"תוכנית חוף התכלת לוקה בבעיות מהותיות; החלוקה בה מלאכותית"

בעקבות פרסום מסמכי התוכנית נערכים אלפי בעלי זכויות להגשת התנגדויות • עוה"ד יוסי מוסרי ומורן חביב: "התוכנית 'מוציאה מהמשחק' מאות בעלי קרקעות פרטיים"

שיתוף הכתבה
"תוכנית חוף התכלת לוקה בבעיות מהותיות; החלוקה בה מלאכותית""תוכנית חוף התכלת לוקה בבעיות מהותיות; החלוקה בה מלאכותית"

אחרי תקופת הבשלה של שנים, וצעד משמעותי חשוב שנעשה שלשום (ג') בדרך לאישור התוכנית, נראה שהפולמוס וההתנגדויות סביב תוכנית חוף התכלת שבדרום-מערב הרצליה מגיעים לנקודת רתיחה: הוועדה המחוזית תל אביב פרסמה את מסמכי התוכנית, הנקראת תוכנית הר/2200/א, לקראת הפקדה.

מהלך זה של הוועדה המחוזית – אשר כפי שכבר פורסם כאן, מזדרזת מאוד לאחרונה בהליכי אישור התוכנית – עורר שוב את אלפי בעלי הקרקעות הפרטיים בשטח התוכנית, אשר כבר הצהירו כי בכוונתם להגיש התנגדויות לתוכנית מטעמים שונים. כעת, לאחר פרסום הוועדה המחוזית, הם נערכים להגשת ההתנגדויות – שכן מרגע הפקדת תוכנית חוף התכלת עומדים לרשותם 60 יום לעשות זאת.

לדברי עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב, המייצגים כאלף בעלי קרקעות בתוכנית חוף התכלת, "כבר מעיון ראשון במסמכים שנקלטו עולה כי היא לוקה בבעיות מהותיות". עורכי הדין מדגישים כי התוכנית מציעה צפיפות נמוכה של כ-8 יחידות דיור לדונם, ואינה עומדת בסטנדרטים המודרניים, בייחוד לאחר שמגבלת הגובה בעקבות פינוי שדה דב בוטלה. 

"לקחו חלקות וגושים והתאימו אותם גאוגרפית למתחמים, וכך יוצא שקיים שוני משמעותי ברמת הצפיפות בין המתחמים", מסבירים שני עורכי הדין. "אחד מהמתחמים, לדוגמה, כלל לא מקבל זכויות למגורים. מוזר שהצפיפות בתוכנית כה נמוכה בהשוואה לתוכניות שכנות כמו תוכנית שדה דב ותוכנית 3700 בצפון-מערב תל אביב, שם מדובר בצפיפות של 10 יחידות דיור לדונם. 

בשתי תוכניות אלו כל חלקה קיבלה את זכויותיה במתחם תכנון אחד או יותר, והיא אינה עושה איפה ואיפה בין בעלי הזכויות. בתוכנית חוף התכלת ישנה חלוקה מלאכותית למתחמי משנה, באופן שכמה מהחלקות כלל לא מקבלות זכויות מגורים, אחרות זוכות לצפיפות גבוהה וחלקות מסוימות לצפיפות נמוכה. בפועל, החלוקה הזו 'מוציאה מהמשחק' מאות בעלי קרקעות פרטיים". 

עורכי הדין מוסרי וחביב מציינים עוד כי ישנה בתוכנית חלוקה ברורה מאוד בין חברות המחזיקות מאות דונמים לבין בעלים פרטיים המפוזרים בה כחול על פני הים, וכי התרשמות ראשונית מהתוכנית מעלה כי דווקא מאות בעלי חלקות פרטיים עלולים למצוא את עצמם ללא יחידות דיור. בשל כך פועלים השניים כדי לאגד את כל בעלי הקרקעות הפרטיים לצורך הגשת התנגדות כוללת וקבלת זכויות שוויוניות.

תוכנית חוף התכלת היא מהתוכניות המדוברות ביותר במרכז בשנים האחרונות, בין היתר משום שמדובר בעתודת הקרקע מהגדולות שנותרו באזור. בחודש מאי השנה חשפנו כאן כי שווי הקרקעות בתחומי התוכנית עומד על כ-867 מיליון שקל.

מתחם חוף התכלת מיועד להקמת 11,500 יחידות דיור בבניינים בני 30-8 קומות, לצד שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 500 אלף מ"ר ועוד כ-135 אלף מ"ר למלונאות. כמו כן, מציעה התוכנית סלילת טיילת המשך לטיילת החוף בהרצליה, שתגיע עד לגבולה הצפוני של תל אביב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהתוכנית חוף התכלתעו"ד יוסי מוסריעו"ד מורן חביבהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...