גם ספיר קורפ מושפעת מהקורונה; נחנכה מכללה לפיתוח שכונות מגורים

החברה צופה ירידה בהכנסות מהמלון שבו היא מחזיקה, במנהטן שבניו יורק • מכללה לניהול פרויקטים לפיתוח תשתיות מגורים נחנכה בירושלים • ומגוריט רוכשת עוד 59 דירות

שיתוף הכתבה
(Depositphotos)(Depositphotos)

• חברת ספיר קורפ מצטרפת גם היא לאזהרות סביב נגיף הקורונה ומודיעה כי "לאור ההתפתחויות בעולם בקשר עם נגיף הקורונה, על פי הערכה ראשונית של חברת הניהול המנהלת את המלון ברחוב קרוסבי במנהטן, אשר בבעלות החברה, בחודשים הקרובים צפויה ירידה בהכנסות החברה מפעילותו, בעיקר בשל ביטולים של הזמנות קיימות בשילוב עם האטה מסוימת בהזמנות עתידיות - אשר ניתן ליחסם להתפתחויות אלה". החברה דיווחה על כך אתמול (ה') לרשות לניירות ערך.

• השבוע נחנכה מכללה חדשה, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון והקריה האקדמית אונו – מכללה לניהול פרויקטים לפיתוח תשתיות שכונות מגורים, שתכשיר מהנדסים המנהלים פרויקטים ממשלתיים. בטקס ההשקה השתתפו שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, ראש בית הספר לנדל"ן הקריה האקדמית אונו, ד"ר חיים זיכרמן, והמשנה למנכ"ל הקריה האקדמית אונו, רמי חדד. המכללה נחנכה בגן הטכנולוגי במלחה ירושלים. בפיילוט שיחל החודש יוכשרו יותר מ-120 מהנדסים ומהנדסות, שיוכשרו על ידי משרד הבינוי והשיכון כמנהלי פרויקטים ומפקחים המתמחים בפיתוח תשתיות לשכונות מגורים בארץ.

 

• סגל התאחדות הקבלנים בוני הארץ ו-ועדת הנשיאות של ההתאחדות סיירו השבוע בנגב, פגשו את רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, ואת איציק דנינו, ראש העיר אופקים, וביקרו באתרי בנייה מרכזיים באזור. "על הממשלה הבאה להמשיך את תוכנית מחיר למשתכן רק בנגב ובצפון", אמר במהלך הסיור אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ . בסיור השתתפו ראול סרוגו, נשיא ההתאחדות, אמנון מרחב, מנכ"ל ההתאחדות, האלוף במיל' אייל בן ראובן, ראש מטה הבטיחות בענף הבנייה, מנהלי האגפים וגורמי מקצוע נוספים בהתאחדות.

 

• בשכונת המגורים החדשה בערד, שאותה מקדם משרד הבינוי והשיכון בשיתוף מנהלת המגורים של צה"ל ועיריית ערד, נרשמו עד כה 55 משפחות מתוך 77 יחידות דיור בסך הכול. מדובר בפרויקט במתכונת בנה ביתך, על שטח של כחצי דונם לבית, עבור משפחות צה"ל. משרד הבינוי והשיכון מסבסד כשבעה מיליון שקל מעלויות הפיתוח של הפרויקט, שצפוי להתאכלס בעוד כשנתיים.

 

• בשבוע שעבר נערך אירוע שיתוף ציבור בפרויקט ההתחדשות העירונית במתחם הפיאצה בחדרה, ביוזמת מנהלת ההתחדשות העירונית, שהינה חלק מהחברה הכלכלית העירונית. שיתוף הציבור, שבו לקחו חלק עשרות תושבים, מתבצע על פי החוק שקידמה המדינה ושעל פיו מחויבת הרשות המקומית לשתף את הציבור בדיונים לקראת החלטה על מדיניות וקידום תב"ע לתוכנית התחדשות עירונית רחבת היקף. באירוע הוצגו לתושבים החלופות השונות של התוכנית שתכננו אדריכלים ממשרד אבירם–לרמן בן שושן. על פי התוכנית מתוכננים להיהרס כמה מבנים במתחם הפיאצה שבמרכז העיר, שבהם 128 יח"ד, ובמקומם יוקמו 1,400 יחידות דיור חדשות בשימושים מעורבים של מגורים, מסחר ותעסוקה.

