על פי נתוני הלמ"ס: כ-3,660 דירות חדשות נמכרו ביוני

זאת לעומת כ-6,250 דירות בשלושה חודשים שלמים – מרץ עד מאי • הנתונים מרשות המיסים נראים דומים: דווחו 3,740 עסקאות למכירת דירות חדשות.

שיתוף הכתבה
יוני 2020 משיב קצת צבע ללחיי ענף הנדל"ן (שאטרסטוק)יוני 2020 משיב קצת צבע ללחיי ענף הנדל"ן (שאטרסטוק)

נתוני יוני ממשיכים בסנטימנט האופטימי בכל הקשור לפעילות בענף הנדל"ן: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ה') את נתוני הדירות החדשות שנמכרו והביקוש לדירות חדשות – ואלו נראים טוב הרבה יותר מהנתונים האחרונים של הלמ"ס בעניין זה, שפורסמו בחודש שעבר.

כך, נתוני הלמ"ס מצביעים על כ-3,660 דירות חדשות שנמכרו לאורך חודש יוני 2020 – זאת לעומת כ-6,250 דירות, פחות ממחצית, בשלושת החודשים שקדמו לו, קרי מרץ עד מאי 2020. על אף שחישוב זה אינו מדויק, אם נסיק מקצב מכירת הדירות החדשות ביוני לגבי קצב המכירה בשלושה חודשים, נגיע לכמות של כמעט 11,000 דירות.

על פי נתוני הלמ"ס: כ-3,660 דירות חדשות נמכרו ביוניעל פי נתוני הלמ"ס: כ-3,660 דירות חדשות נמכרו ביוני

בניגוד לפרסומים קודמים מסוג זה, החודש גם נתוני רשות המיסים תואמים את נתוני הלמ"ס – עובדה שיכולה להעיד על רמת הדיוק שלהם בפרסום זה. כך, על פי הדיווחים לרשות המיסים בוצעו בחודש יוני 2020 כ-3,740 עסקאות של מכירת דירות חדשות. 

גם נתוני הכמות המבוקשת של דירות חדשות מצביעים על שיפור ביוני: על פי הנתונים, בחודש יוני 2020 הכמות המבוקשת של דירות חדשות עמדה על כ-4,550 דירות, זאת לעומת כ-9,010 דירות בשלושת החודשים שקדמו לו. אגב, מספר זה (בין מרץ למאי 2020) היווה אז ירידה של 37% לעומת שלושת החודשים שלפני כן. נתונים אלו מצטרפים לנתונים בסקירת אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שפורסמה השבוע בנוגע להיקף העסקאות בחודש יוני.

על פי נתוני הלמ"ס: כ-3,660 דירות חדשות נמכרו ביוניעל פי נתוני הלמ"ס: כ-3,660 דירות חדשות נמכרו ביוני

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי בחודש יוני כ-25.3% מסך כל הכמות המבוקשת של דירות חדשות היו במחוז המרכז, 22.1% במחוז הדרום, 19.9% במחוז תל אביב, 10.8% במחוז חיפה, 10.4%  במחוז הצפון  וכ-8.1% במחוז ירושלים.

מחוז הדרום, שנמצא גבוה ברשימת הכמות המבוקשת של דירות חדשות, מפתיע עוד יותר ברשימת הדירות החדשות שנמכרו: כ-25.4% מסך הדירות שנמכרו בארץ היו במחוז הדרומי - כ-60% מהן בערים שדרות ונתיבות. כ-23.1% מסך הדירות שנמכרו היו במחוז המרכז. בסוף יוני 2020 מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה עמד על כ-38,370 דירות

הלמ"ס בחרה להתייחס בעת פרסום הנתונים לאתגר שמולו היא ניצבת בשל משבר הקורונה. כך נכתב בהודעתה: "כפי שפורט בהודעות הקודמות, המודל השגרתי האומד את מספר הדירות החדשות שנמכרו אינו מותאם לתקופת הקורונה. במהלך החודשים האחרונים בוצעו כמה פעולות שמטרתן הייתה שיפור והתאמה נקודתית של המודל לתקופה חריגה זו. 

פעולות אלו כללו היבטים מתודולוגיים - התערבות באופן הפיזור של המכירה בין מועדי הדיווח ובתהליך זקיפת נתונים במצבים של אי-איתור או חוסר דיווח וכדומה. נוסף על כך, הובאו לידי ביטוי נתונים שבמצב שגרה נחשבים זניחים מבחינה סטטיסטית, והתעצמו בעקבות המשבר, כדוגמת נושא החזרת הדירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהרשות המיסיםמשרד האוצרדירות חדשותאגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...