חצי מיליארד ש': הסכם ניהול בתי גיל זהב בין משרד הבינוי והשיכון לעמיגור

ההסכם הוא למעשה הארכה של הסכם קיים, וכולל 43 בתי גיל זהב וכ-4,400 דירות • "לראשונה נכללה בהסכם אמנת שירות מפורטת ותקציבי תחזוקה ייעודיים בבתי גיל הזהב"

שיתוף הכתבה

משרד הבינוי והשיכון הודיע הבוקר (ה') כי חתם על הסכם עם חברת עמיגור, סביב ניהול בתי גיל זהב על ידי עמיגור, חברה בת של הסוכנות היהודית, לתשע שנים נוספות. ההיקף התקציבי של ההסכם: 475.2 מיליון שקל. ההסכם מסדיר את הניהול ואת התחזוקה של 43 בתי גיל זהב וכ-4,400 דירות של הסוכנות היהודית, המשמשים לאכלוס קשישים נזקקים חסרי דירה.

ההסכם הוא למעשה הארכה של הסכם הניהול הקודם, שפעל בשנה האחרונה באופן מצומצם עקב מגבלות התקציב. עמיגור הינה חברת הדיור הציבורי השנייה בגודלה בישראל, וההסכמים של המשרד עם החברה מקיפים כ-20% מסך הדירות בדיור הציבורי וכ-40% מסך הדירות בבתי גיל הזהב.

משרד הבינוי והשיכון מנהל יותר מ-100 בתי דיור לגיל הזהב בפריסה ארצית, הכוללים כ-12,000 דירות. "מטרת בתי דיור אלו היא לתת פתרון דיור בקהילה, עם סל רווחה, לאוכלוסיית זכאים בני הגיל השלישי", נכתב בהודעת המשרד. "רוב בתי הדיור מנוהלים עבור המשרד על ידי חברות ממשלתיות, וכמה מהם על ידי חברות פרטיות. מנכ"ל המשרד, יאיר פינס, פעל בתקופה האחרונה מול האוצר במטרה לאשר באופן חריג תוספת תקציב לטובת הארכת הסכם זה, לנוכח הצורך לתת מענה לאלפי זכאים במסגרת בתי גיל הזהב.

חתימה על המשך ההסכם מול חברת עמיגור, שעושה עבודת קודש בניהול הבתים ודואגת לצורכי הדיירים, היא צעד מתבקש. במיוחד בימים אלו שבהם אנו לקראת מבצע חיסונים בבתי הדיור המוגן, חשוב לדאוג לרווחת הדיירים"

מדובר במימוש אופציה להסכם שנחתם בשנה שעברה, ובו לראשונה נכללה אמנת שירות מפורטת ותקציבי תחזוקה ייעודיים בבתי גיל הזהב, אשר מבטיחים מתן שירות איכותי ופתרונות דיור ראויים לדיירי הדיור הציבורי.

נוסף על כך, ההסכם מקצה תקציב פיתוח למערכות מידע שישרתו את הדיור הציבורי ויסייעו בשיפור השירות והמעקב, וכן עדכון של תקציבי תחזוקת השבר המוקצים לחברה. הסכם זה מצטרף להסכם נוסף שנחתם עם חברת עמידר לפני כשלוש שנים, וכולל את מחויבות החברות המנהלות את דירות הדיור הציבורי לספק את השירותים לדיירים בהתאם לאמנת שירות בסטנדרט בינלאומי".
 
לדברי אנשי המשרד, חתימת ההסכם היא חלק ממהלך כולל של המשרד לשיפור השירות שהוא מעניק בתחום זה. בתחילת דצמבר 2020 פרסם משרד הבינוי והשיכון מכרז לניהול בתי גיל הזהב בבעלות המדינה, "תוך קביעת רמת שירות גבוהה לדיירים, התייעלות תפעולית ויעילות כלכלית".

חידוש ההסכם מאפשר פעילות יציבה וסדירה, במיוחד על רקע ימים אלו, בדרך להמשך לשיתוף פעולה מבורך ורב שנים בין עמיגור למשרד הבינוי והשיכון, ועיקר חשיבותו בשיפור השירות לדיירים"

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: " משרד הבינוי והשיכון רואה לנגד עיניו את דיירי בתי הדיור המוגן ודואג לרווחתם. לכן חתימה על המשך ההסכם מול חברת עמיגור, שעושה עבודת קודש בניהול הבתים ודואגת לצורכי הדיירים, היא צעד מתבקש. במיוחד בימים אלו שבהם אנו לקראת מבצע חיסונים בבתי הדיור המוגן, חשוב לדאוג לרווחת הדיירים ולוודא כי הבתים מנוהלים בצורה מקצועית ואיכותית".
 
אריה אביר, יו"ר מועצת המנהלים בעמיגור: "חידוש ההסכם מאפשר פעילות יציבה וסדירה, במיוחד על רקע ימים אלו, בדרך להמשך לשיתוף פעולה מבורך ורב שנים בין עמיגור למשרד הבינוי והשיכון, ועיקר חשיבותו בשיפור השירות לדיירים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיעקב ליצמןהסוכנות היהודיתעמיגורבתי גיל זהבאריה אביר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...