מתמרמרים: מספיק להלך אימים-דווקא עכשיו יש סיכוי לירידות

עליות במחירי הדירות? ירידות במחירים? דבר ראשון - תפסיקו להקשיב לכל נדל"ניסט שמתריע מפני משבר גדול

שיתוף הכתבה
מתמרמרים: מספיק להלך אימים-דווקא עכשיו יש סיכוי לירידות מתמרמרים: מספיק להלך אימים-דווקא עכשיו יש סיכוי לירידות

מחירי הדירות שוב מרימים ראש – בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדברים על עלייה מחודשת – אבל אולי זה בדיוק הזמן להגיד: כדאי להפסיק להקשיב לכל נדל"ניסט שמתבטא בעניין, ובעיקר להפסיק לחשוש מהאיומים על מה שיקרה אחרי הבחירות, על השלכות סיומה של תוכנית מחיר למשתכן נגמר, על הגירעון הגירעון לא משאיר כסף פנוי לממשלה ועל הירידה בהתחלות הבנייה.

מספיק עם האיומים. אם כבר, כל הדברים שציינו כעת יכולים לבשר על חזרתן של הירידות: מדינת ישראל תוכל סוף-סוף לשווק יותר קרקעות בלי מגבלות, ואולי ההאטה הכלכלית תוריד את הביקוש, וכידוע לכולם, כשהביקוש יורד המחירים יכולים גם הם לרדת. ואולי, רק אולי, הזוגות הצעירים יוכלו לקנות דירות שמתאימות להם, לשם שינוי.

חשוב לזכור: דווקא הנדל"ניסטים הם אלו שחוששים מהמחירים שעלולים לרדת, כי אז הם עשוים להיקלע להפסדים, או לירידה בהכנסות. ובין כל אלו חשוב להגיד: קשה לדעת איך זה ייגמר, שהרי הממשלה ממש לא יודעת מה היא רוצה, ועד עכשיו בעיקר משבשת והורסת את ההתנהלות הטבעית של השוק.

בשורה התחתונה, אנחנו לא רואים כרגע המוני ישראל שישנים ברחובות, ובעיקר כאלו שלא יכולים להרשות לעצמם קנייה של דירה. מתישהו כוח השוק יפגיש בין קונים למוכרים של דירות, ואז הדברים יהיו פשוטים הרבה יותר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דרור מרמורמחיר למשתכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...