היחידות שנותרו לשיווק בפרויקט".

נזכיר עוד כי בתחילת השבוע פרסמה קבוצת חג'ג' על התקדמות נוספת בפרויקט - קבוצת חג'ג' סלמה הגיעה להסכמה עם גוף פיננסי כי זה יעמיד לחברה את המימון הנדרש לליווי במתווה יזמי ביחס לחלקה בפרויקט, בהיקף של כ-415 מיליון שקל, וכן מסגרת אשראי כספית של עד ל-200 מיליון שקל.

באשר לאלקטרה בנייה, נזכיר כי לפני כחודש וחצי נבחרה החברה לבנות את פרויקט אונו סנטר של גשם החזקות, תמורת כ-386 מיליון שקל. בחצי השנה האחרונה היקף הפרויקטים שאותם זכתה החברה לבצע קרוב למיליארד שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'אלקטרהפרויקט MOMAגשם החזקותאונו סנטר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...