הפתעה: נשים בבינוי מרוויחות יותר מגברים – בממוצע לשעת עבודה

לפי נתוני הלמ"ס, אישה בענף מרוויחה 56.4 שקל לשעה בממוצע, ואילו גבר – 51.6 שקל • הסיבה - הפער הגדול במספר שעות העבודה: 46.9 שעות בשבוע לגבר, 38.4 לאישה

שיתוף הכתבה
נשים בענפי הבינוי מרוויחות יותר לשעה - אך עובדות פחות שעות בשבוע (אילוסטרציה; שאטרסטוק)נשים בענפי הבינוי מרוויחות יותר לשעה - אך עובדות פחות שעות בשבוע (אילוסטרציה; שאטרסטוק)

נשים מרוויחות יותר מגברים בענפי הבינוי – בהסתכלות על שעת העבודה הממוצעת: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ב'), אישה העובדת בבנייה ובעבודות הנדסה אזרחיות מרוויחה בממוצע לשעת עבודה 56.4 שקל לשעה, ואילו גבר שעובד באותם תחומים מקבל 51.6 שקל בלבד.

הפתעה: נשים בבינוי מרוויחות יותר מגברים – בממוצע לשעת עבודההפתעה: נשים בבינוי מרוויחות יותר מגברים – בממוצע לשעת עבודה

יש לציין שההבדל בנתונים נובע מההפרש הגדול יחסית בין שעות העבודה השבועיות: בעוד גברים בענפי הבינוי, כך על פי הלמ"ס, עובדים בממוצע 46.9 שעות בשבוע, נשים עובדות 38.4 שעות בממוצע בשבוע. בהסתכלות על השכר החודשי, הגברים עודם ניצבים מעל הנשים: השכר הממוצע של גבר בענפי הבינוי הוא 10,233 שקל, ואילו של נשים – 9,360 שקל.

למרות זאת, מדובר עדיין בנתונים מפתיעים למדי, בוודאי בהשוואה לשאר ענפי המשק ולנתונים הכלליים. ראשית, ענפי הבינוי הם היחידים, לצד מקצועות התחבורה, האחסנה, הדואר והבלדרות, שבהם שעת העבודה הממוצעת גבוהה יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים. שנית, בהסתכלות כוללת על השוק הישראלי, שעת עבודה ממוצעת של גבר היא 66.3 שקל לשעה, ואילו של אישה – 55.7 שקל לשעה, כך שהנתונים שפרסמה הלמ"ס מעידים כי מצבן של הנשים בענפי הבינוי טוב יחסית לשאר ענפי המשק.

מצב ענפי הבינוי: הנתונים נמוכים מהממוצע

נתוני הלמ"ס שפורסמו היום מציגים תמונה מעניינת – ומוכרת למדי – באשר למצב ענפי הבינוי ביחס לכלל המשק. על פי נתונים אלו, ההכנסה הממוצעת בתחום היא 10,142 שקל לחודש, לעומת הממוצע של כלל המשק שעומד על 10,584 שקל. שעת עבודה ממוצעת (נשים וגברים גם יחד) עומדת על 52 שקל לשעה, לעומת ממוצע של 61.7 שקל לשעה. בתחום המידע והתקשורת, לשם השוואה, שעת עבודה ממוצעת היא 103.6 שקל, ואילו בשירותי האירוח והאוכל – 39.7 שקל בלבד לשעה.

הפתעה: נשים בבינוי מרוויחות יותר מגברים – בממוצע לשעת עבודההפתעה: נשים בבינוי מרוויחות יותר מגברים – בממוצע לשעת עבודה

מספר שעות העבודה השבועיות בענפי הבנייה גבוה למדי – 46 שעות בממוצע מדי שבוע, אשר משקף יום עבודה ממוצע של 9.2 שעות (בשבוע עבודה של חמישה ימים). מספר זה נמוך אך במעט מ"השיאנים", שירותי תחבורה, אחסנה, דואר ובלדרות, שם הממוצע עומד על 47 שעות בשבוע. ממוצע שעות העבודה השבועי בכלל המשק נמוך משמעותית מזה שבענפי הבנייה – 40.9 שעות. בסך הכול ישנם בענפי הבינוי 167,800 עובדים שכירים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהענף הנדל"ןהכנסה ממוצעת חודשיתהכנסה לשעת עבודהעובדי ענף הבינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...