חוזרים לקנות דירות: עלייה של 20% בעסקאות ברבעון ה-1 של השנה

כך על פי הסקירה התקופתית של יו"ר לשכת השמאים בדימוס, אוהד דנוס • מחירי הדירות עלו ב-0.7% לעומת הרבעון הקודם, אך ירדו ב-0.3% ביחס לרבעון המקביל ב-2018

שיתוף הכתבה
צילום אווירי צילום אווירי

האם הציבור חוזר לקנות דירות? כך מסתמן – לכל הפחות על פי ניתוח נתוני שוק הנדל"ן ברבעון הראשון של שנת 2019 שביצע יו"ר לשכת השמאים בדימוס, אוהד דנוס. על פי הנתונים שפרסם דנוס, נרשמה עלייה של 12% במספר העסקאות לרכישת דירות בישראל – ועלייה של 20% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

בסקירה נבדקו 16 ערים, מחיפה שבצפון ועד אילת שבדרום, ולפיה נרשמה עלייה של 0.7% (נומינלי) במחיר הממוצע של דירות ברבעון הראשון של שנת 2019 בהשוואה לרבעון שלפניו. בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2018, נרשמה דווקא ירידת מחירים, בשיעור ממוצע נומינלי של 0.3%.

בניתוח לפי ערים עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2019 נצפתה ירידה במחירי הדירות הממוצעים בחמש ערים מתוך 16; בשש ערים נצפתה עלייה בממוצע המחירים ובחמש ערים לא נרשם שינוי. המחיר הממוצע שנבדק הוא לדירה בת ארבעה חדרים (חדשה או יד שנייה).

נתון נוסף המצוין בסקירה הוא היקף המשכנתאות שנטל הציבור, בהתייחס לחודש מרץ 2019: על פי הסקירה, היקף המשכנתאות עמד על כ-5.28 מיליארד שקל במרץ, סכום הגבוה בכ-2% מהחודש המקביל לו בשנה שעברה. 

דנוס מסכם בסקירתו כי ישנה "התאוששות מרשימה ועקבית בהיקף העסקאות בשוק הדיור, הנמשכת לצד המשך הדשדוש במחירים. באף אחת מהערים שנסקרו לא נרשמה ירידה או עלייה תלולה במיוחד במחירים (שינוי של עד 5%), מה שמלמדנו על קיפאון גם ברמה השנתית.       
ניתן לומר כי עדיין לא ניתן לאבחן קו מגמה ברור, אם כי התגברות כמות העסקאות מלמדת על תחילת ירידה מהגדר של הציבור הרחב (הסקירה מנוכה מנתוני מחיר למשתכן כאמור), מה שעשוי להגביר את לחצי הביקוש ולהביא לעליות מחירים בהמשך השנה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לשכת השמאים בישראלאוהד דנוסשוק הנדל"ןהיקף המשכנתאותשוק הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...