כ-300 דונם בסמוך לציר 471 יועברו לתחום השיפוט של עיריית פ"ת

שטחים נוספים סביב הציר יועברו לעיריית קריית אונו, למועצה המקומית גני תקווה, למועצה האזורית דרום השרון ולמועצה האזורית חבל מודיעין.

שיתוף הכתבה
ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, על רקע כביש מכבית (דוברות עיריית פתח תקווה)ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, על רקע כביש מכבית (דוברות עיריית פתח תקווה)

300 דונם בסמוך לכביש 471, כביש מכבית, יועברו לתחום השיפוט של עיריית פתח תקווה – כך ממליצה ועדת הגבולות של משרד הפנים. הוועדה התכנסה לאחרונה והגיעה להחלטה, בתום כמעט שנתיים של דיונים, שהחלו בינואר 2019. הוועדה פרסמה את החלטותיה בעניין בפני שר הפנים, אריה דרעי, והוא זה שאמור לפסוק בנושא.

מדובר בדיון שנפתח סביב הבקשה לשינוי הגבולות של הערים פתח תקווה וקריית אונו, ושל המועצה המקומית גני תקווה, המועצה האזורית דרום השרון והמועצה האזורית חבל מודיעין שגובלות בהן – בקשה שהוגשה על ידי הרשויות עצמן, כדי להסדיר את נושא שטחי השיפוט הגובלים בכביש 471, הוא ציר מכבית. 

במהלך הדיונים הוצגו עמדות הרשויות השונות, משרדי הממשלה הרלוונטיים ועוד. בתום דיונים וסיורים שנערכו בציר המדובר, החליטה הוועדה, כאמור, להמליץ על העברת כ-300 דונם לתחום השיפוט של פתח תקווה, שיוקצו לטובת פיתוח. הוועדה ממליצה להעביר שטחים נוספים, בנפחים קטנים יותר, ליתר הרשויות הנוגעות לעניין. 

מדובר בסך הכול בעשרה תאי שטח שחולקו בין הרשויות. זו החלוקה המלאה, על פי המלצת הוועדה:

כ-300 דונם בסמוך לציר 471 יועברו לתחום השיפוט של עיריית פ"תכ-300 דונם בסמוך לציר 471 יועברו לתחום השיפוט של עיריית פ"ת

לעיון בהחלטת הוועדה המלאה לחצו כאן
 
בין המלצות הוועדה נמצאת העברת תאי השטח התחומים בין כביש מכבית לבין פתח תקווה, בסוף רחוב כץ ורחוב בן צבי בעיר, וזאת כדי לאפשר קרקע משלימה בין היתר להקמת מבני ציבור, מגורים, מגרשי ספורט ותשתיות חדשות במסגרת ההתחדשות העירונית הצפויה בשכונת אחדות והסביבה. בנוסף, הומלץ להעביר לפתח תקווה את תא השטח הנמצא בקצה רחוב מנחם בגין, בשטח הכלוא ממערב למחלפון עמישב. הרחבה זו תאפשר להקים את מסופי האוטובוסים המשודרגים בסוף רחוב כץ ובאזור מחלפון עמישב.
 
אם המלצות הוועדה יאושרו, הגבול בין הרשויות יהיה ציר 471, כך שתאי השטח שמצפון לכביש 471 יועברו לפתח תקווה. יוצאת דופן היא המובלעת שמול שכונת שעריה (בין כפר מעש לנחלים), שנמצאת מעברו השני של כביש 471, ותישאר גם היא בתחומי פתח תקווה. 

ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, אמר לאחר פרסום ההמלצות: "קביעת הגבולות באופן שיסדיר את השטחים התחומים בין כביש 471 לפתח תקווה תאפשר לעירייה להעמיק באופן משמעותי את פיתוח התשתיות, וכן לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות ולהמשך לקדם את המהפכה התחבורתית חסרת התקדים שמתבצעת בעיר בשנתיים האחרונות. המלצות הוועדה חשובות מאוד, ומביאות בשורה לעיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית קריית אונוהמועצה האזורית דרום השרוןאריה דרעימשרד הפניםעיריית פתח תקווהרמי גרינברגהמועצה המקומית גני תקווהועדת הגבולות של משרד הפניםהמועצה האזורית חבל מודיעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...