איש העסקים אהרון פרנקל בדרך להחזקה בכ-33% ממניות גב-ים

זאת בהמשך לרכישת מניות החברה בסכום של 939 מיליון שקל בימים האחרונים, מחברת מגדל סל מניות ישראליות •

שיתוף הכתבה
אהרון פרנקל (יח"צ)אהרון פרנקל (יח"צ)

איש העסקים אהרון פרנקל בדרך להחזקה משמעותית במניות חברת גב ים: החברה הודיעה היום (ד') כי פרנקל רכש לאחרונה מניות של החברה, וכן אופציות לרכישת נתח מניות נוסף – מהלכים שאם ימומשו במלואם יקנו לפרנקל שליטה ב-32.98% מהון המניות של גב-ים .

על פי ההודעה, רכש אתמול פרנקל 7,734,950 מניות של החברה, בשווי 28 שקל למניה ובסכום כולל של 216,578,600 שקל. את המניות רכש משני גורמים שונים, עם שני בעלי מניות שאינם בעלי עניין בחברה. לצד זה, רכש פרנקל אופציות משני בעלי המניות הללו תמורת 24 מיליון שקל – אופציות לרכישת 7,734,950 מניות רגילות נוספות של החברה, גם הן לפי שווי של 28 שקל למניה, שהתמורה הכוללת עבורן, בעת מימוש, היא 216,578,600 שקל. 

אופציה זו היא לתקופה של עשרה חודשים. מדובר ב-15,469,900 מניות בסך הכול – המניות שנרכשו לצד מניות האופציה, בשווי כולל של כ-457 מיליון שקל. בימים האחרונים רכש פרנקל 15.1% מהמניות שהחזיקה חברת מגדל סל מניות ישראליות בגב-ים, תמורת כ-939 מיליון שקל. יש לציין כי נכון להיום בעלת המניות הגדולה ביותר בגב-ים היא נכסים ובנין מבית דסק"ש. שווי השוק של גב-ים עומד כרגע על 5.24 מיליארד שקל. 

אם תושלמנה העסקאות, וכן עסקת הרכישה של מניות החברה על ידי פרנקל ממגדל סל מניות ישראליות, החזקותיו של פרנקל יגדלו לשיעור של 32.98% בהון המניות המונפק והנפרע של החברה (32.67% בדילול מלא)"

"אם תושלמנה העסקאות האמורות לעיל, לרבות מימוש מלא של האופציות ובהתאם לנתונים הידועים לחברה למועד דיווח זה, אחזקותיו של מר פרנקל יגדלו לשיעור של 17.89% בהון המניות המונפק והנפרע של החברה (17.72% בדילול מלא)", נמסר מחברת גב-ים , שהוסיפה: "אם תושלמנה העסקאות האמורות לעיל, וכן עסקת הרכישה של מניות החברה (והאופציה לרכישת מניות נוספות) על ידי פרנקל ממגדל סל מניות ישראליות, החזקותיו של פרנקל יגדלו לשיעור של 32.98% בהון המניות המונפק והנפרע של החברה (32.67% בדילול מלא)". פירוש הדבר הוא שפרנקל יחזיק בשיעור המניות הגדול ביותר מבין מחזיקי המניות של גב-ים.

נציין הרכישה הזו מכניסה למורכבות מסוימת עסקה גדולה אשר עומדת, כך נראה, להתבצע בימים הקרובים: רכישת דסק"ש על ידי חברת מגה אור או על ידי אדוארדו אלשטיין. כאשר בעלת המניות הגדולה ביותר בגב-ים היא כבר לא דסק"ש, ייתכן שעסקה זו תיתפס כמשתלמת פחות עבורם – שכן מדובר באחת החברות הקורצות ביותר מבין אלו שבשליטת דסק"ש.

אהרון פרנקל, שנולד בבני ברק, הוא איש עסקים בינלאומי, בין היתר בעליה של חברת Loyd's. לפרנקל פעילות עסקית חובקת עולם, ובשנים האחרונות אף התמנה לתפקידים דיפלומטיים רשמיים, ובהם סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי ויו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסיאתי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים ובנייןמגה אוראדוארדו אלשטייןבנייני האומה ירושליםדסק"שאהרון פרנקלמגדל סל מניות ישראליות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...