מאות דירות חדשות ואלפי מ"ר למסחר ותעסוקה: אושרה להפקדה התוכנית שתשנה את מרכז ערד

התוכנית של משרד השיכון, על עתודת הקרקע האחרונה במרכז העיר הדרומית, כוללת 450 יח"ד במבני מגורים עד 10 קומות, 18 אלף מ"ר למבני ציבור ו-27 דונם שטחים פתוחים

שיתוף הכתבה
ערד (שאטרסטוק)ערד (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום, בראשות עודד פלוס, החליטה לאשר היום (א') להפקדה תוכנית של משרד הבינוי והשיכון הכוללת תוספת של מאות יחידות דיור חדשות במרכז העיר הוותיק בערד. 

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 116 דונם, נמצאת על עתודת הקרקע האחרונה במרכז העיר, ומשלימה את הבינוי בין מרכז העיר ובין שכונות חלמיש ויהושפט ומע"ר צפון. היא כוללת את בנייתן של 450 יחידות דיור חדשות, שייבנו במבני מגורים בני 4-10 קומות, כאשר 90 יח"ד יהיו קטנות. בנוסף כוללת התוכנית 6,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, 18,000 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-27 דונם שטחים פתוחים. התוכנית נערכה על ידי על ידי משרד אוהד בן דיין אדריכלים.

הדמיה של התוכנית בערד (אוהד בן דיין אדריכלים)הדמיה של התוכנית בערד (אוהד בן דיין אדריכלים)

מתכננת מחוז דרום במנהל התכנון, מיכל מריל, אמר היום כי "התכנון המוצע לשכונה ממשיך את איכויות התכנון ה'ערדי' האופייני לשכונות מרכז העיר הוותיקות תוך התאמתן לצרכי העיר העדכניים. שלד השבילים והרחובות בתוכנית מתחבר וממשיך את המערכת העירונית הקיימת והתכנון המוצע מחזק את המארג העירוני בין השכונות, ואת הקישוריות בין מרכז העיר לשכונה החדשה ולפארק הצפוני הקיים, זאת גם באמצעות תמהיל שימושים ויחידות דיור מגוון שיתרום ליצירת שכונה איכותית". 

האדריכלית הראשית במשרד הבינוי והשיכון, ורד סולומון ממן, אמרה כי ״עבדנו במשרד תקופה ארוכה על קידום תוכנית זאת, במשך מספר שנים התקיים שיח פורה עם העירייה בו עלו צרכי הקהילה בעיר. בסופם הצגנו תוכנית שנותנת מקום לצרכים אלו ומגלה התחשבות בתושבי המקום הוותיקים ובמקביל תמשוך תושבים חדשים לאזור. התוכנית מגוונת ומציעה עיצוב רחובות ייחודי, תמהיל מגורים ועירוב שימושי התואם את הסביבה  לשמירה על ייחודיותה של העיר בהקמת המגורים החדשים בעיר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערדמשרד השיכון והבינויהוועדה המחוזית דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...