אושר: הקמת 425 יחידות דיור חדשות ברובע 2 באילת

הוועדה המקומית אישרה את התוכנית, הפונה אל מפרץ אילת ותיבנה במסגרת תוכניות מחיר למשתכן ומחיר למשתפר • ההערכות הן כי בניית הרובע תושלם בתוך כחמש שנים

שיתוף הכתבה
הדמיית רובע 2 באילת (מור בללטי אדריכלים)הדמיית רובע 2 באילת (מור בללטי אדריכלים)

אישור למאות יחידות דיור חדשות באילת: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את הקמתן של 425 יחידות דיור חדשות ברובע 2 בעיר, הפונה אל מפרץ אילת. יחידות הדיור ישווקו לזכאי מחיר למשתכן וכן לרוכשים בשוק החופשי, על ידי היזמים אייל פרץ ועמרם אברהם שזכו במכרזי מחיר למשתכן ומחיר למשתפר.
 
רובע 2 יכלול בסיום בנייתו 529 יח"ד בתמהיל מעורב – בתים פרטיים, קוטג'ים, דירות גן ודירות גג, בבנייה נמוכה עד שתי קומות. 104 יח"ד מתוך מספר זה נמצאות כבר בשלב בנייה מתקדם על ידי היזם "האחים אוזן", במסגרת תוכנית מחיר למשתכן . יתר הדירות ייבנו על ידי היזמים אייל פרץ ועמרם אברהם.

אישור הוועדה הוא חלק ממכלול התרחשויות מרגשות שצפויות באילת בשנים הקרובות: שדרוג רצועת החוף, יצירת מוצרי תיירות לקהלים חדשים על בסיס איכויות המדבר וים סוף, פיתוח שטחו המתפנה של שדה התעופה, פינוי הנמל הצבאי, התחדשות לב העיר ועוד"

הקמת רובע 2 מתאפשרת כחלק מהסכם הגג שעליו חתמה העירייה עם רשות מקרקעי ישראל בשנת 2017, והוא מפותח על ידי החברה הכלכלית אילת, כחברה מפתחת עבור רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. מדובר באחד משני הרובעים האחרונים אשר משלימים את מתחם השחמון באילת, שבנייתו החלה בשנות ה-90 של המאה הקודמת. מתחם השחמון, הקרוי על שם נחל שחמון העובר בתחום העיר וחוצץ בינו לבין שכונות העיר הוותיקות, יכלול בסיום פיתוחו כ-9,000 בתי אב ויהווה מחצית מסך בתי האב בעיר אילת.


 
ממנהל ההנדסה בעיריית אילת נמסר כי בניית הרובע צפויה ליהנות ממסלול מהיר: לפי ההערכות בעירייה, בהתבסס על קצב העבודה המשותף עם היזמים, היתרי הבנייה צפויים להימסר עוד בשנת 2020, והרובע כולו צפוי להיבנות, להימסר ולהיות פעיל באופן מלא, כולל פיתוח תשתיות ומבני ציבור, בתוך חמש שנים.

נציין כי איור זה מתווסף להתאוששות הנדל"נית המורגשת לאחרונה בעיר: מאז היציאה מהסגר בסוף מאי נמכרו באילת יותר מ-100 דירות - כך עולה מניתוח נתוני רשות המיסים שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין, בראשות חיים מסילתי. בחודש מאי נמכרו 49 דירות, במחיר ממוצע של 1.38 מיליון שקל לדירה, ועוד 50 דירות נמכרו ביוני, במחיר ממוצע של 1.216 מיליון שקל. עוד עולה מהניתוח כי 30% מהעסקאות נחתמו מול קבלנים , במחיר ממוצע של 1.665 מיליון שקל. המספרים לגבי יוני אינם סופיים, ועשויים עוד לעלות.

מאיר יצחק הלוימאיר יצחק הלוי

 
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "אני גאה להעניק למשפחות צעירות, הזדמנות לדיור איכותי ובהישג יד, הצופה לנוף הייחודי של מפרץ אילת. מדובר באירוע מכונן: בפעם הראשונה היתרי בנייה לרובע שלם מאושרים כיחידה אחת. אישור הוועדה הוא חלק ממכלול התרחשויות מרגשות שצפויות באילת בשנים הקרובות: שדרוג רצועת החוף, יצירת מוצרי תיירות לקהלים חדשים על בסיס איכויות המדבר וים סוף, פיתוח שטחו המתפנה של שדה התעופה, פינוי הנמל הצבאי, התחדשות לב העיר - וזו רק רשימה חלקית".

תקופת הקורונה היא התקופה הכי מתאימה לתת שירות מצוין ודל בבירוקרטיה, לקדם תכנון ורישוי ולאפשר ליזמים וקבלנים לעמוד מוכנים לתחילת עבודות. אנו רואים בשוק הבנייה והתשתיות מנוע כלכלי ויש לנו הכלים הנדרשים כדי להניע אותו"

מהנדס העיר, אסף אריכא, הוסיף: "צוות מנהל ההנדסה והוועדה המקומית אילת ממשיכים לפעול במרץ, גם ובמיוחד בתקופת הקורונה, כדי לאפשר אווירה עסקית אטרקטיבית ליזמי נדל"ן במטרה להמשיך את תנופת פיתוח העיר וכדי להניע את הכלכלה המקומית. תקופת הקורונה היא התקופה הכי מתאימה לתת שירות מצוין ודל בבירוקרטיה, לקדם תכנון ורישוי ולאפשר ליזמים וקבלנים לעמוד מוכנים לתחילת עבודות. אנו רואים בשוק הבנייה והתשתיות מנוע כלכלי ויש לנו הכלים הנדרשים כדי להניע אותו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןעיריית אילתמאיר יצחק הלויהחברה הכלכלית אילתאסף אריכאמהנדס העיר אילתהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אילתרובע 2 באילתמחיר למשתפר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...