הופקדה תוכנית מתאר כוללנית למועצה האזורית דרום השרון; 3,000 יח"ד חדשות

התוכנית מיועדת לאפשר את גידול האוכלוסייה המתוכנן בשטחי המועצה, ל-45,000 איש עד 2040 • היא מתייחסת גם לשני מסדרונות אקולוגיים מרכזיים שעוברים בתחומה

שיתוף הכתבה
דוד לפלר, מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז (יח"צ)דוד לפלר, מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר כוללנית למועצה האזורית דרום השרון - תוכנית מתאר ראשונה למועצה אזורית במחוז מרכז. על פי התוכנית, יתווספו ליישובים ברחבי המועצה 3,000 יחידות דיור חדשות, כדי לתת מענה לאוכלוסייה של 45,000 תושבים עד שנת 2040. 

מדובר בתוכנית המשתרעת על פני שטח של כ-96 אלף דונם במועצה, וכוללת 31 יישובים: 20 מושבים, שבעה קיבוצים, שלושה יישובים קהילתיים - והמרכז החינוכי האוניברסיטאי בית ברל. תוכנית המתאר הכוללנית קודמה על ידי המועצה האזורית דרום השרון ועל ידי לשכת התכנון במחוז מרכז, וחלה על כל שטחה המוניציפלי של המועצה. 

מטרתה של התוכנית היא התוויית מדיניות התכנון במועצה לטווח הארוך, על ידי פיתוח יישובי המועצה. התוכנית קובעת את ייעודי הקרקע ואת זכויות הבנייה בתוך היישובים, כוללת הנחיות להכנת תוכניות מפורטות וכן הוראות בנושאי סביבה, תשתיות, שימור ועוד. מתוך רצון לשמור על החקלאות במועצה האזורית ולעודד אותה, נערכה במסגרת התוכנית, לראשונה, בחינה על ידי מנהל התכנון ומשרד החקלאות, שקבעה באילו אזורים ניתן לאפשר בנייה לצורכי חקלאות, כמו חממות, מבני שירות לצרכי החקלאות, רפתות, לולים, דירים – ובאיזה נפח.

התוכנית מציעה הגדלה של הקיבולת התכנונית של המועצה ליעד אוכלוסייה של 45,000 תושבים, כאמור, על ידי הגדלת מכסת יחידות הדיור מ-11,000 היחידות המאושרות כיום לכ-14,000 יחידות דיור, וזאת בהתאם לקבוע בלוח 2 של תמ"א/1/35. כמו כן התוכנית קובעת עוצמת זכויות (בשטחים הקיימים) של שני מוקדי התעסוקה המתוכננים במועצה – מתחם בנימין (ממזרח לכפר סבא) ואזור התעסוקה עתיר הידע של כפר סבא, זאת במטרה לייעל את השימוש בקרקע. נוסף על כך מציעה התוכנית להקצות 500 מ"ר בתחום המושבים עבור מכירת תוצרת חקלאית. 

שמירה וחיזוק שני מסדרונות אקולוגיים חשובים

שטח המועצה מאופיין בקרקעות חקלאיות ובשטחים פתוחים ערכיים רבים, ובתחומה עוברים שני מסדרונות אקולוגיים ארציים; היא כוללת גם את מרחב נחל הירקון, שעקרונות התכנון עבורו עוגנו בתוכניות המתאר המחוזיות תמ"מ/21/3 ותמ"מ 10/3, וכן במסמך התכנוני של דרום השרון שנמצא בהליכי תכנון מתקדמים. 

בהתאם לכך כוללת התוכנית הוראות לשמירת שני מסדרונות אקולוגיים ארציים - מסדרון אקולוגי לאורך ציר מרחב נחל הירקון, ומסדרון נוסף שעובר ממזרח לכפר סבא, בצפונה, והמשכו דרומה עד דרומית לראש העין.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה במחוז מרכז, שמחד באה לשמור על הערכים של השטחים החקלאיים במרכז הארץ על ידי סימון של מסדרון אקולוגיים ושטחים לעיבוד חקלאי, ומאידך מספקת מענה לצורכי הפיתוח של המועצה האזורית דרום השרון בהתאם לתוכנית המתאר המחוזית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה האזורית דרום השרוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהדוד לפלרגיא קפלןתוכנית מתארתוכנית מתאר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...