משקיעה בתחבורה: אלקטרה רוכשת את אפיקים בכ-79 מיליון שקל

הרכישה של חברת האוטובוסים הציבורית נעשית "במטרה להרחיב את פעילותה של אלקטרה במגזר השירות, ההפעלה והאחזקה" • לאחר הרכישה היא תחזיק ב-51% ממניות אפיקים

שיתוף הכתבה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה (לירון אלוני)איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה (לירון אלוני)

קבוצת אלקטרה הודיעה הבוקר (א') כי היא נכנסת לראשונה, באמצעות מגזר השירותים והאחזקה שלה, לתחום התחבורה. החברה התקשרה בהסכם לרכישת 51% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת אמנון מסילות, חברה פרטית-משפחתית הכוללת גם את חברת התחבורה הציבורית 'אפיקים'. על פי תנאי העסקה, אלקטרה תשקיע ברכישת 51% ממניות אמנון מסילות כ-79 מיליון שקל – סכום המבטא שווי של כ-154 מיליון שקל לאמנון מסילות ולאפיקים.

יש לציין כי בהודעת אלקטרה מתחילת אוקטובר, בדבר המשא ומתן המתקיים מול חברת אמנון מסילות, שווי החברה היה מעט נמוך יותר. החברה מסרה כי "סכום זה עודכן ביחס לדיווח הקודם שפרסמה החברה עקב שינוי במבנה ההון, הנובע מרה-ארגון שביצעה חברת 'אפיקים' טרם חתימת העסקה".

במסגרת העסקה ניתנה אופציה לרכוש מאמנון סלע את יתרת מניות החברה בחלוף שמונה שנים, לפי שווי שייקבע על בסיס מנגנון שסוכם בין הצדדים. במקביל, ניתנה לאמנון סלע אופציה למכור את יתרת מניותיו לאלקטרה בשווי דומה

עוד במסגרת העסקה ניתנה אופציה לרכוש מאמנון סלע, בעליה של אמנון מסילות, את יתרת מניות החברה בחלוף שמונה שנים ממועד חתימת העסקה, וזאת לפי שווי שייקבע על בסיס מנגנון שסוכם בין הצדדים. במקביל, ניתנה לאמנון סלע אופציה למכור את יתרת מניותיו לאלקטרה בשווי דומה. עוד סוכם בין הצדדים כי ערן סלע יכהן כמנהל עסקים ראשי של החברה, במהלך חמש השנים הבאות לפחות. 

"יצוין כי השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים, לרבות אישור רשות התחרות ואישור משרד התחבורה", נמסר בהודעת החברה. את אלקטרה ייצגו בעסקה עורכי הדין שרון אמיר, מיטל צימברג לדרמן ונועם שועלי ממשרד עו"ד נשיץ ברמדס אמיר; את אמנון מסילות בע"מ ייצג בעסקה עו"ד אסף נחום ממשרד הרצוג פוקס נאמן .

חברת אמנון מסילות, במישרין ובאמצעות חברת אפיקים שבבעלותה, עוסקת בתחום התחבורה הציבורית ומחזיקה בצי הכולל כ-850 אוטובוסים. נכון למועד זה היא מחזיקה בזיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, וכן ב-25% מחברת נתיב לעיר בע"מ. אלקטרה מציינת כי בשנת 2019 רשמה אמנון מסילות הכנסות בסך של כ-783 מיליון שקל, רווח תפעולי בסך של כ-77 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-42 מיליון שקל.

תחום התחבורה הציבורית הינו אחד מהתחומים הנהנים מצמיחה. פרויקטי הרכבת הקלה בתל אביב, המטרו בגוש דן ופרויקטים נוספים שהמדינה מקדמת, צפויים להביא לגידול בהיקף התחבורה הציבורית בישראל ובמשקל של תחום זה בתוך עוגת התשתיות הלאומית"

"תחום התחבורה הציבורית הינו אחד מהתחומים הנהנים מצמיחה בעקבות יישום תוכניות הממשלה להרחבת פרויקטי התשתיות במדינת ישראל", נכתב בהודעת אלקטרה. "בהקשר זה, פועלת המדינה להרחיב את האשכולות הגאוגרפיים של מערך האוטובוסים הציבורי, וזאת במקביל לתהליכים להפרטת חלק מקווי אגד ודן. כמו כן, צפויים פרויקטי הרכבת הקלה בתל אביב, המטרו בגוש דן ופרויקטים נוספים שהמדינה מקדמת, להביא לגידול בהיקף התחבורה הציבורית בישראל ובמשקל של תחום זה בתוך עוגת התשתיות הלאומית".

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה : "ענף התחבורה בישראל הוא מהסקטורים שזוכים להיקף השקעות משמעותי ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה, ומשכך יצאנו למהלך אסטרטגי משמעותי שבמסגרתו תרכוש הקבוצה את השליטה ב'אפיקים', מתוך הבנה שרכישה זו עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית 'מעגל החיים' של החברה ומאפשרת לה להתרחב לתחום התפעול והתחזוקה של תחבורה בישראל. 

כידוע, בשנה האחרונה זכתה החברה, עם שותפים, במכרז להקמה ותפעול של הנתיבים המהירים בכביש 2 ובכביש 20. אלקטרה מספקת כיום שירותי ניהול ותפעול לפרויקטים מורכבים בתחומי החשמל, האנרגיה והגז, ועתה יתווסף למערך זה גם תחום התחבורה. העסקה תאפשר שילוב של יכולות הליבה, הניסיון והידע של קבוצת אלקטרה עם נכסיה של 'אפיקים', לרבות מיצוי סינרגיות וייצור הזדמנות לצמיחה משמעותית. פעילות זו תיתן מענה מקיף לניהול בעולם התשתיות לתחבורה. 'אפיקים' הינה שחקנית מובילה בתחום, ובאמצעותה נעמיק את הפעילות בעולמות כמו הפעלת רכבות קלות, הפעלת ציי רכב והפעלת מערכי רכב אוטונומיים, לצד המשך הצמיחה הצפויה בתחום האוטובוסים וההיסעים, בהתאם לתוכנית העבודה של ממשלת ישראל". 

'אפיקים' הינה שחקנית מובילה בתחום, ובאמצעותה נעמיק את הפעילות בעולמות כמו הפעלת רכבות קלות, הפעלת ציי רכב והפעלת מערכי רכב אוטונומיים, לצד המשך הצמיחה הצפויה בתחום האוטובוסים וההיסעים, בהתאם לתוכנית העבודה של ממשלת ישראל"

אמנון סלע, נשיא קבוצת אמנון מסילות: "אני מברך על השותפות החדשה עם קבוצת אלקטרה . הקורונה הפכה את 2020 לשנה מאתגרת מאוד, אך גם מלאת הזדמנויות, ואני בטוח שנצעיד את הפעילות המשותפת בצורה מופלאה".

ערן סלע, יו"ר קבוצת אמנון מסילות ערב החתימה: "אנו נרגשים להתחיל את השותפות המרגשת עם קבוצת אלקטרה . הוכחנו שישנם ורטיקלים עסקיים ראשונים במעלה. אנחנו רגע לפני חזרה מלאה לשגרה, ואנחנו מאמינים שאפיקי התחבורה יהיו הראשונים לצמוח. העסקים נוצרו יציבים ואיתנים, ואנו מצפים להמשיך ולתמוך אחד בגב השני. בנינו שותפות אמיתית שתוכיח עצמה גם בשנים הבאות עלינו לטובה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת אלקטרהאפיקיםקבוצת אמנון מסילותאמנון סלעאיתמר דויטשרערן סלע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...