 

• מגוריט הודיעה אתמול (ה') על רכישת 59 דירות מוכנות לאכלוס בירושלים, תמורת 140 מיליון שקל. העסקה נחתמה מול חברת יהלומית פרץ שבשליטת היזם דוד פרץ, וכוללת דירות בנות 5-4 חדרים, בתוספת חניות ומחסנים, בשלושה בניינים. בכוונת מגוריט להתחיל בשיווקן של הדירות באופן מיידי. נזכיר כי לפני ימים אחדים בישרה החברה, הפועלת בתחום המגורים להשכרה, על רכישת 30 דירות בהרצליה.

 

• חברת מנרב פרויקטים הגישה השבוע בקשה רשמית למיזוג החברה עם הגוף שהקימו ישראל-קנדה וא.ר ראם פרויקטים, לטובת רכישת החברה מקבוצת מנרב, לפי שווי של 560 מיליון שקל. כזכור, באמצע החודש שעבר הודיעו החברות על השלמת העסקה.

• חברת אזורים הודיעה השבוע כי כונס הנכסים הגיש לבית משפט השלום בירושלים המלצה לאישור ההצעה שהוגשה על ידי החברה לרכישת המקרקעין בשכונת בית הכרם בירושלים, עם שותף, כהצעה הזוכה. הכרזת הצעת החברה והשותף כזוכה כפופה לאישור בית המשפט. מדובר במקרקעין בשטח של 3,366 מ"ר, שעבורו ישלמו החברות 115 מיליון שקל.

• חברת גירון מעדכנת כי התנאי המתלה במסגרת העסקה לרכישת "בית האומות" בירושלים התקיים. מדובר בבניין בשטח בנוי של כ-8,000 מ"ר בשכונת ארמון הנציב בעיר. החברה תשלם על הנכס 78.5 מיליון שקל. בהתאם לכך, מדווחת החברה, כי העסקה תושלם בתוך כמה ימים.

• חברת בוני התיכון דיווחה השבוע כי מכרה 75% מיחידות הדיור בפרויקט WIN בכרמי גת שבקריית גת – 203 דירות מתוך 286 יחידות דיור. היקף היח"ד שנמכרו עד כה מהווה עמידה בתנאי החברה כפי שצוינו בשטר הנאמנות בהנפקת אג"ח טו' שביצעה החברה, בהיקף של 51 מיליון שקל, ומשכך ישוחררו כל הסכומים המופקדים בחשבון המשועבד לטובת מחזיקי האג"ח, המסתכמים בכ-2.1 מיליון שקל. פרויקט החברה בקריית גת הינו פרויקט במסלול מלא של מחיר למשתכן . החברה זכתה בקרקע ביולי 2016, וקיבלה אותה לידיה בדצמבר 2018. הפרויקט נמצא כיום בשלבי הקמה והדירות צפויות להימסר לזוכים בתחילת 2022.

 

• פרויקט דוניץ בקריית האמנים בראשון לציון מתקדם, עם ההגעה לקומה ב-12 בעבודות השלד של המגדל השישי, ותחילת עבודות הגמר. המגדל השישי נמצא בשיווק, ואכלוסו צפוי בסוף שנת 2022. חמשת המגדלים הראשונים של הפרויקט כבר אוכלסו במלואם. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שבו נהרסו חמישה בנייני רכבת ישנים בני 276 יח"ד, ובמקומם ייבנו בסך הכול כ-1,400 יח"ד ב-14 מגדלים בני 31-19 קומות.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטמחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתשכירות ארוכת טווחאחים דוניץאזוריםמשרד הביטחוןשכונת בית הכרם בירושליםנגיף הקורונהבית האומותענף התיירותספיר קורפהקריה האקדמית אונומנהלת המגורים של צה"לעיריית ערדמתחם הפיאצה בחדרהאירוע שיתוף ציבורשכונת ארנונה בירושליםכרמי גתקריית האמנים בראשון לציוןמנרבראם מגוריםהתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...