ישראל קנדה קיבלה היתר: תתחיל לבנות בשדה דב בשבועות הקרובים

החברה של ברק רוזן ואסף טוכמאייר דיווחה כי קיבלה היתר חפירה ודיפון מהוועדה המקומית ת"א. ישראל קנדה זכתה ב-2021 במכרז חכירה של רמ"י לקרקע בשדה דב לבניית 480 יח"ד וכ-2,000 מ"ר שטחי מסחר, עליה שילמה 1.25 מיליארד שקל. ההסכם נחתם ל-98 שנה עם אופציה ל-98 ,נוספות

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן)ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן)

ישראל קנדה, בשליטתם של ברק רוזן ואסף טוכמאייר, קיבלה השבוע היתר חפירה ודיפון לפרויקט Rainbow  שדה דב מהוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב. כך מדווחת החברה היום (ב) לבורסה. החברה צפויה להתחיל בעבודות הבנייה בשבועות הקרובים. החברה מציינת כי ההודעה בדבר התחלת עבודות הבניה בשבועות הקרובים הינו מידע צופה פני עתיד, והוא מבוסס בין השאר על הערכות החברה בנוגע למלחמת "חרבות ברזל".

באוגוסט 2021 זכתה ישראל קנדה דרך החברה הבת ג.ז מדף 35, במכרז חכירה  מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בקרקעות בשדה דב בשטח 8.64 דונם לבניית 480 דירות ב-60 אלף מ"ר בנוי עילי כולל מרפסות, ושטחי מסחר בהיקף כ-2,000 מ"ר. החברה שילמה על הקרקע 1.25 מיליארד שקל בתוספת 54 מיליון שקל הוצאות פיתוח. ההסכם הוא הסכם חכירה ל-98 שנה ו-98 שנה נוספות אופציונליות. לצורך הפרויקט ישראל קנדה העמידה ערבות בנקאית בגובה 69 מיליון שקל. 

על פי נתוני החברה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2023 מנובמבר (עדיין לא פרסמה את הדוח השנתי),החברה מכרה 120 דירות בפרויקט תמורת כ-931 מיליון שקל במחיר ממוצע של כ-7.8 מיליון שקל לדירה (כ-79 אלף שקל למ"ר).

חלק מהמימון בגין הפרויקט הוא בעקבות כניסה להסכם ליווי בנקאי סגור בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל עם לאומי ומזרחי טפחות, והיתר מהון עצמי. התקבולים ממכירת הדירות ישמשו לפירעון ההלוואה.

עם הזוכים באותו מכרז על קרקעות שדה דב נמנו אביסרור, שהחלה לשווק החודש 406 דירות, משולם לוינשטין , מבנה ואלייד שזכו יחדיו בזכויות ל-230 יח"ד, וקבוצת חנן מור, שלא עמדה בעלויות הגבוהות לבניית לבניית 458 יח"ד בתוספת שטחי מסחר ומלונאות, ולגביה מתנהל הסדר חוב.  לאחרונה יגאל דמרי הציע לנושי מור על הקרקע 1.1 מיליארד שקל, סכום הנמוך ב-400 מיליון שקל ממה ששילם מור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דברמ"יישראל קנדההוועדה המקומית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...