עוד זכויות בנייה ל"בניין העשירון העליון" של יוסי אברהמי בת"א

סגנית ראש העיר התנגדה, אך הוועדה המקומית אישרה את בקשת היזם יוסי אברהמי להעביר זכויות בנייה של 2,900 מ"ר מבניין לשימור למגרש שרכש בשכונת כוכב הצפון

שיתוף הכתבה
מיטל להבי ויוסי אברהמימיטל להבי ויוסי אברהמי

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה בימים האחרונים את בקשת היזם יוסי אברהמי להעביר זכויות בנייה של כ-2,900 מ"ר מבניין ישן בבעלותו ברחוב אלנבי 81, לפרויקט היוקרה שהוא בונה ברחוב עגנון 28, על מגרש שרכש בעבר מהתזמורת הפילהרמונית. העברת הזכויות אושרה למרות התנגדות תקיפה של סגנית ראש העיר מיטל להבי, האחראית בין היתר על תיק התשתיות בעיר.

אברהמי רכש בדצמבר 2014 את הקרקע בשכונת כוכב הצפון בצפון-מערב תל אביב במכרז שפרסמה התזמורת הפילהרמונית, תמורת 151 מיליון שקל. על הקרקע אמור לקום פרויקט יוקרתי שיכלול שני בניינים בני 11 קומות, ובהם 93 דירות. כתוצאה מהעברת הזכויות, יגדל שטח המגדלים מ-13,800 מ"ר לכ-17,000 מ"ר ברוטו, ויתוספו לו עשרות דירות יוקרה וכן בריכת שחיה פרטית לדיירים בקומת הקרקע.

להבי ציינה כי מדובר בבניין המיועד לעשירון העליון, ללא דירות זולות שייבנו במסגרת דיור בר-השגה, בניגוד למדיניות העירייה להגדיל את כמות הדירות המסובסדות. עוד אמרה, כי ככל הידוע לה תדרוש רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תשלום בגין הגדלת זכויות הבנייה, מאחר שהקרקע נמצאת בבעלותה. לדברי להבי, "לא ברור לי מדוע יש להוסיף דירות למגדלים שכבר אושרו בעבר".

[quote]

אברהמי רכש בזמנו את הבנין הישן באלנבי כדי להעביר את הזכויות. בדיקת " מרכז הנדל"ן " העלתה, שהוא הצליח בכך מעל ומעבר. זכויות הבנייה הנוספות בבניין הישן – המיועד לשימור מחמיר – הן כ-2,250 מ"ר. אברהמי קיבל 600 מ"ר נוספים, בזכות הקלות שונות, ועוד 300 מ"ר שטחי שירות – סך הכול כ-3,100 מ"ר.

הוועדה אישרה את העברת הזכויות ברוב של חמישה נגד אחת (להבי). בראש התומכים עמד יו"ר הוועדה דורון ספיר, שהוא מ"מ ראש העיר.

על המגרש שבו יקום הפרויקט עמד עשרות שנים בית ההארחה הרשמי של התזמורות, מעין בית מלון לנגנים ומנצחים בכירים מחו"ל. הנהלת התזמורת הסבירה שמכרה את המגרש בגלל מצוקה כספית, לאחר שגם העירייה אישרה לשנות את יעוד המגרש מבנייה לצרכי ציבור או מלונאות לבנייה של מגורים.

רשות מקרקעי ישראל מסרה כי הנושא יבדק בבוא העת.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יוסי אברהמידיור בר-השגהזכויות בנייהמגורי יוקרההוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפומיטל להבידורון ספיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...