ממשיכים לקדם את פיתוח יישובי המיעוטים: הופקדה תוכנית המתאר הכוללנית לפקיעין

התוכנית מאפשרת תוספת של כ-2,000 יחידות דיור ליישוב הגלילי, בדרך להתפתחותו ל-9,500 איש עד שנת 2035 • התוכנית מאפשרת צמיחה גם ל-12,000 איש, בהתאם לקצב גדילת היישוב

שיתוף הכתבה
אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)

עוד תוכנית חשובה לפיתוח יישובי המיעוטים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה צפון הפקידה היום (ג') את תוכנית המתאר הכוללנית לפקיעין, היישוב הגלילי הסמוך לכרמיאל. מטרתה של התוכנית היא, לפי דברי ההסבר, "שימור ופיתוח פקיעין ככפר גלילי אותנטי רב-תרבותי". היא מאפשרת תוספת יחידות דיור לצמיחת היישוב עד ל-9,500 איש בשנת 2035, ואף ל-12,000 איש בהתאם לקצב הפיתוח והגדילה שלו.

"התוכנית מאפשרת הבניית שלד יישובי ברור המחבר בין שכונות פקיעין, ובין היישוב לסביבתו", נכתב בדברי ההסבר, "כמו גם שימור הלב ההיסטורי של פקיעין וקישור רגלִי לשערי הכניסה היישוביים כדי לשפר את תפקודו התיירותי של היישוב.

התוכנית מאפשרת את פיתוח שכונות פקיעין בתצורות בנייה אשר יחזקו את שילובה בנוף, ואת הרחבת פקיעין הגרעינית, שכונת אל מארג' ושכונת החיילים המשוחררים עד לכדי יכולת קיבולת ריאלית של כ-12,000 נפש. עוד היא מאפשרת את הסדרת כביש 864"

התוכנית מאפשרת את פיתוח שכונות פקיעין בתצורות בנייה אשר יחזקו את שילובה בנוף, ואת הרחבת פקיעין הגרעינית, שכונת אל מארג' ושכונת החיילים המשוחררים עד לכדי יכולת קיבולת ריאלית של כ-12,000 נפש. עוד היא מאפשרת את הסדרת כביש 864 ככביש דו-תכליתי אזורי/מקומי, בהתאמה לתפקודו במערך היישובי, על ידי הנחיות לעריכת תוכניות מפורטות בקטע הדרך המסומן כ'דרך אזורית בתוך מרקם בנוי' בנספח התנועה.

בין היתר מציעה התוכנית, החולשת על כ-5,623 דונם, תוספת של 2,000 יח"ד בכ-369,300 מ"ר, 3,400 מ"ר מלונאות (עם אפשרות להחליף עד 50% מזכויות הבנייה למגורים עבור ייעוד זה, עד לתוספת של 232,750 מ"ר), 6,650 מ"ר תעסוקה ומסחר (עם תוספת אפשרית של עד 233,000 על ידי המרת שטחי מגורים), ו-105,350 מ"ר מבנים ומוסדות ציבור.

כאמור, הצפי הוא שהיישוב פקיעין, שבו מתגוררים כיום כ-5,500 איש, יצמח עד ל-9,500 איש ב-2035 ואולי אף יותר מזה. מרבית התושבים המתגוררים בפקיעין כיום הם דרוזים (75%); 23% מהתושבים הם נוצרים ועוד 2% הם יהודים ומוסלמים.

את תוכנית המתאר הכוללנית יזמה המועצה המקומית בפקיעין. העורכת הראשית היא אדריכלית נעמה מליס, ממשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים; יועצת הנוף היא אדריכלית הנוף אורית אלחייני ממשרד ברק אלחייני אדריכלות נוף ; יועצת הסביבה היא דניאלה וטין מחברת אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע

את תוכנית המתאר הכוללנית יזמה המועצה המקומית בפקיעין. העורכת הראשית היא אדריכלית נעמה מליס, ממשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים; יועצת הנוף היא אדריכלית הנוף אורית אלחייני ממשרד ברק אלחייני אדריכלות נוף ; יועצת הסביבה היא דניאלה וטין מחברת אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע; יועץ התחבורה הוא מהנדס מירון מנדלסון ממשרד יינון תכנון ייעוץ ומחקר; והיועץ הכלכלי הוא אהוד חסון ממשרד אהוד חסון יעוץ כלכלי ועסקי.

לעיון בתוכנית במלואה, ולשאר אנשי המקצוע שנטלו חלק בתוכנית, לחצו כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית מתאראדריכלית נעמה מליסאורי אילןהמועצה המקומית פקיעיןדניאלה וטיןמהנדס מירון מנדלסוןאדריכלית הנוף אורית אלחייניאהוד חסוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...