מנהל רשות המיסים, ערן יעקב: "הבעיה היא לא בכמות העסקאות בענף, שחזרה לשגרה; הבעיה היא בהתחלות הבנייה"

ערן יעקב הצהיר בריאיון עם דני רופ בפסגת הנדל"ן 2020, כי הרשות עמלה על רפורמה בתחום הרישוי, והוסיף: "תקופה מאתגרת, אבל יש דברים שבזכותם אפשר להיות אופטימיים"

שיתוף הכתבה
ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, ומ"מ מנכ"ל משרד האוצר, באירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, ומ"מ מנכ"ל משרד האוצר, באירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)

"ראינו את הירידה בכמות העסקאות בענף שירדה משמעותית במרץ-אפריל, אבל מהר מאוד היא עלתה בחזרה – ואפילו פיצתה על החוסר, כך שהיום ישנה חזרה לשגרה. אבל הבעיה היא לאו דווקא במספר העסקאות, אלא בהתחלות הבנייה. שם אנחנו רואים פער, ומדינה ישראל חיה תקופה ארוכה עם פער כזה. זה מצריך חשיבה ועשייה, ולמשרד האוצר רעיונות איך לטפל גם בכך". 

כך אמר היום מנהל רשות המיסים, ומ"מ מנכ"ל משרד האוצר, ערן יעקב, בריאיון "אחד על אחד" עם דני רופ במסגרת פסגת הנדל"ן 2020 ONLINE שנפתחה היום (ג'). יעקב המשיך ואמר: "יש מקום לקדם מעבר ממשרדים למגורים, וחשוב להתמקד גם בהתחדשות העירונית – יש לה פוטנציאל מהגדולים ביותר בשוק. הדבר השלישי הוא הבירוקרטיה: היום נדרשות שנתיים לפחות להוצאת היתר, ואנחנו שוקדים על פתרון גם בנושא הזה. אני מקווה שנציג בקרוב רפורמה בתחום, שתתבסס בין היתר על רישוי עצמי". 

"זו התקופה המאתגרת ביותר לשוק הישראלי, ולקחתי את התפקיד מתוך שליחות", דיבר יעקב על תפקידו החדש כמ"מ מנכ"ל משרד האוצר. "אני עושה זאת בשמחה. המשרד מנוהל היטב - יש מהמורות, יש קשיים, אבל כולם עובדים היטב. העזיבות שהתרחשו לאחרונה הן לא דבר רע בהכרח, ורובן היו מתוכננות ולא נעשו בטריקת דלת. משרד האוצר הוא משרד עם היסטוריה רבת שנים של מקצוענות, של עשייה ושל דרך, בטח ובטח בעת הזו. הוא מוכיח את עצמו, וחשוב להסתכל על העשייה ולא על העזיבות. 

יש לא מעט עיוותים במערך המיסים, הרבה מאוד הון שחור – וזאת לא בעיה של רשות המיסים, אלא של כל המשק. זה פוגע בתחרותיות, בשוויון, בכל הנימים הקטנים של המשק. חובה עלינו כמדינה להפשיל שרוולים ולטפל בזה.

אנחנו בתקופה לא פשוטה ומאתגרת, אבל יש דברים שבזכותם אפשר להיות אופטימיים. חזרנו לתוצר של 97%, זה דבר אדיר. אנחנו עובדים על תקציב, קיבלתי הוראה מפורשת לעשות זאת. נביא במסגרתו רפורמות גדולות ותוכניות בכל התחומים – כולל בנדל"ן. מה שחשוב בתקציב הוא מה שהוא מביא איתו".

אירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)אירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)

לאחר הריאיון נערך פאנל עדכוני מיסוי מקרקעין לשנת 2021, עו"ד שי אהרונוביץ’, סמנכ"ל בכיר ( מיסוי מקרקעין ) ברשות המיסים, עו"ד מאיר מזרחי, בעלי משרד עו"ד מאיר מזרחי ושות', ועו"ד ורו"ח יוסי אלישע, ראש מיסוי מקרקעין בלשכת עורכי הדין ושותף מייסד במשרד יוסי אלישע קלדרון ושות’ עורכי דין.

עו"ד אהרונוביץ' אמר בפאנל כי נכון להיום לא מורגשת ירידה בגבייה, אם כי הביצועים בתחום המגורים חזקים יותר מתחום הנדל"ן המניב, באופן טבעי. "השירות שלנו ברשות המיסים השתנה ב-180 מעלות, ואנחנו מעבירים יותר ויותר שירותים לאינטרנט", ציין בנוגע לפעילות הרשות בימי הקורונה.

עו"ד מזרחי אמר כי "תחום המיסוי הוא המפתח והמנוע של ענף הנדל"ן. רשות המיסים צריכה לפשט את הנושא, והיא עושה את זה לא רע. תחום המיסוי לא רק חייב להיות פשוט, חייבים שתהיה ודאות בנושא המיסוי, כי כשהדברים לא ברורים – זה הדבר הגרוע ביותר שיכול להיות".

אירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)אירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםמשרד האוצרעו"ד שי אהרונוביץ'עו"ד ורו"ח יוסי אלישעדני רופערן יעקבמשרד עו"ד מאיר מזרחידן קצ'נובסקימיכאל אסףמאיר מזרחי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...