לצד ענקים: מגדל משקיעה 75 מיליון ליש"ט בשדה"ת גטוויק בלונדון

חברת הביטוח מצטרפת לעסקת רכישת השדה, שבה שותפים גם תאגידים כמו קרן התשתיות GIP, תאגיד VINCI וקרן הפנסיה CALPERS • שווי העסקה הכולל: 6 מיליארד ליש"ט

שיתוף הכתבה

חברת הביטוח מגדל מאמינה בלונדון, דווקא בימים של חוסר הוודאות בבריטניה סביב הברקזיט, ומצטרפת לעסקת ענק שנרקמת בימים אלו: רכישת שדה התעופה גטוויק (GATWICK) בבירת אנגליה – השדה השני בגודלו בבריטניה והעמוס ביותר אחרי הית'רו. מגדל הודיעה היום (ד') כי תשקיע ברכישת השדה 75 מיליון ליש"ט, ותצטרף לעסקת הענק שמסתכמת בכ-6 מיליארד פאונד. מגדל תצטרף לעסקה כחלק מקבוצת משקיעים בראשות קרן התשתיות GIP, ולצד תאגיד VINCI הצרפתי ו- CALPERS. 

במסגרת העסקה רכשה VINCI, שהיא החברה השנייה בגודלה בעולם בתחום הפעלת שדות תעופה, 50.1% מהשדה. קבוצת המשקיעים בראשות השותפים ב-GIP, שאליה הצטרפה מגדל ובה חברה גם קרן הפנסיה האמריקאית CALPERS, לצד גופים מוסדיים בינלאומיים אחרים, רכשה את יתרת האחזקות בשדה (49.9%). 

בהודעת החברה נכתב כי לשדה התעופה גטוויק "מודל עסקי חזק, הכנסות תעופה המגובות בחוזים ארוכים, יעילות תפעולית, פוטנציאל צמיחה ותעריפים אטרקטיביים ביחס לשדות מתחרים". עוד צוין כי מחזור ההכנסות של גטוויק בשנת הכספים 2018 הסתכם ב-764 מיליון פאונד ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, הפחתות וכדומה) של 411 מיליון פאונד, עם קצב גידול שנתי ממוצע של 11% בעשר 10 השנים האחרונות. עוד ציינה מגדל כי העסקה היא חלק מפעילות מערך ההשקעות האלטרנטיביות של מגדל, שהסתכמה מתחילת השנה בכ-7 מיליארד שקל.

אסף גרמן, מנהל ההשקעות האלטרנטיביות של מגדל: "העסקה משקפת את האסטרטגיה של מגדל בתחום ההשקעות האלטרנטיביות, שבמסגרתה אנו שואפים לייצר שיתופי פעולה משמעותיים עם גופי השקעה ומוסדיים מובילים בעולם, לצד השקעה ישירה בנכסי תשתית מרכזיים, חיוניים ומניבים כגון GATWICK. המשאבים המשמעותיים שמגדל משקיעה בתחום מאפשרים לנו להגיע לעסקאות ייחודיות מסוג זה, שמשפרות ומייצבות את התשואה בתיקים ומתאימות לתחום החיסכון ארוך הטווח".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגדלחסרברקזיט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...