צחי חג'ג' שריין מימון של 40 מיליון שקל לפעילות הנדל"ן הפרטית ברומניה

חברת חג'ג' אירופה של צחי חג'ג' ושחר מחט התקשרה בהסכם מימון עם גוף מוסדי ישראלי למימון הפעילות ברומניה • לחברה יש 12 פרויקטים בסך הכל ברומניה

שיתוף הכתבה
צחי חג'ג' צחי חג'ג'

חברת חג'ג' אירופה, חברת הנדל"ן הפרטית של צחי חג'ג' ושחר מחט העוסקת ביזמות נדל"ן ונדל"ן להשקעה ברומניה, התקשרה בהסכם מימון עם גוף מוסדי ישראלי להלוואה בהיקף 10 מיליון אירו (כ-40 מיליון שקל) לתקופה של שנתיים, עם אופציה להגדלה בעוד 3 מיליון אירו, למימון פרויקט נדל"ני ענק ברומניה – פרויקט "הארמון". 

ההלוואה הנוכחית באה בהמשך לגיוס של 70 מיליון שקל באג"ח שביצעה חג'ג' אירופה בשנה שעברה בבורסה בת"א, למימון שלושה פרויקטים מרכזיים ברומניה (לחברה יש 12 פרויקטים בסך הכל ברומניה): פרויקט פיתוח ברחוב ויקטוריה 109 בבוקרשט הכולל שני בנייני משרדים במקום, שימור ופיתוח מבנה היסטורי צמוד ששימש בעבר כארמון, ושבגבו חג'ג' מתכוונת לבנות מגדל מגורי יוקרה משולב מסחר, שההלוואה הנוכחית תשמש לבנייה. חג'ג' גם רכשה ב-2017 קרקע בשכונת פיפרה שבבוקרשט, שעליה היא מתכננת לבנות פרויקט מגורים בהיקף של כ-840 דירות.

לפי הודעת חג'ג' לבורסה בת"א, ההלוואה תישא ריבית שנתית של 4% (4.7% אפקטיבית לאחר שחג'ג' תגלם את עלות ניכוי המס במקור בהתאם לאמנת המס בין רומניה לישראל), והיא תשולם כל 12 חודשים במהלך תקופת ההלוואה, בנוסף לעמלה של 1.3 מיליון אירו. 

ככל ויהיה אירוע הפרה תחול ריבית פיגורים בשיעור שנתי של 8%. לחג'ג' יש אופציה להארכת המועד האחרון לפירעון ההלוואה בשנה אחת – תמורת עמלת הארכה של 7.4% מיתרת התשלום. חג'ג' תוכל לבצע פירעון מוקדם של ההלוואה תמורת תנאים שנקבעו בהסכם.

חג'ג' תעמיד למלווה כבטוחות משכנתא מדרגה ראשונה על פרויקט הארמון ועל הפרויקט בשכונת פיפרה, וכן שעבוד על כל הסכמי השכירות בשני פרויקטים האלו; שעבוד יחיד מדרגה ראשונה של כל ההון בחברה הבת של חג'ג' אירופה, ויקטוריה, וכן של חברת הפרויקט; וכן ערבות אישית של חג'ג' ומחט בגובה 20% מקרן ההלוואה ולא פחות מ-2 מיליון אירו.

ההלוואה כפופה להשלמת תנאים מוקדמים ובינהם רישום הבטוחות, וכן התניות פיננסיות נוספות שלהן התחייבה חג'ג' אירופה. למוסדי המלווה קיימות גם עילות פירעון מוקדם להלוואה כמקובל בהלוואה מסוג זה. 


לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'הבורסה בתל אביבצחי חג'ג'שחר מחטהשקעות נדל"ן בחו"לפרויקט הארמון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...