אושרה תוכנית מתאר לקריית טבעון; תכלול 26,500 תושבים עד 2040

התוכנית מוסיפה ליישוב 1,540 יחידות דיור, וכן כ-200 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה, מסחר ותיירות • לא יתבצע ציפוף לצורך הפיכת קריית טבעון ליישוב עירוני

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

קריית טבעון תגדל ל-26,500 תושבים עד 2040 – אך לא תהפוך ליישוב עירוני: כך הוחלט במסגרת אישורה למתן תוקף של תוכנית המתאר של היישוב, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה. ממנהל התכנון נמסר כי מדובר בתוכנית כוללנית חדשה (תוכנית המתאר הקודמת אושרה בשנת 1999) אשר תהווה את התשתית התכנונית ואת הבסיס לפיתוח היישוב לטווח הארוך.

התוכנית כוללת תוספת של כ-340 יחידות דיור חדשות וכ-1,200 יחידות דיור קטנות במרקם הבנוי ביישוב, שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של 26,500 תושבים עד לשנת 2040 – כמעט 10,000 תושבים יותר מהיום. כמו כן, כוללת התוכנית כ-146,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכ-45,000 מ"ר עבור שימושי תיירות, מסחר ומבני ציבור בגבעת קושט שבצפון היישוב – אזור שבעבר הפך מוקד למחלוקת בין הרשות לבין היישוב הסמוך בסמת טבעון. 

התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של המועצה המקומית קריית טבעון, הכולל כ- 8,100 דונם. בהודעת מנהל התכנון נכתב כי "מדובר ביישוב בעל אופי פרברי המבקש לשמור על צביונו הכפרי והירוק. תוכנית המתאר הכוללנית מציעה תוספת מתונה של מגורים ושימושים סחירים אחרים, בהתבסס על שטחים מיועדים לבינוי, מתוך מגמה לשמר את צביון הישוב. 

בהחלטתה קבעה הוועדה כי אין מקום להרחיב משמעותית את הפריסה המרחבית של יישוב זה, המצוי בלב מרקם שטחים שמורים (יערות, גנים לאומיים ושמורות טבע),וכן כי אין מקום לשנות את אופיו ולצופפו לכדי ישוב עירוני נוסף במרחב. מאידך, מציעה התוכנית מתווה להתחדשות הדרגתית של היישוב ולכניסת אוכלוסייה צעירה, על ידי הגדרת מתחמים להתחדשות עירונית". 

התוכנית שמה דגש בהרחבת מערך שטחי הציבור, במענה לצורכי דיור לגיל השלישי ודיור להשכרה, בהרחבת המוסד החינוכי ברמת הדסה ובהוספת שטח עבור תעסוקה בצמוד לשכונת צל אורנים. נוסף על אלו התוכנית כוללת קביעת הנחיות לטיפוח ולהנגשת השטחים הפתוחים, בדגש על הממשק בין השטח הבנוי ושטחי הגן הלאומי בית שערים המשתרע במעטפת היישוב, וכן שימור מרחב נחל קישון כטבעו ופיתוחו לפעילויות פנאי ונופש.

תוכנית המתאר הכוללנית הובלה על ידי לשכת התכנון במחוז חיפה, והוגשה על ידי המועצה המקומית טבעון ורשות מקרקעי ישראל. בראש צוות התכנון עומד משרד לרמן אדריכלים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראליחידות דיור חדשותתב"עהוועדה המחוזית חיפההמועצה המקומית קריית טבעון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...