דודי ורטהיים מוכר כמחצית ממניותיו באלוני חץ ב-750 מיליון שקל

זאת בשל חוק הריכוזיות ושליטתו של ורטהיים במזרחי-טפחות • ביקש למכור 10% וזכה לביקושים של יותר ממיליארד שקל, אך בסופו של דבר ביצע מכירה חלקית בלבד

שיתוף הכתבה
דודי ורטהייםדודי ורטהיים

איש העסקים דודי ורטהיים, בעלי חברת מ. ורטהיים, וכן בעל השליטה בחברת קוקה קולה ובבנק מזרחי טפחות, השלים הבוקר (ד') מכירה של כמעט מחצית ממניותיו בחברת הנדל"ן אלוני חץ, זאת בשל הגבלות חוק הריכוזיות, אשר קובעות כי בעל הון נדרש החזקותיו הריאליות לבין ההחזקות הפיננסיות.

ורטהיים ערך מכרז למכירת כמחצית ממניותיו בחברת הנדל"ן, וזכה לביקושים בסך של יותר ממיליארד שקל, אך בסופו של דבר מכר 10% מהמניות בסכום של 750 מיליון שקל בלבד – וכעת הוא מחזיק ב-9% ממניות החברה. בהמשך השנה מתכוון ורטהיים למכור 4% נוספים. במסגרת העסקה התחייב נתן חץ, מנכ"ל החברה, לרכוש 220 אלף ממניותיו של ורטהיים, תמורת 10 מיליון שקל. בכך יהפוך חץ לבעל המניות הגדול בחברה, עם 14.5% מהמניות.

מחברת אלוני חץ נמסר כי ורטהיים החליט להיענות רק להצעות במחיר שלא יפחת מ-44.5 שקל למניה. נראה כי זו הסיבה העיקרית לכך שאיש העסקים לא הצליח למכור במכרז זה את כלל המניות שביקש להפיץ בשוק. בהודעת החברה לרשות לניירות ערך נכתב עוד בהקשר זה כי "אין בכוונתה של חברת מ. ורטהיים למכור מניות נוספות של אלוני חץ במחיר למניה הנמוך ממחיר הסגירה במכרז, וזאת לפחות עד לסוף חודש אוקטובר 2019".

עוד מוסרת החברה: "מתוך הבעת אמון באלוני חץ ומנהליה, נכון למועד זה בכוונתו של דודי ורטהיים להמשיך ולהחזיק במניות אלוני חץ בכמות המרבית המותרת על פי דין. לאחר סיום קבלת ההזמנות ועיבודן תדווח חברת מ. ורטהיים דיווח סופי ומדויק בדבר תוצאות המכרז".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלוני חץבנק מזרחי טפחותדודי וטרהייםחברת מ. ורטהיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...