שר הפנים: "פניתי לרוה"מ בבקשה להחזרת הפועלים הפלסטינים, אחרת ענף הבניין יקרוס"

כך אמר שר הפנים במהלך דיון של הוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת. לדברי השר, "ישנם עובדים שנכנסים ללא היתר ורשויות האכיפה לא מספיקות לאכוף, וזה מוביל לאסונות כמו בפיגוע בגן יבנה". מנכ"ל רשות האוכלוסין: "קיימת בעיה עם עלויות הטיסות לישראל לפועלים זרים"

שיתוף הכתבה
השר ארבל במהלך הדיון בכנסת (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)השר ארבל במהלך הדיון בכנסת (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"פניתי לראש הממשלה בבקשה להחזרת העסקת עובדים פלסטינים - אחרת ענף הבניין יקרוס", כך אמר היום (ב') שר הפנים, משה ארבל, בדיון שהתקיים בוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת. הדברים נאמרו כאשר סקר השר ארבל בפני הוועדה את מדיניות משרדו בעניין עובדים זרים ומסתננים.

"פניתי לראש הממשלה לבדוק סוגיית העסקת עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון לענף הבניין. ישנם עובדים שנכנסים ללא היתר ורשויות האכיפה לא מספיקות לאכוף וזה מוביל לאסונות כמו אתמול בפיגוע בגן יבנה. אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו להקריס ענף שלם במדינת ישראל. אנחנו פועלים להביא עובדים ממדינות זרות אבל עדיין יש צורך בידיים עובדים נוספות ויש לשקול את זה כי אם לא, נשלם בריבית דריבית בהמשך על מחסור ביחידות דיור. צריך לעשות את זה בצורה מבוקרת, עם הגבלת גיל ובדיקת כל העובדים ומבלי לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף השר ארבל.

לדבריו, "עובדים זרים רבים נפגעו בטבח ב-7 באוקטובר, 58 נרצחו, ו-32 נחטפו, וזה פגע במוטיבציה להישאר בארץ. נעשו מאמצים כבירים להשאיר עובדים, להביא עובדים חדשים ואנחנו במגעים עם מדינות להסכמים בילטראליים חדשים. התקבלו מספר החלטות ממשלה לגבי הבאת עובדים זרים והבטיחו לנו תקנים שעדיין לא הגיעו. 49 החברות הפרטיות הוותיקות מחזיקות מלאי של עובדים בארץ. הנחתי לקיים שימוע שימוע בעניין ולתת העדפה בהקצאה לחברות חדשות שמחזיקות בפחות מ-200 עובדים זרים, כדי לשמר שוק תחרותי וחופשי".

מנכ"ל רשות האוכלוסין: "הפועלים הפלסטינים הותירו חלל"

מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו, סקר את היקף העובדים הזרים השוהים היום בישראל, ואמר כי "בארץ יש כרגע 139,425 עובדים זרים, כ-2,200 עובדים יותר מאשר ערב המלחמה, אך העובדים הפלסטינים הותירו חלל ריק. למעט סיעוד, ברוב ענפי המשק נכנסו עובדים חדשים הן בהסכמים הבילטראליים והן בהסכמים פרטיים. 6,818 עובדים הגיעו לענף הבניין מאז תחילת המלחמה, מתוכם 2,055 על ידי חברות ביצוע. בשבוע האחרון רואים שינוי מגמה חיובי בעניין. קיבלנו היום איתות מעודד מהממשלה התאילנדית שלא אישרה עד כה להגיע לעבוד כאן".

יו"ר הוועדה, ח"כ אליהו רביבו, אמר כי להבנתו, יש מספיק עובדים שסיימו את תהליכי המיון וזמינים להגיע לארץ. על כך ענה סיסו כי קיימת בעיה עם עלויות הטיסות לארץ וכי המשרד עובד "עם משרד השיכון להביא טיסות צ'רטר כדי להגדיל את היצע הטיסות". לשאלת ח"כ רביבו כמה עובדים מוינו בהצלחה בהסכמים הבילטראליים בהודו וכמה מהם מוכנים להגיע לארץ השיב סיסו כי נכון לעכשיו ישנם  23,000 כאלה בהודו ובסרי לנקה, 10,000 מתוכם בהסכמים בילטראלים.

ח"כ רביבו הצטרף לבקשת שר הפנים לממשלה לבחון את מדיניותה לגבי העסקת עובדים פלסטינים עם מגבלות וקריטריונים מוסכמים, וכן קרא למשרד רה"מ ומשרד התחבורה לאפשר לדאוג לטיסות ישירות לישראל בנתיב תחבורה ישיר כדי לחסוך עלויות  ולקצר את זמן הגעת העובדים לישראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות האוכלוסין וההגירההכנסתמשה ארבלאייל סיסואליהו רביבו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...