חזרה
להורדת אפליקציה

משרד הבינוי והשיכון: אלה ההישגים שלנו בשנה החולפת

גולת הכותרת בביצועי משרד הבינוי והשיכון במסגרת נתוני הביצוע של תכניות העבודה לשנת 2018 של משרדי הממשלה ויחידות הסמך: הדיור הציבורי • צפו בדוח המלא

עודכן לאחרונה:
יואב גלנט וחגי רזניק

משרד ראש הממשלה מפרסם היום (ב') את נתוני הביצוע של תכניות העבודה לשנת 2018 של משרדי הממשלה ויחידות הסמך, ובינהם גם הביצועים בשוק הדיור של רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון במשרד האוצר, כמו גם הביצועים של משרד הבינוי והשיכון .

המטרה העיקרית של המשרדים והגופים בממשלה האמונים על שוק הדיור היא כמובן להגדיל את ההיצע של יחידות הדיור בארץ. בסיכום 2018 אמנם תוכננו יותר דירות ושווקו יותר קרקעות מהיעדים שהציבה הממשלה לשנה זו, אך מספר הדירות שנכנסו לשוק בפועל – הן בהתחלות הבנייה, הן בעסקאות מכר חתומות והן בדירות שנוספו בהסכמי הגג – נמוך מהיעדים הממשלתיים.

מבחינת ביצועי משרד הבינוי והשיכון שהיה ב-2018 תחת השר יואב גלנט ומנכ"ל משרדו חגי רזניק, ההישג המרכזי נרשם דווקא בדיור הציבורי שהיתה לו עדנה אשתקד – בהובלתו של שר הבינוי והשיכון לשעבר יואב גלנט ומנכ"ל משרדו דאז חגי רזניק. כך, 861 דירות התווספו למאגר הדיור הציבורי אשתקד, לעומת היעד לתוספת של 525 דירות, אחרי 418 דירות שנוספו אליו ב-2017. בנוסף 170 בניינים שופצו או חוזקו במסגרת פרויקטי שיקום שכונות.

 

הרשות להתחדשות עירונית שבמשרד הבינוי והשיכון הצליחה להוסיף לשוק הדיוק רק 9,333 יחידות דיור ב-2018, לעומת היעד ל-12 אלף דירות בהתחדשות עירונית, כ-40 אלף יח"ד הופקדו, בהתאם ליעד ולעומת 31.5 יח"ד ב-2017 (לכתבה רחבה על ביצועי הרשות להתחדשות עירונית – לחצו כאן).


במחיר למשתכן הוגרלו 26 אלף יחידות דיור אשתקד, לעומת היעד ל-21 אלף ולעומת 32 אלף יח"ד ב-2017. הממשלה טוענת כי נרשם ב-2018 שיפור בשירות ובטיפול בזכאי סיוע בדיור, בבירוקרטיה, ובהגדלת השקיפות.

משרד הבינוי והשיכון גם מציין כהישג מימוש החלטת הממשלה בתחום הבנייה החדשה: הקמת שכונות בשיטת "תכנן ובנה" (בחריש למשל),יצירת מלאי אסטרטגי של דירות, מתן פתרונות דיור והקמת מוסדות ציבור ביישובי המיעוטים, מימוש ערך ההתחישבות וקידום הבנייה במגזר הכפרי, קידום יישובים חדשים בנגב ובגליל, מתן פתרונות דיור למגזר החרדי, ועוד. 

הדוח מציג תמונה חיובית למדי בנוגע לשני מנגנונים ממשלתיים מרכזיים הפועלים בענף הנדל"ן – מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל. על פי הדוח, כמות יחידות הדיור שאושרו במנהל בשנת 2018 עברה את היעד ב-26% - 152 אלף יח"ד, לעומת יעד של 120 יח"ד. נתון בולט נוסף הוא מספר יחידות הדיור הכלולות בתוכניות מפורטות שאושרו לתוקף ברמ"י – 76,391 יח"ד, לעומת יעד של 45 אלף יח"ד בלבד. לעומת זאת, לא הצליח מנהל התכנון לעמוד ביעד התוכניות להתחדשות עירונית, שעמד על 45 תוכניות ב-2018, ואישר רק 39 כאלו. גם בעסקאות למכירת קרקע למגורים היעד לא הושג: 43,122 עסקאות כאלו נחתמו בשנת 2018, לעומת יעד של 45 אלף יח"ד. 

בקרה שפירסם משרד ראש הממשלה כוללת מעל ל-2,900 מדדים אשר נכללו בתוכניות עבודה ממשלתיות, אחוזי הביצוע של הממשלה לשנת 2018 עומדים על 79.5%, לעומת 78% בשנת 2017 ו-70% בשנת 2016. לדברי מנכ"ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ, "הבקרה השנתית על תכניות העבודה נועדה להוביל לשיח ציבורי, מקצועי ומבוסס נתונים, אשר בוחן את פעילות הממשלה על מנת להוביל למצוינות במגזר הציבורי עבור אזרחי מדינת ישראל. גם בממשלה הקרובה נמשיך להטמיע שיטות עבודה מתקדמות, הכוללות תכנון, בקרה ודיווח לציבור".

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search