עוד מכרז בסמוך לרובע שער העיר בירושלים: 240 יח"ד במתחם שערי צדק הישן

המתחם, ברחוב יפו 161, יכלול גם שטחי מסחר, מלונאות ומשרדים • מבני המגורים יגיעו לגובה 24 קומות ומבנה בית החולים הישן ישומר

שיתוף הכתבה
ראש העיר על רקע הדמיית מתחם שערי צדק הישן (יח"צ; רכטר אדריכלים)ראש העיר על רקע הדמיית מתחם שערי צדק הישן (יח"צ; רכטר אדריכלים)

עוד התקדמות במיזם סמוך לפרויקט שער העיר בירושלים: רשות מקרקעי ישראל פרסמה לאחרונה את חוברת המכרז להקמת 240 יח"ד למגורים בשילוב מסחר, משרדים ומלונאות במתחם בית החולים שערי צדק הישן, ברחוב יפו 161 בירושלים. המתחם נמצא בצמוד לשטחי שער העיר (פרויקט הכניסה לעיר), המשתרעים על פני 300 דונם.

המתחם שברחוב יפו 161 נחלק לחמישה מגרשים:

  • מגרש מס' 1, שעליו בנוי מבנה בית החולים "שערי צדק", שישומר ותתווסף סביבו חצר מטופחת. המגרש מיועד לבניית כ-50 חדרי מלון, אולמי כינוסים ואירועים, שטחי מסחר ושימושים נלווים למלון, אשר ייבנו בהתאם לתקנים הפיזיים של משרד התיירות.
  • מגרשים 3-2: שני מגרשים המיועדים לבניית מגורים – 120 יחידות דיור בכל מגרש , אשר ייבנו במגדלי מגורים בני 24 קומות. המגלים יכללו מסחר בחזית, ושימושים נלווים לרווחת הדיירים והציבור, כגון בתי קפה, מסעדות, בנקים, מרפאות, חדרי כושר ועוד.
  • מגרש 4: מיועד לתעסוקה, למסחר, למלונאות, לשטחי ציבור לקהילה/תרבות ופנאי/רווחה. השטחים במגרש זה מסתכמים בכ-4,000 מ"ר. מרמ"י נמסר כי שטחים אלו ייבנו בתאום עם עיריית ירושלים, כמפורט בתנאי המכרז.
  • מגרש מס' 5:  מיועד למסחר, משרדים ותעסוקה.

עוד מכרז בסמוך לרובע שער העיר בירושלים: 240 יחעוד מכרז בסמוך לרובע שער העיר בירושלים: 240 יח

ברמ"י מציינים כי כל חמשת המגרשים ישווקו כחטיבה אחת, ליזם אחד. עם הזוכה במכרז ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח) לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לתקופה נוספת של 98 שנים. עוד מציינים ברשות כי "חלק מהמגרשים נשואי המכרז נמצאים על ציר הרכבת הקלה.

על פי מדיניות הבנייה לאורך ציר הרכבת הקלה שהתקבלה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, ניתן יהיה לאשר זכויות בניה נוספות למגרש/מגרשים בתחום התוכנית, באמצעות תוכנית מפורטת שתובא לאישור ועדות התכנון המוסמכות, כמפורט בתנאי המכרז".

למבנה בית החולים שערי צדק הישן יש חשיבות היסטורית ולאומית, כבית החולים הראשון שפעל מחוץ לחומות ירושלים ושירת את תושבי העיר. מימוש התוכנית יוסיף למתחם חשיבות תיירותית-כלכלית"

כאמור, המתחם נמצא בסמוך לתחומי תוכנית שער העיר בירושלים, אשר תכלול 20 מגדלים בני 24-18 קומות לשימושי תעסוקה, מסחר, מגורים, תיירות, מלונאות ועוד, ומיועדת לשנות לחלוטין את הכניסה לעיר הבירה. כחלק מתוכנית זו יהפוך האזור גם למרכז תחבורתי משמעותי מאוד, ולאחר השלמת התוכנית כולה צפויים להתווסף לעיר ירושלים כ-60,000 מקומות עבודה חדשים. המתחם הראשון בתוכנית, מתחם K, כבר פורסם לשיווק, אך טרם נסגר. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני שמח על פרסום המכרז, שישרת את הציבור הירושלמי ויקדם בנייה המיועדת לזוגות צעירים, בשילוב קידום מקומות תעסוקה. פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים שנבנים בעיר ושעוד ייבנו, אשר יהפכו את ירושלים לעיר מובילה ומתקדמת בכל מאפייני החיים".

ימוש הסכם הגג בירושלים מתנהל בקצב משביע רצון, בזכות ההירתמות ושיתוף הפעולה המצוין עם ראש העיר ירושלים. מכרז זה הינו צעד משלים אשר מגדיל ומפתח את שטחי התעסוקה בעיר"

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: "מדובר במכרז נוסף בתוכנית הגדולה לשינוי פני הכניסה לבירת ישראל. מכרז זה יוסיף שטחי מסחר ותיירות משמעותיים לצד תוספת מאות יחידות דיור שירושלים זקוקה להן. מימוש הסכם הגג בירושלים מתנהל בקצב משביע רצון, בזכות ההירתמות ושיתוף הפעולה המצוין עם ראש העיר ירושלים. מכרז זה הינו צעד משלים אשר מגדיל ומפתח את שטחי התעסוקה בעיר".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "למבנה בית החולים שערי צדק הישן יש חשיבות היסטורית ולאומית, כבית החולים הראשון שפעל מחוץ לחומות ירושלים ושירת את תושבי העיר. מימוש התוכנית יוסיף למתחם חשיבות תיירותית-כלכלית, עם בנייה של כ-50 חדרי מלון, אולמות כנסים ושטחי מסחר, שייתנו מענה לביקוש ההולך וגובר של מקומות לינה בירושלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםמשה ליאוןעדיאל שמרוןפרויקט הכניסה לעירמתחם Kמשרד התיירותאמיר הלוימתחם שערי צדק הישן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...