אושרה תוכנית המתאר של אשדוד: 350 אלף תושבים ו-40 אלף יח"ד

תוכנית "עיר לכולם" אושרה במליאת בניין ערים, והיעד: עוד 132 אלף תושבים בתוך 20 שנים • התוכנית שמה דגש בהתחדשות עירונית ובשימור שטחים פתוחים

שיתוף הכתבה

כך ייראו 20 השנים הבאות באשדוד: תוכנית המתאר העירונית אושרה אתמול (ג') על ידי מליאת בניין ערים, והיא כוללת שלל יעדים שאפתניים שיציבו את אשדוד במקום אחר בעוד שני עשורים מהיום. היעד העיקרי של התוכנית: הגדלת אוכלוסיית העיר ב-132 אלף תושבים, ל-350 אלף תושבים בסך הכול.

על פי פרטי התוכנית, השאיפה היא לשמור על קצב עלייה שנתי של 2.2% במספר התושבים בעיר, מדי שנה ולאורך 20 השנים הבאות. המטרה, כפי שהגדירו זאת קברניטי העיר: "לשמור על אשדוד כעיר צומחת המספקת מגוון פתרונות דיור בהתאם לצורכי האוכלוסייה במסגרת שוק המגורים המטרופוליני והארצי, ויצירת היצע מספק שיאפשר לצעירי העיר ולאחרים להתבסס בה לאורך זמן ולא להידחק מחוץ לעיר".

התוכנית כוללת פירוט נרחב על הדרכים להשיג את המטרות והיעדים הללו: ראשית, נקיטת אסטרטגיה כוללת לעידוד התחדשות עירונית – נתון שקיבל ביטוי כבר בשנה שעברה, בה ניצבה אשדוד במקום הראשון מבין ערי ישראל במספר היתרי הבנייה שהתקבלו לפרויקטי תמ"א 38 (לכתבה המורחבת בעניין לחצו כאן). העירייה צופה תוספת של 44 אלף תושבים בפרויקטים להתחדשות עירונית במהלך 20 השנים הבאות.
כמו כן, תפעל עיריית אשדוד במסגרת התוכנית למיצוי עתודות קרקע לא מפותחת בתחום העיר, ולפיתוח עתודות קרקע מחוץ למרקם הקיים להשלמת ההיצע הדרוש.

לטובת השגת יעדי גידול האוכלוסייה מתכוונת העירייה לקדם את בנייתן של 40 אלף יחידות דיור בעיר בשני העשורים הבאים – 2,000 יחידות דיור מדי שנה. מתחם מרכז המתחדש הוא המתחם שבו צפויה תוספת יחידות הדיור הגדולה ביותר – 11,300 יח"ד, שיאפשרו גידול של 30 אלף תושבים במתחם זה. מתחם הסיטי והמרינה יגדל ב-6,016 יח"ד, שיאפשרו גידול של כ-13 אלף איש במתחם זה.

תכנון מעניין נוגע למתחם 7 בעיר, הכולל את הרובעים הדרום-מזרחיים ואת פארק הדיונה הידוע. מנסחי התוכנית הדגישו כי "היקף והשתרעות הבינוי באזורים אלו ייקבעו בדרך שתיצור איזון בין פיתוח הרבעים הדרומיים ובין שמירת מרחב החולות. גבולות הבינוי באזור ייקבעו בתוכנית מפורטת שתיערך לפי ממצאי בחינה סביבתית במרחב הדיונה, והיקף השטחים הפתוחים לא יפחת ממחצית שטח המתחם - וייקבע כשטח רצוף בהמשך למערך החולות ניצנים-אשדוד".

התוכנית מתייחסת גם להקמת "הטבעת הירוקה" שתקיף את העיר – "מרחב נופי-ציבורי פעיל", כהגדרת מנסחי התוכנית, שלאורכו יוקם רצף שטחים פתוחים נגישים לשימוש תושבי העיר והמבקרים. עוד כוללת התוכנית הגדלה של מספר הכניסות לעיר אשדוד, משתיים כיום לארבע או חמש לאחר יישום התוכניות.

עקרונות התוכנית מתבססים על הדגשת מוקדים עירוניים, מרכזים רובעיים וצירים אורבאניים בהתייחס לתפקידם העירוני והציבורי, על עקרונות בינוי ביחס למוקדים, לצירים עירוניים, לדפנות של פארקים ולמוקדים ציבוריים. המרחב הציבורי יתבסס על עקרונות ניתוח ועיצוב הרחובות העירוניים, חתכי רחובות ושדרות, בשימת דגש על מרחב הולכי הרגל ורוכבי האופניים, ועל נטיעות במרחבים אלו. כמו כן מושם דגש ב"ניתוח מושכל של מרחב הולכי הרגל במרחב הציבורי והסמי-ציבורי, עד הכניסות בפועל אל הבניינים, והבטחת נגישות לאנשים עם מוגבלויות במרחב הציבורי".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית אדריכליתתוכנית המתאר העירונית באשדודאשדוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...