שיעור השכונות העניות במטרופולינים בארה"ב ב-2018 גדול יותר מאשר ב-1980

למרות שהעולם מתקדם, ושיעורי העוני הולכים ופוחתים, בארה"ב ישנן יותר שכונות עניות בערים הגדולות, ואלו שכבר היו עניות – הופכות עניות עוד יותר

שיתוף הכתבה
שכונות העוני בארה"ב דווקא מתרבות (שאטרסטוק)שכונות העוני בארה"ב דווקא מתרבות (שאטרסטוק)

ארה"ב מתמודדת בימים אלו עם מחאות בסדר גודל אדיר, שלא ידעה כמוהו כבר הרבה מאוד זמן. לפני המחאות הללו, מה שהעסיק את האמריקאים יותר מכול (ויחזור להעסיק אותם שוב בקרוב, כנראה), הוא משבר הקורונה. בין שני אלו קשה להחדיר נושאים בוערים אחרים, אך הינה אחד מהם, מעניין מאוד ואפילו מפתיע: מתברר כי נכון לשנת 2018 ישנן יותר שכונות עניות בערי ארה"ב לעומת 1980, כארבעה עשורים לאחור.

בעידן שבו נדמה כי העוני הולך ומצטמצם, שבו אפשר לראות פחות ופחות מדינות עניות – ובמקומות רבים עניים שמצליחים לפרוץ את מחסום העוני, מפתיע משהו לגלות נתון כזה, ועוד באחת המדינות העשירות בעולם. אך זהו המצב: על פי כתבה שפורסמה במגזין CityLab, מספר השכונות העניות במטרופולינים בארה"ב עלמה משמעותית משנת 1980 - ורוב אזורי ההכנסה הנמוכה שכבר היו כאלו, רק נפלו עמוק יותר אל תוך העוני.

שיעור השכונות העניות במטרופולינים בארה''ב ב-2018 גדול יותר מאשר ב-1980שיעור השכונות העניות במטרופולינים בארה''ב ב-2018 גדול יותר מאשר ב-1980

כפי שאפשר לראות בגרף, מספר השכונות בעוני גבוה (ששיעור התושבים העניים בהן גבוה מ-30%) עמד בשנת 1980 על פחות מ-4,000, ואילו ב-20108 חצה את רף ה-6,000. זהו לא הנתון היחיד שיש לשים לב אליו: מתברר כי הפער בהכנסה החציונית בין שכונות בעלות עוני מועט לבין שכונות בעלות עוני רב עלה משמעותית. בעוד בשכונות העניות השכר השנתי עלה מ-25,000 דולר למשק בית ל-29,000 דולר למשק בית ב-2018; בשכונות בעלות עוני מועט עלה השכר החציוני בשנים אלו מ-65,000 דולר ל-79,000 דולר.

עוד מראים הנתונים כי שיעור העוני עלה יותר בערים מסוימות. כך למשל, בדטרויט 61% משכונות שבהן היה עוני מועט בשנת 1980 הפכו להיות שכונות בעוני רב עד שנת 2018; בקליבלנד אחוז זה עמד על 49%. כך או כך, מספרת הכתבה, רק 14% מכל השכונות במטרופולינים שנבדקו עברו מהפך כלכלי חיובי והפכו משכונות בשיעור עוני גבוה לשכונות בשיעור עוני נמוך.

שיעור העוני עלה יותר בערים מסוימות. כך למשל, בדטרויט 61% משכונות שבהן היה עוני מועט בשנת 1980 הפכו להיות שכונות בעוני רב עד שנת 2018; בקליבלנד אחוז זה עמד על 49%

הכתבה מקשרת את הנתונים הללו לנגיף הקורונה ולסכנה הנשקפת ממנו. וכיצד? כידוע, אנשים עניים יותר חיים בצפיפות רבה יותר; היכולת שלהם לשמור על ריחוק חברתי, בשל כך, פחותה; בשל היותם אנשים עניים בעלי יכולות נמוכות יותר, הם לא יכולים לעבוד מהבית, בדרך כלל, וכך נשארים מחוסרי עבודה בתקופת הסגר; ואם זה לא מספיק, שירותי הבריאות נגישים פחות עבורם.

לא יפתיע אף אחד לדעת כי כאשר מתרחש אסון כלשהו, הראשונים להיפגע הם העניים – ואלו שנפגעים בצורה המשמעותית ביותר. כך קורה גם בתקופת הקורונה. כאשר מוסיפים לזה את הנתון המפתיע לגבי מספר השכונות העניות, ואת העלייה שעליה דיברנו כאן, מקבלים מתכון לבעיה שחשוב לעקוב אחריה ולטפל בה בהקדם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"במשבר הקורונהשכונות עניותקו העוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...