רמת אפעל: התוכנית להקמת כ-4,000 יח"ד בדרום השכונה

מדובר במתחם סמוך לצומת מסובים המקודם על ידי שיכון ובינוי, ויכלול גם 270,000 מ"ר מסחר ותעסוקה.

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית רמת אפעל (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית תוכנית רמת אפעל (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

גם רמת אפעל מתקרבת להרחבה משמעותית: הבוקר (ד') הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב תוכנית להקמת כ-4,000 יח"ד מדרום לשכונה שבמזרח רמת גן. התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-315 דונם, וממוקמת בשטח חקלאי מצפון לכביש 461 וממזרח לכביש 4. התכנון המוצע מבוסס על תוכנית הצל שהוכנה למרחב ולתמ"מ 5/5, ומהווה המשך ישיר של כמה תוכניות שאושרו זה מכבר ומקודמות באזור בשנים האחרונות. 

התכנית, שאותה יוזמת חברת שיכון ובינוי , מציעה הקמת של שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-2,500 יח"ד בבינוי משולב מרקמי וגבוה, עוד כ-900 יחידות דיור מיוחד, כ-380 יח"ד לדיור בר-השגה ושטחים נרחבים שיוגדרו לטובת הציבור. לאורך הדופן הדרום-מערבית של המתחם מוצעת הקמה של רצועת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-270,000 מ"ר עיקרי, אשר יהוו המשך לאזור התעסוקה המאושר לאורך כביש 461. כמו כן התוכנית מתווה רשת תשתיות ותנועה עבור הולכי רגל, תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, שבילים ירוקים ונטיעות במרחב. אדריכל התוכנית הוא עופר קולקר ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

רמת אפעל: התוכנית להקמת כ-4,000 יח"ד בדרום השכונהרמת אפעל: התוכנית להקמת כ-4,000 יח"ד בדרום השכונה

80% מהזכויות בפרויקט שייכות לחברות הנדל"ן שיכון ובינוי ואשדר, ו-20% נוספים שייכים לרשות מקרקעי ישראל. מתוך אותם 80% שאינם בבעלות המדינה, 85.9% שייכים לשיכון ובינוי, כך שהיא היזמית העיקרית במתחם. 

מדובר במתחם עירוני אשר מציע איכויות עירוניות גבוהות. התוכנית קודמה על ידי החברה בשיתוף עיריית רמת גן ובתמיכה של הוועדה המחוזית, והיא נותנת דגש בנגישות מיטבית, בעירוב שימושים, באיכות אדריכלית ובבנייה ירוקה"

נזכיר כי לא רחוק ממתחם זה, שנמצא בסמוך לצומת מסובים, נמצא מתחם מסקרן אחר – תוכנית תל השומר המקודמת בוותמ"ל. התוכנית הזו, מעבר לכביש 4 מצד מזרח, גדולה עוד יותר וכוללת בסך הכול 12,000 יחידות דיור חדשות, בשטח של 1,500 דונם. חלק מתוכנית זו הוא פינויו של הבקו"ם, בסיס הקליטה והמיון המפורסם בתל השומר, שיועתק לאזור רמלה.

האצת הפיתוח של נכסי החברה היא אחת מאבני היסוד של אסטרטגיית הערך של שיכון ובינוי , ואני צופה שכבר בתקופה הקרובה תוצאות הפעילות הזו יבואו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברה"

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי : "הפקדת התוכנית היא שלב משמעותי בפיתוח פרויקט הענק ברמת אפעל. החברה משקיעה משאבים רבים לצורך האצת הפרויקט, אשר אמור להניב לה הכנסות בהיקף חסר תקדים. האצת הפיתוח של נכסי החברה היא אחת מאבני היסוד של אסטרטגיית הערך של שיכון ובינוי, ואני צופה שכבר בתקופה הקרובה תוצאות הפעילות הזו יבואו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברה".

האדריכל אבישי קימלדורף, סמנכ"ל תכנון ואדריכל ראשי בשיכון ובינוי נדל"ן: "מדובר במתחם עירוני אשר מציע איכויות עירוניות גבוהות ומשלב מגורים, תעסוקה, מסחר, דיור מיוחד ושטחי ציבור רחבים בסמוך לקו הרכבת קלה ולמערך דרכים ראשי. התוכנית קודמה על ידי החברה בשיתוף עיריית רמת גן ובתמיכה של הוועדה המחוזית, והיא נותנת דגש בנגישות מיטבית, בעירוב שימושים, באיכות אדריכלית ובבנייה ירוקה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינויהוועדה המחוזית לתכנון ובניהתמיר כהןתוכנית רמת אפעלאבישי קימלדורף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...