מהיום: לוחות התשלומים בחוק המכר - מותאמים לקצב הבנייה בארץ

משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ קידמו את עדכון התקנות – תוך שימת דגש בפרויקטים מסוג תמ"א 38 • מדובר בעדכון ראשון של לוחות התשלומים מאז 1975

שיתוף הכתבה
יפעת שאשא-ביטוןיפעת שאשא-ביטון

היום (ה') ייכנסו לתוקפן תקנות חוק המכר העוסקות בלוח התשלומים, בדגש על פרויקטי תמ"א 1/38 (חיזוק ותוספת בנייה) – כך מעדכן משרד הבינוי והשיכון . מדובר בתוצר של שיתוף פעולה בין המשרד לבין התאחדות בוני הארץ , בעקבותיו שונו ועודכנו תקנות חוק המכר העוסקות בהבטחת הכספים של רוכשי דירות חדשות.
 
תקנות לוחות התשלומים נהגו במטרה לקבוע קובעות לוח תשלומים מצד הרוכשים המותאם לקצב התקדמות הבנייה, בהתייחס לפרויקטים שאינם מלווים בערבות בנקאית. כעת, לראשונה, עודכנו התקנות כך שיתאימו לשיטות הבנייה הנהוגות בישראל כיום - עדכון ראשון בנושא משנת 1975.

אחת הדוגמאות לבעייתיות התקנות לפני עדכונן נעוצה באופיים של פרויקטים מסוג תמ"א 1/38, ולכן ניתנה תשומת לב ספציפית לפרויקטים אלו בעדכון התקנות. כך, בעוד שבתקנות הקודמות נקבע כי רוכשי הדירות ישלמו 40% משווי הדירה עוד בשלב הראשון של הבנייה, התקנות העדכניות קובעות לוח תשלומים המתאים לשיטת בנייה זו – כך שיועברו 13% מתמורת הדירה עם גמר חיזוק המבנה, ו-13% נוספים עם גמר תקרה עליונה של המבנה והוספת מרחבים מוגנים דירתיים וכו'.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי הליך עדכון התקנות התבצע לאחר קיום עבודת מטה רחבה ומקיפה שכללה "שולחן עגול" בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא, ובהם היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון , ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון ונציגי אגף יזמות ובנייה בהתאחדות בוני הארץ.

"התקנות המעודכנות עתידות להגן על כספם של רוכשי הדירות ולהביא לוודאות בכל הקשור ללוחות התשלומים בבנייה חדשה, ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט", צוין בהודעת המשרד. "שיתוף הפעולה בין משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ הביא לתוצאה מיטבית, הכוללת בתוכה את טובת הציבור ואת הצרכים המקצועיים של היזמים. שיתוף פעולה זה עתיד להתרחב, במטרה לבצע עדכונים נוספים בחוק המכר ובתקנותיו".

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "התקנות יאפשרו לרוכשי הדירות ליהנות מפרישת תשלומים טובה ובטוחה יותר. עולם הבנייה מתפתח ומשתנה, וחשוב להתאים את התקנות למציאות המשתנה. אני מברכת על הזכות שניתנה לי לעשות זאת".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ : "אבני הדרך שבהן הועברו עד כה תשלומים בפרויקטים שממומנים ממקורות עצמאיים של היזם והקבלן, נקבעו לפני עשרות שנים. מאז נקבעו אבני הדרך הללו, עודכנו והשתנו תהליכים מרכזיים בבניית בנייני מגורים בישראל. שיתוף הפעולה של משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ בעניין זה הוא שירות חשוב לציבור רוכשי הדירות, שיבטיח שבניית הדירות תושלם בזמן".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןראול סרוגוחוק המכרד"ר יפעת שאשא ביטוןתמ"א 38/1
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...