ירידה בתשואה בתחום הנדל"ן למשרדים: 6.75% ברבעון ה-2 של 2019

לעומת 7% ב-2018 - כך על פי סקר השוק הרבעוני של חברת ייעוץ הנדל"ן CBRE • בתל אביב נותר שיעור התפוסה בשוק המשרדים גבוה – 94%, והמחירים עלו ב-2%

שיתוף הכתבה
ירידה בתשואה בתחום הנדל"ן למשרדים: 6.75% ברבעון ה-2 של 2019ירידה בתשואה בתחום הנדל"ן למשרדים: 6.75% ברבעון ה-2 של 2019

לאחר המספרים המוצלחים שהציג בשנת 2018, שוק הנדל"ן למשרדים בישראל חווה האטה מסוימת: על פי נתוני חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית CBRE, נרשמה ברבעון השני של 2019 ירידה בתשואה על נדל"ן משרדי. בעוד ב-2018 עמדה התשואה על 7%, הרי שברבעון השני של השנה הנוכחית היא עומדת על 6.75%. הנדל"ן המסחרי שמר על יציבות ברבעון השני מבחינה זו, עם תשואה של 6.75% גם כן, וגם הנדל"ן לתעשייה וללוגיסטיקה נותר ללא שינוי – עם תשואה של 7.25%.

הסקירה הרבעונית של CBRE התמקדה בשוק המשרדים בתל אביב, שם הפריחה של 2018 נמשכת: על פי נתוני חברת הייעוץ התפוסה בשטחי המשרדים בעיר נותרה יציבה, באותה רמה שבה הייתה אשתקד – 94%. מחירי הנדל"ן המשרדי עלו ב-2% ברבעון השני, ל-101 שקל למ"ר. ביקוש רב נרשם למשרדים ברמת Class A, כך על פי הסקירה.

אנשי CBRE מציינים כי הפרויקטים החדשים בעיר מתאכלסים בקצב גבוה, ומותירים שטחים מעטים בשוק. "מגדל עזריאלי שרונה הושכר במלואו, ומגדלי הארבעה ממשיכים להתאכלס בקצב יפה", נכתב בסקירה. "מתחם המגדלים ממשיך להוביל את רמות מחירי המשרדים ומהווה אזור תעסוקה מרכזי ומשמעותי. פרויקט תוצרת הארץ אוכלס כמעט במלואו בסיומו של רבעון זה, ושלב ב' של הפרויקט מצוי בשלבי חפירה. בפרויקט של חברת אדגר השקעות ברחוב השלושה, בניין C מצוי בשלבי סיום והושכרו בו מרבית השטחים".

כמעט לא נבנים קניונים חדשים

הסקירה התייחסה גם לנדל"ן המסחרי, בראייה ארצית כוללת, והצביעה על מיתון מסוים בתחום זה, שהסיבות לו מצוינות במפורש: "בשנה האחרונה אנו חוזים בעצירה ואף בדעיכה של המסחר הקמעונאי, לאור האתגרים שעימם התחום מתמודד, ובהם הגידול בסחר המקוון ורפורמת השמיים הפתוחים, אשר שינו את דפוסי הצריכה של הישראלים. שינוי זה בא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של המרכזים המסחריים ברחבי הארץ. 

האמור לעיל מרתיע יזמים מהקמת מרכזים מסחריים חדשים, למעט המרכזים השכונתיים שמוקמים בשכונות מגורים חדשות. קניונים כמעט ולא נבנים לאור הדומיננטיות של מספר שחקנים גדולים והיתרון לגודל בתחום זה. החדירה של מותגים חדשים מחו"ל נמשכת, ואנו צופים שמגמה זו תימשך גם בשנים הבאות".


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:CBREבנייני משרדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...