עתודת הבנייה האחרונה בבית הכרם בירושלים: 100 יח"ד בשני בניינים

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית חדשה לשכונה, שתיושם בשני בנייני מגורים ותכלול גם שטח ציבורי פתוח וחניון תת-קרקעי ציבורי גם הוא

שיתוף הכתבה
בית הכרם בירושליםבית הכרם בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאחרונה להפקיד תוכנית להקמת מתחם מגורים בשכונת בית הכרם בירושלים - עתודת הקרקע האחרונה לפיתוח בשכונת בית הכרם במערב העיר. 

התוכנית, המוגשת על ידי רשות מקרקעי ישראל , הינה על שטח של כ-4.1 דונם, וממוקמת בין הרחובות רחל המשוררת ואיש שלום, בשטח שבו הייתה ממוקמת בעבר תחנת חשמל. מדובר בתוכנית התואמת את תוכנית המתאר לשכונת בית הכרם, המקודמת כיום על ידי הוועדה המחוזית, המייעדת את השטח שהתפנה לטובת מגורים ושטח ציבורי פתוח עם חניון ציבורי תת-קרקעי.

[quote]

בפני הוועדה הוצגו חלופות בינוי אשר הציגו נפחי בניה שונים על גבי שטח התוכנית, וביניהם הקמת שלושה מבנים בני 10 קומות כל אחד. "הוועדה תמכה בהחלטתה בחלופה שבה הוצגו שני בניינים בני 14 קומות", נכתב בהודעת המנהל, "אשר מאפשרים את ניצול הקרקע באופן יעיל תוך השארת שטח ציבורי פתוח רחב, נגיש ומיטבי הפונה כלפי פנים השכונה, עם מעבר ציבורי המקשר בין שטח התוכנית אל מתחם הארזים הסמוך". 

כאמור, מדובר בתוכנית להקמת 100 יחידות דיור, ש-20% לפחות מהן יהיו דירות קטנות. עוד קבעה הוועדה כי במסגרת התוכנית יוקם חניון ציבורי ובו 50 מקומות חניה בתת-הקרקע, וכן תבוצע הרחבה של הדרך, וזאת על מנת להקל על עומסי התנועה והחניה הקיימים באזור. התוכנית נערכה על ידי אדריכלית איילה רונאל.

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית מציעה הקמת מתחם מגורים ראוי ואטרקטיבי בחטיבת קרקע אחרונה הפנויה מבינוי בשכונת בית הכרם, תוך שיפור המרחב הציבורי ויצירת שטח ציבורי פתוח משמעותי לטובת תושבי השכונה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המחוזית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...