חדשות הנדל"ן: עידוד הצללות במרחב הפתוח; מעונות נחנכו בק.אונו

המועצה הארצית לתכנון ובנייה פועלת להקלה על הקמת הצללות ביישובים • 154 דירות במעונות הסטודנטים של מכללת אונו • 2,000 מ"ר הושכרו בבית אמצור בהרצליה

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מינהל התכנון - דלית זילברמנכ"לית מינהל התכנון - דלית זילבר

• המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות דינה זילבר, הודיעה כי תמליץ לממשלה החדשה שתקום על תקנות חדשות שיעודדו הקמת הצללות במרחב הציבורי. עד היום הקמת הצללה הייתה נדרשת בתוכנית שקבעה את זכויות הבנייה להצללה מכל סוג שהוא. ההמלצות נועדו לבטל את הצורך בזכויות בנייה עבור מתקני הצללה, פרגולות וגגונים במרחב הציבורי בישראל, בגינות משחק, בפארקים, בדרכים, בשדרות, בטיילות, בכיכר עירונית ובחופי רחצה. להחלטה, שקודמה על ידי אגף רגולציה בשיתוף האגף האסטרטגי במנהל התכנון, שותפים גם פורום 15 והשלטון המקומי. 

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום אישרה לאחרונה תוכנית למבנה עירוב שימושים בבאר שבע, במגרש שעליו פעל בעבר בית מפלגת העבודה. מדובר במבנה משולב של מסחר ומשרדים, בן 11 קומות, שנמצא על צומת הרחובות רגר-המשחררים בעיר, ותוכנן על ידי משרד מרש אדריכלים. הקומה הראשונה בבניין תהיה קומת מסחר, ואילו הקומות שמעליה יוקצו למשרדים. 

• מעונות הסטודנטים החדשים בקריית אונו נחנכו השבוע, במעמד ראש העיר, רב העיר ומנכ"ל המכללה האקדמית אונו. המעונות נבנו על ידי חברת אאורה ישראל, והם מכילים 154 יחידת דיור – שמהן נשכרו כבר יותר מ-40 יחידות.

• אספת בעלי המניות של חברת נכסים ובנין אישרה השבוע רשמית את מינוי של אדוארדו אלשטיין, יו"ר דירקטוריון החברה ובעל השליטה בה בעקיפין, לממלא מקום מנכ"ל החברה לתקופה של חצי שנה בלבד, במקום המנכ"לית הפורשת סגי איתן.

• החברות ויתניה ואמפא חתמו עם שתי חברות תוכנה ישראליות – Namogoo ומרלינקס, על חוזים להשכרת כ-2,000 מ"ר משרדים בבית אמצור שבאזור התעשייה בהרצליה. נמוגו תשכור 1,400 מ"ר, תמורת כ-1.6 מיליון שקל בשנה, ומרלינקס תשכור 500 מ"ר, תמואת כ-650 אלף שקל בשנה. ההסכמים הם לתקופה של 5 שנים.

• שני המגדלים הראשונים בפרויקט גרנד אביסרור בבאר שבע, של חברת אביסרור משה ובניו , זכו לטופס 4 ונערכים לאכלוס בימים הקרובים. מהחברה נמסר כי שיווק הבניין השלישי נמצא בעיצומו, וכי בקרוב ייפתח שיווקו של המגדל הרביעי והאחרון בפרויקט.

• גם חברת סלע בינוי קיבלה השבוע טופס 4 המאשר אכלוס לפרויקט "הכרמל הירוק" בשכונת אחוזה בחיפה. הפרויקט כולל שני בניינים בני 9 קומות, סמוך לרחוב שמשון בעיר. 

• חברת דרא מודיעה כי החלה לשווק פרויקט חדש בשכונת מורשת במודיעין – פרויקט "קדם מודיעין", שיכלול 8 בנייני בוטיק בני 8-7 קומות, עם 112 יחידות דיור. הפרויקט נבנה על ידי חברת משכן אליהו. שכונת מורשת הנבנית בימים אלו צפויה לכלול 4,200 יחידות דיור.

• קבוצת ברזילי וגלעד מור, יזמי פרויקט BE הסמוך למכללת תל חי, הודיעו כי יעניקו הנחה של עד 30 אלף שקל לסטודנטים ב-30 דירות בפרויקט, בתמיכת התאחדות הסטודנטים הארצית.

• חברת זיתוני מעדכנת כי מכרה 60% מהדירות בפרויקט שלה ברמת הדר שבגבעת שמואל - פרויקט ECO, וכי דירה לדוגמה חדשה נפתחה במתחם. הפרויקט כולל 228 יחידות דיור, בשני בניינים בני 20 קומות.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורההמועצה הארצית לתכנון ובנייהדראסלע בינויטופס 4תקנות להצללות במרחב הציבוריאביסרור משה ובניוויתניהקבוצת זיתוניקבוצת ברזילי וגלעד מורנכסים ובנייןאמפא ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרוםדינה זילברגרנד אביסרור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...