"עצירת כלל עבודות הבנייה תמנע השלמת בנייתן של יותר מ-112 אלף דירות"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "המשך פעילות הענף קריטית להצלחת המשק לצאת בפגיעה מופחתת מהמשבר" • י.ח דמרי משהה המו"מ לרכישת אחים דוניץ

שיתוף הכתבה
סרוגו. "קבלני ישראל יעמידו למשק את כל הנדרש להמשך הבנייה" (התאחדות הקבלנים בוני הארץ)סרוגו. "קבלני ישראל יעמידו למשק את כל הנדרש להמשך הבנייה" (התאחדות הקבלנים בוני הארץ)

"המחיר שישלם המשק במקרה של עצירת כלל עבודות הבנייה והתשתיות בתקופת ההסגר יהיה כבד מאוד", מזהיר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, על רקע מה שמסתמן כמשבר הולך ומחריף סביב התפשטות נגיף הקורונה בעולם, ובישראל. "בין השאר תימנע השלמת בנייתן של יותר מ-112,000 דירות שנמצאות בבנייה פעילה כרגע - כלומר יותר מחצי מיליון מתושבי ישראל יקבלו את הדירה שלהם באיחור ניכר. 

במקביל ייפגעו שוכרי דירות ומספר גדול, שקשה לאמוד, של פרויקטי תשתית ובנייה ציבורית חיוניים יתאחרו מאוד או לא יצאו כלל לדרך, ובהם: בניית מחלקות חדשות בבתי חולים, בתי ספר, גני ילדים, מבני ממשל ומדינה, הקמת מחלפים וכבישים קריטיים, הקמת תחנות רכבת, בניית פרויקטי התחדשות עירונית שימנעו פגיעה בנפש בהמשך ועוד".

סרוגו קורא לממשלה ולעומד בראשה, בנימין נתניהו – בישיבת חירום שקיים אתמול (ש') מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, עם נשיאי הארגונים העסקיים במשק – שלא לעצור את הפעילות בענף הנדל"ן. "הקפאת המגזר העסקי מחייבת הקפאה של כלל ההתחייבויות במשק, כולל הקפאת תשלומי ריבית למוסדות פיננסיים ותשלומי חובה כמו מיסים, מע"מ וארנונה לתקופת ההקפאה. 

עיקר העבודה בענף הבנייה והתשתיות מתבצע באוויר הפתוח, באתרים מבודדים ובתנאים שמאפשרים למנוע העברת וירוסים מעובדים לכלל האוכלוסייה ובינם לבין עצמם, ויש לקבוע כללים לגבי פרויקטים שנמשיך לבנות עכשיו"

המשך הפעילות של ענף הבנייה והתשתיות קריטי להצלחת המשק לצאת בפגיעה מופחתת ממשבר הקורונה. לכן עיקר הפעילות בענף הבנייה והתשתיות צריכה להיכלל ברשימת ענפי התעשייה שימשיכו לפעול בתקופת ההסגר. עיקר העבודה בענף הבנייה והתשתיות מתבצע באוויר הפתוח, באתרים מבודדים ובתנאים שמאפשרים למנוע העברת וירוסים מעובדים לכלל האוכלוסייה ובינם לבין עצמם, ויש לקבוע כללים לגבי פרויקטים שנמשיך לבנות עכשיו".

סרוגו סיכם: "ענף הבנייה והתשתיות ניצב לצד ממשלות ישראל תמיד, ונרתם לכל משימה שהטילו עליו ממשלות ישראל. קבלני ישראל ייכנסו תחת האלונקה ויעמידו לטובת צורכי המשק את כל הנדרש להמשך הבנייה והכנת התשתית שעליה פועלת מדינת ישראל. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, צוותה וגורמים נוספים בממשלה, ואנו מודים להם על הפעולות שהם עושים כדי להגן על הענף שלנו, על המשק כולו ולהגנה על בריאות הציבור. אני אופטימי ומשוכנע שגם מהמשבר הזה נצא חזקים".

דמרי משהה את השיחות לרכישת אחים דוניץ, "לאור מצב השווקים"

חברת י.ח דמרי הודיעה היום לרשות לניירות ערך כי המשא ומתן המתנהל בינה לבין חברת אחים דוניץ מושהה, בהחלטת שני הצדדים, זאת "לאור מצב השווקים הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה". ההשהיה תימשך, לדברי החברה, "עד שיחול שינוי במצב".

נזכיר כי דמרי, שניסתה בעבר לרכוש את חברת אפריקה השקעות, הודיעה לקראת סוף החודש שעבר על קיום משא ומתן לרכישת " חברת נדל"ן " בסכום של 700-600 מיליון שקל – ובהמשך נודע כי מדובר בחברת אחים דוניץ . פרסום המשא ומתן בא לאור בחינת האפשרות לגיוס חוב בדרך של הרחבת סדרת אגרות חוב מצד י.ח דמרי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךי.ח דמריענף הנדל"ןאחים דוניץהתאחדות בוני הארץנגיף הקורונהראול סרוגו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...