חלמיש ועיריית ת"א תוקעות פרויקט תמ"א 38 בן 317 דירות בדרום ת"א

חלמיש "מקדמת בברכה" מיזם פרטי של תמ"א 38, אולם דורשת שהדירות של דייריה יהיו קטנות – דבר שיצור אפליה בין דייר לדייר ועלול להגיע לבית המשפט

שיתוף הכתבה
קרדיט שאטרסטוקקרדיט שאטרסטוק

חברת הנדל"ן העירונית חלמיש "תוקעת" פרויקט תמ"א 2\38 (הריסה ובנייה) בשכונת נווה עופר בדרום תל אביב. מדובר בפרויקט הכולל הריסת 112 דירות ישנות ובניית 317 דירות חדשות במקומן (יחס של 2.8).

דיירי הבניינים התארגנו עצמית לקידום הפרויקט, אולם החברה המשכנת חלמיש, שהיא הבעלים של 25 דירות במתחם, הודיעה שתתמוך בפרויקט רק אם תוכל לתת לדיירים שלה (דיור ציבורי) דירות בשטח זהה לדירות הקיימות, ולא דירות מוגדלות כמקובל בכל מיזמי תמ"א. בימים האחרונים החליטה עיריית תל אביב לקבל את התכתיב של חלמיש, המאיים לבטל אחד המיזמים הגדולים של תמ"א 38 בתל אביב ואחד המקרים המעטים שבהם פרויקט בתל אביב  הוא יוזמה עצמאית של הדיירים.

מדובר במגרש בן 7.1 דונם, עליו נמצאים כיום שבעה בניינים ישנים בני 4 קומות, במצב ירוד, ובהם דירות קטנות בנות 60 מ"ר. על פי התוכנית של  בעלי הדירות, שכבר  אושרה עקרונית על ידי העירייה, יהרסו הבניינים הקיימים וייבנו במקומם 3 מגדלים בני 19 קומות, שיכללו דירות בנות 110 מ"ר, כמעט כפולות בשטחן מהדירות הקיימות. כל דירה תקבל גם חניה.

הדיירים עדיין לא התקשרו עם יזם או קבלן לבנייה בפועל, אולם ההנחה היא שמכירת הדירות העודפות – 205 דירות - אמורה לכסות את ההשקעה בבניית בנייני המגורים ולהותיר עוד רווח סביר.

[quote]

אלא שכאמור, חברת חלמיש מתכננת ליצור אפליה בין  הדיירים  - 87 יקבלו דירות של 110 מ"ר, ו-25 הדיירים על קרקע חלמיש יקבלו דירות של 60 מ"ר בלבד. החשש הוא שבעלי הדירות המקופחים יפנו לבית משפט, וידרשו לעצור את המיזם עד שיקבלו תנאים זהים לדיירים האחרים. התוכנית של חלמיש היא לנצל את זכויות הבנייה העודפות, כדי לבנות עוד דירות לצרכי הדיור הציבורי -  בנווה עופר או במקום אחר בתל אביב.  

לפי שעה, חברת חלמיש משלמת מס שפתיים לדיירים, והודיעה להם ולעירייה שהיא "מקדמת בברכה" את התכנית. הוועדה המקומית החליטה לקדם את המיזם, אך קבעה כתנאי בלי יעבור שהוא חייב להיות בהסכמת חלמיש. כרגע נראה שניתן יהיה לקדם את הפרוייקט רק במידה וחלמיש תוותר על תוכניתה, או במידה שהיועץ המשפטי של העירייה, שהתוכנית עברה לבדיקתו, יקבע שהתנאי של חלמיש אינו חוקי.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת נווה עופרהוועדה המקומית לתכנון ובנייהתמ"א 38/2חלמיש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...