חדשות הנדל"ן: קצב מהיר לשכונה החדשה בב"ש; מגדל H-TOWER ת"א מתאכלס

מכרז פיתוח בשכונת פארק הנחל בב"ש הוקדם בחצי שנה; בניית מבני ציבור ביותר משנה • קבוצת חג'ג' סיימה בניית המגדל במתחם רסיטל • ורכישת מנרב פרויקטים מתקרבת

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

• עיריית ירושלים עדכנה כי ועדת הכספים אישרה לאחרונה כמה מיליארדי שקלים עבור עבודות תשתית לשנת 2020 – רובן סביב פרויקטים תחבורתיים שונים בעיר. בין היתר אושרו 753 מיליון שקל עבור המשך ביצוע ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית; 424 מיליון שקל עבור הרחבת ציר 60 על ידי הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון; 401.5 מיליון שקל עבור תכנון המשך הקו הירוק של הרכבת הקלה; 86 מיליון שקל עבור פיתוח מקטע שרי ישראל-ירמיהו בקו הירוק של הרכבת הקלה; ו-25 מיליון שקל עבור חניון אוטובוסים בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי.

• החברה הכלכלית באר שבע מקדימה את לוחות הזמנים בבינוי שכונת פארק הנחל המתהווה בימים אלו בדרום-מזרח העיר. מכרז שלב גמר הפיתוח של השכונה צפוי לצאת החודש לפרסום ולשיווק, זאת לעומת התכנון המקורי שנקבע לרבעון השלישי של 2020. המשמעות: בעוד תשעה חודשים צפויות להסתיים עבודות הפיתוח בשכונה, באזור המבנים שנבנים כיום על ידי החברות שובל מתחמי מגורים וסלעית. גם בניית מבני הציבור בשכונה הוקדמה ותחל בקרוב, אף על פי שהתכנון במקור היה להתחיל בעבודות בספטמבר 2021.

 

• קבוצת חג'ג' מעדכנת כי סיימה את בניית מגדל המשרדים H-TOWER שבמתחם רסיטל בתל אביב, בדרך מנחם בגין. בהתאם לכך, מתחיל שלב האכלוס של הבניין. H-TOWER נבנה במתחם שבו שכנו בעבר אולמי רסיטל המיתולוגיים, והוא כולל 31 קומות וכ-40 אלף מ"ר משרדים, קומת לובי עם שטחי מסחר, 412 חניות ועשרות חניות לאופנועים. על תכנונו היה אמון משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון. שטחים רבים במגדל כבר נרכשו על ידי גורמים שונים, ובהם חברת ההייטק פורטר, הסטארט-אפ הישראלי בריט Snyk, אנשי העסקים פנינה רוזנבלום, אבי בניהו ואייל ולדמן, חברת הנסיעות פגסוס, רשת חללי העבודה המשותפים ROOMS של קבוצת פתאל ועוד.

 

• עסקת רכישת מנרב פרויקטים הולכת ומתבשלת: חברת ישראל-קנדה מעדכנת כי במהלך פברואר הקרוב מתכוונים הצדים להתקשר בהסכם מיזוג, לאחר השלמת המשא ומתן בין הצדדים ובכפוף לקבלת האישורים הנדרשים. כזכור, כפי שפרסמנו כאן באמצע דצמבר האחרון, חברה בבעלות א.ר.ראם פרויקטים וישראל קנדה מתעתדת לרכוש את חברת הבת של מנרב אחזקות לפי שווי של 550 מיליון שקל.

• חברת מדיפאואר הודיעה השבוע כי השלימה רכישת המרכז המסחרי Crossroads Plaza בניו ג'רזי – רכישה שעליה הודיעה לראשונה בסוף נובמבר. החברה רוכשת את הנכס, שסך שטח ההשכרה בו עומד על 9,260 מ"ר, תמורת 25 מיליון דולר.

• חברת אלקטרה נדל"ן מדווחת כי הקרן הראשונה שהקימה לטובת להשקעות במקבצי דיור בארה"ב, המחזיקה בכ-60% מהזכויות במקבץ דיור באטלנטה, במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, השלימה עסקה עם צד שלישי למכירת זכויותיה בנכס בתמורה ל-31.6 מיליון דולר. מדובר בנכס שנרכש על ידי הקרן במאי 2017 תמורת 22.5 מיליון דולר. הנכס מכיל 252 יחידות דיור. חלק החברה ברווח לאחר מס שנצבר ממועד ההשקעה הסתכם לסך של כ-3 מיליון שקל.

