עוד שלושה מכרזים חדשים לדירה להשכיר; 884 יח"ד בי-ם, ת"א וב"ש

המכרז בבאר שבע, הגדול מהשלושה, הוא הראשון של החברה הממשלתית בעיר ומיועד ברובו לאנשי כוחות הביטחון • שני המכרזים הנותרים יכללו דירות להשכרה בלבד

שיתוף הכתבה
מנכ"ל דירה להשכיר, יאיר טל (ניר קידר)מנכ"ל דירה להשכיר, יאיר טל (ניר קידר)

שלושה מכרזים להשכרה ארוכת טווח פורסמו לאחרונה על ידי החברה הממשלתית " דירה להשכיר ", באמצעות רשות מקרקעי ישראל : מדובר במכרזים בשלוש מהערים הגדולות בישראל – ירושלים, תל אביב ובאר שבע. המכרז בבאר שבע הוא הראשון שמפרסמת דירה להשכיר בעיר.

נתחיל במכרז בירושלים, לפרויקט " דירה להשכיר במורדות משואה". מדובר בפרויקט שבמסגרתו יוקמו 128 יחידות דיור, כולן מיועדות להשכרה לטווח הארוך. הפרויקט ממוקם בחלקה הדרום-מערבי של העיר, בסמוך לשכונת גבעת משואה ולגן החיות התנכ"י בירושלים. בפרויקט יוקמו בניינים בני 8-3 קומות, במבנים מדורגים. תכנון השכונה יכלול גם הקמה של שטח מסחר, פארק, גנים ציבוריים, גני ילדים והקמה של מבני ציבור נוספים.

בסך הכול מוקמות בעיר הבירה יותר מ-1,300 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, ביניהם פרויקט "מורדות ארנונה" ופרויקט "חלומות ארנונה". הפרויקט החדש בעיר הבירה חולש על 11,802 מ"ר והוצאות הפיתוח בו מסתכמות ב-50.45 מיליון שקל

הפרויקט בגבעת משואה הוא הפרויקט החמישי של דירה להשכיר בירושלים. בסך הכול מוקמות בעיר הבירה יותר מ-1,300 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, ביניהם פרויקט "מורדות ארנונה" ופרויקט "חלומות ארנונה". הפרויקט החדש בעיר הבירה חולש על 11,802 מ"ר והוצאות הפיתוח בו מסתכמות ב-50.45 מיליון שקל.

המכרז השני שפורסם בימים האחרונים על ידי רמ"י, לטובת דירות להשכרה ארוכת טווח, הוא פרויקט " דירה להשכיר בשלום" – פרויקט שיהיה חלק מתוכנית תע"ש השלום שעל גבול תל אביב-גבעתיים, לא רחוק ממתחם מגדלי עזריאלי ומתחנת רכבת השלום. הפרויקט של דירה להשכיר כולל 164 יחידות דיור, המיועדות כולן להשכרה לטווח הארוך. 25% מהדירות תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-75% מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. 

הפרויקט ישלב בין מגורים לבין חזית מסחרית, ויחלוש על שטח של 2,506 מ"ר, מתוך 55 דונם שעליהם תיבנה תוכנית תע"ש השלום כולה, הכוללת 1,097 יחידות דיור. הוצאות הפיתוח במסגרת מכרז זה מסתכמות ב-8.2 מיליון שקל. זהו הפרויקט הרביעי של דירה להשכיר בתל אביב, לצד פרויקטים במתחם מכבי יפו, בשכונת המשתלה ובשכונת הגדנ"ע.

הפרויקט השלישי, ואולי המסקרן מכולם, הוא זה שמיועד לקום בשכונת רמות שבמזרח באר שבע. לעניין בפרויקט יש כמה גורמים: ראשית, הוא הראשון מטעם דירה להשכיר שמפורסם בבירת הנגב; שנית, הוא מערב כמה גופים גדולים, ביניהם משרד הביטחון ומנהל המעבר דרומה; שלישית, הוא הגדול ביותר מבין המכרזים האחרונים שפרסמה החברה, וכולל 592 יחידות דיור; ורביעית, מרבית הדירות בו מיועדות לאנשי כוחות הביטחון.

הפרויקט מתוכנן להיבנות על שטח של 58,692 מ"ר, ויכלול כאמור 592 יחידות דיור לפחות, לצד חזית מסחרית בשטח של כ-1,040 מ"ר ושטחי מסחר ותעסוקה בשטח של כ-9,900 מ"ר. 498 יחידות דיור מכלל יחידות הדיור בפרויקט ייועדו להשכרה ארוכת טווח, למשך 15 שנים לפחות, ומתוכן 390 יחידות דיור יושכרו למשרתים בכוחות הביטחון. 94 יחידות דיור מתוך כלל יחידות הדיור בפרויקט ניתן יהיה לשווק בשוק החופשי מהרגע הראשון.

מדובר במכרז מורכב למדי, בשל המעורבות של כמה גופים גדולים בקידומו, וייתכן כי זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שהמועד האחרון להגשת הצעה עבורו נדחה עד היום ארבע פעמים. סיבה אפשרית נוספת לכך היא הוצאות הפיתוח הגבוהות במסגרת המכרז – כ-143 מיליון שקל.

שלושת הפרויקטים הללו מצטרפים ליותר מ-30 פרויקטים הנבנים בימים אלה על ידי החברה ברחבי הארץ, עם יותר מ-8,500 יח"ד, ומציעים אלטרנטיבה נוחה לכל אותם זוגות צעירים הבוחרים שלא לרכוש דירה"

מדירה להשכיר נמסר כי "שלושת הפרויקטים הללו מצטרפים ליותר מ-30 פרויקטים הנבנים בימים אלה על ידי החברה ברחבי הארץ, עם יותר מ-8,500 יח"ד, ומציעים אלטרנטיבה נוחה לכל אותם זוגות צעירים הבוחרים שלא לרכוש דירה. המגורים הארוכים בשכירות מציעים פתרון דיור המאפשר רמת חיים נאותה, קרבה לאזורי התעסוקה והשירותים, תוך הוצאה קבועה, יציבה, לאורך עשר שנים ואף יותר. בימים אלה פועלת החברה לסגירת מכרזים נוספים להקמת פרויקטים למגורים בשכירות ארוכת טווח, הן בפריפריה והן בלב אזור הביקוש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשכירות ארוכת טווחדירה להשכירמורדות משואהשכונת רמות בבאר שבעמתחם תע"ש השלוםמשרד הביטחוןמנהלת המעבר דרומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...