תל אביב-יפו: אלה היזמים המובילים בהתחדשות עירונית בעיר

מדד ההתחדשות העירונית דירג השנה לראשונה את היזמים הבולטים ביותר ב-18 ערים שונות בישראל • החברה המובילה: אקו סיטי, עם 41 פרויקטים בעיר

שיתוף הכתבה
קרדיט Depositphotosקרדיט Depositphotos

מדד ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ומדלן התרחב השנה: מודל 2019-2018 מציג כמה וכמה דירוגים חדשים, וביניהם אחד הדירוגים המעניינים ביותר – דירוג היזמים המובילים לפי ערים. המדד, הנערך זו השנה השלישית ברציפות, כולל דירוגים מפורטים ב-18 ערים שונות, אשר מהם אפשר ללמוד בקלות מיהו היזם החזק ביותר ומיהי החברה החזקה ביותר בהתחדשות עירונית באותה העיר. פילוח חסר תקדים שכזה הופך את התמונה כולה לברורה עוד יותר.

החברה המובילה בתמ"א 38 בעיר תל אביב היא חברת אקו סיטי , שלה ישנם 41 פרויקטים בתל אביב מתוך 49 פרויקטים ברמה ארצית, מתוכם 8 בבקשה להיתר בעיר, 15 בהיתר בתנאים, 12 בביצוע ו-6 מאוכלסים. אחריה מדורגות החברה לחיזוק מבנים בישראל, ואורבן נדל"ן. 

 

הדירוג המפורסם השנה לראשונה, אשר מפלח את פעילות היזמים לפי ערים, הוא הזדמנות מצוינת להבין את ממדי הפעילות וההתרחשות בתל אביב. כפי שניתן לראות, פועלות בעיר חברות בעלות כוח גדול המקדמות עשרות פרויקטים להתחדשות עירונית – רבים מהם בתל אביב עצמה. רק חשבו על השינוי שעושה חברה אחת המקדמת כ-40 פרויקטים ברחבי העיר. הכפילו זאת בעשר או בעשרים, וקיבלתם מהפך של ממש, שאם יימשך יש בו כדי לשנות את פני העיר לחלוטין.

ההתחדשות העירונית היא הדרך לחדש את תל אביב-יפו ולהציע לכולם – גם לזוגות הצעירים – דירות חדשות בכל חלקיה. היתרון הגדול של ההתחדשות העירונית הוא ביכולתה לבצע שינויים בשכונות שלמות שאולי אינן נמצאות בדרך כלל באור הזרקורים, כמו שכונת יד אליהו או שכונות הדרום, ולמשוך אליהן תושבים חדשים. זו הדרך לשמור על התחדשותה המתמדת של העיר לאורך השנים.

מצוקת הקרקעות היא דבר ידוע, ובתל אביב-יפו היא מורגשת ביתר שאת, בשל הביקוש הרב לדיור ראוי בה. על פי כל הסימנים, הביקוש הזה לא יפחת אלא רק יתגבר, וכשאין קרקעות – פרויקטים מסוג תמ"א 38 הם הפתרון, הן לטובת חיזוק המבנים מפני רעידות אדמה, הן לטובת תוספת מיגון במקרה של מתקפת טילים, חלילה, והן לטובת הוספת היצע דירות למעוניינים. הודות לחברות וליזמים שבוחרים לפעול כאן, בתל אביב-יפו, תנופת הבנייה שמציעה ההתחדשות העירונית בעיר הלבנה תימשך לשנים רבות וטובות.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדה מקומית לתכנון ובנייה תל אביבמדלןמדד ההתחדשות העירוניתמצוקת הקרקעותאקו סיטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...