• חברת אקופיה, המתמחה במתן פתרונות רובוטיים לאוטומציה עבור מגה-פרויקטים בשוק הסולארי, הודיעה על מינויו של ז'אן סממה, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, למנכ"ל החברה. המנכ"ל והמייסד של חברת אקופיה, ערן מלר, ימונה לנשיא החברה. סממה צפוי להתחיל את תפקידו בחברת אקופיה בתחילת הרבעון השני של 2020.

 

• עוד באותו תחום: חברת סולגרין, העוסקת בבעלות, בייזום, בהקמה ובתפעול של מתקני חשמל על בסיס אנרגיות מתחדשות (מתקנים פוטו-וולטאיים),דיווחה הבוקר כי חתמה עם גופים שבשליטת קבוצת ניהול קרנות הפנסיה 'עמיתים' על הסכם מימון בהיקף של כ-127 מיליון שקל. 'עמיתים' תעמיד לסולגרין מסגרת חוב לטובת מימון מחדש של פרויקטים בתפעול, בהיקף של כ-6 מגה-ואט, ובעיקר לטובת הקמת פרויקטים חדשים בהקמה, בהיקף של כ-45-43 מגה וואט, בשנת 2020.

 

• חברת מטרופוליס הודיעה השבוע כי סיימה לאכלס את הפרויקט שלה במזא"ה 8 בהרצליה. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית מסוג הריסה ובנייה (תמ"א 2/38),שבו הרסה החברה בניין ישן בן 2 קומות ובנתה במקומו בניין בוטיק בן 7 קומות ו-19 דירות חדשות, מעל לשתי קומות של מרתפי חניה. החברה מציינת כי מדובר בפרויקט השישי שהיא מאכלסת בתוך שנתיים.

 

• חברת י.א towers של היזמים יניב בל ואלי גניש, וחברת עמרם אברהם מעדכנות שקיבלו השבוע היתר בנייה לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בעיר חדרה – פרויקט על מגרש בשטח של 2.5 דונם, תוצר של אחיוד שלושה מגרשים במתחם שברחוב הנשיא פינת ששת הימים במרכז העיר. במסגרת הפרויקט, שבו מחזיקות שתי החברות באופן שווה, ייהרסו שלושה מבני רכבת ישנים בני שלוש קומות, ובמקומם ייבנה מגדל בן 21 קומות בשימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים. בסך הכול מתוכננות להיבנות במקום 120 יח"ד, ושטחי המסחר והתעסוקה יחלשו על 2,600 מ"ר. תחילת העבודות צפויות להתחיל בשבועות הקרובים.

 

• חברת אלמוגים מעדכנת כי זכתה לאחרונה לטופס 4 עבור אכלוס שטח המסחר ברכבל בת גלים שבחיפה, על שפת הים. במקום בנתה חברת אלמוגים מסעדה הפרושה על פני שתי קומות, וכוללת גג המתאים לאירועים. היא כבר סיכמה על השכרת המבנה לבעלי מסעדת "איטליאנו" הסמוכה, תמורת כ-420,000 שקל לשנה.

 

קבוצת בסט ציינה השבוע את גמר בניית השלד בפרויקט גלובל טאוורס שברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה - שני מגדלי משרדים בני 32 ו-34 קומות, שבהם כ-170,000 מ"ר מסחר משרדים. 

 

• קבוצת 'קו מנחה' וקבוצת 'יפעת' – שתיהן בשליטת משפחת בגס – עדכנו כי יעתיקו במהלך 2022 את משרדיהן מת"א לפרויקט LYFE בבני ברק. שתי הקבוצות חתמו על עסקה לרכישת שלוש קומות, בשטח כולל של כ-4,500 מ"ר, בבניין B של הפרויקט, מידי אשטרום נכסים וחברת דן, היזמיות של הפרויקט. עלות העסקה - כ-50 מיליון שקל. פרויקט LYFE  נמצא כיום בשלבי יזום והקמה מתקדמים והוא צפוי לכלול שטחים בהיקף כולל של כ-200,000 מ"ר, לצד כ-2,000 מקומות חניה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמטרופוליססלעיתשובל מתחמי מגוריםקבוצת חג'ג'קבוצת בסטמדיפאוארעיריית באר שבעאשטרוםאלקטרהשכונת פארק הנחלH-TOWERאקופיהסולגריןי.א towersגלובל טאוורסמשפחת בגספרויקט LYFEקבוצת דןמנרב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...