אושר קידום שני קווים חדשים ושתי תחנות תת-קרקעיות של הרכבת הקלה בירושלים

הוועדה המחוזית החליטה על קידום הפרויקטים, זאת בהמשך לקידום הרחבת הקו הכחול של הרכבת הקלה מהשבוע שעבר בידי צוות בין-משרדי מיוחד • מפת הקווים - בכתבה

שיתוף הכתבה
הרכבת הקלה בירושלים (שאטרסטוק)הרכבת הקלה בירושלים (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה לאחרונה על קידום תוכניות מרכזיות של הרכבת הקלה בירושלים. הוועדה, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם את התוכניות לקווים החדשים של הרכבת, הקו הסגול וקו התכלת, וכן תוכנית להקמת תחנות תת-קרקעיות בקו הכחול. שלוש התוכניות הוגשו על ידי עיריית ירושלים, ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה. הדיון שבו אושרו התוכניות התקיים באמצעות מערכת שיחות וידאו מרחוק, בהתאם לנוהל הפעילות של מוסדות התכנון שפרסם מנהל התכנון ובמסגרת הנחיות משרד הבריאות.

במנהל התכנון מציינים כי הקו הסגול צפוי לעבור בשכונות קריית מנחם, קריית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים ותלפיות. אורכו של התוואי כ-12 ק"מ, והוא כולל 18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. "מדובר בקו היחיד שהוא קו מזרח-מערב", נמסר בהודעת המנהל, "שישרת מוקדים חשובים בעיר ובהם בית החולים הדסה עין כרם, קניון מלחה ואזור תלפיות. הקו יתחבר בחלקו לקווים שכבר אושרו (הקו האדום בהדסה עין כרם, הקו הכחול בשכונת מלחה והקו הירוק בתלפיות). הממשק עם קווי הרכבת הקלה הנוספים יאפשר גמישות רבה לנוסעים באמצעות החלפות בין הקווים השונים".

אושר קידום שני קווים חדשים ושתי תחנות תת-קרקעיות של הרכבת הקלה בירושליםאושר קידום שני קווים חדשים ושתי תחנות תת-קרקעיות של הרכבת הקלה בירושלים

הוועדה קבעה בהחלטתה כי קידום הקו יכלול גם את האמצעים המשלימים שיאפשרו הנגשה מקסימלית אל תחנות הרכבת הקלה, כדוגמת דרגנועים, מסועים ומעליות, במטרה לייצר חיבור נוח אל התחנות עבור הולכי הרגל, גם אם מגוריהם נמצאים בטופוגרפיה שונה או במפלס שונה ביחד למקומה של התחנה. 

הקו התכלת הוא מקטע באורך כקילומטר, שצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. קו זה יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לבין שכונת הר הצופים, וישרת בעיקר את תושבי אזור גוננים המבקשים להגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים.

כאמור, הוועדה החליטה גם על קידומן של שתי תחנות תת-קרקעיות, שיוקמו כחלק מהתוואי של קו הכחול בשכונת גאולה. הוועדה דנה בדרך בניית הכניסות והיציאות של מצד התחנות, כדי לאפשר גישה מיטבית אליהן. מקום התחנות אינו משנה את התוואי התת-קרקעי שאושר בתוכנית הקו הכחול. 

"החלטות אלו של הוועדה המחוזית מצטרפות להחלטת שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', על אישור יציאה להליך מכרז להקמת הקו הכחול, שאושר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים שאושר בשנת 2017", נמסר ממנהל התכנון. נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמה ועדה בין-משרדית את מסמכי המיון המוקדם להרחבה נוספת של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים – צעד שמקרב גם את מימושו של פרויקט זה.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי ציינה לגבי תוכנית הקו הסגול כי "מדובר בקו שיאפשר את מעבר הרכבת הקלה בשכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית , וכן יאפשר מתן שירותי הסעת המונים תוך חיבורים מהירים למוקדי שירותים ותעסוקה, ויאפשר השלמה של מערכת קווי הרכבת הקלה העירונית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהרכבת הקלהתוכנית אב לתחבורההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...