הסכסוך נמשך: ריט 1 דחתה את הצעת מידאס לרכוש את חלקה של ריט בחברה המחזיקה בנכסים בשרונה

דירקטוריון חברת ריט 1 החליט אתמול לדחות הצעת חברת מידאס השקעות נדל"ן, לרכוש את חלקה של ריט 1 בחברת גני שרונה שבה הן שותפות, המחזיקה 15 בניינים לשימור בצד המערבי של מתחם שרונה בת"א, על פי שווי מוערך של 217 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
שמוליק רופא, מנכ"ל ריט 1 (נטי לוי)שמוליק רופא, מנכ"ל ריט 1 (נטי לוי)

דירקטוריון חברת ריט 1 החליט אתמול (ד') לדחות הצעת חברת מידאס השקעות נדל"ן , לרכוש את חלקה של ריט 1 בחברת גני שרונה, המחזיקה 15 בניינים לשימור בצד המערבי של מתחם שרונה בתל אביב (הגובל ברחוב קפלן, מול הקריה). כך דיווחה ריט 1 היום לבורסה.

נזכיר כי בתחילת השבוע מידאס השקעות נדל"ן , בשליטת יוסף ורון שטיימן, הציעה לרכוש את חלקה של ריט 1, בניהולו של שמוליק רופא, בחברת גני שרונה (אמטא) שבה הן שותפות, על פי שווי מוערך של 217 מיליון שקל. הנכסים הם בהיקף זכויות של כ-6,200 מ"ר בנוי + רחבות צמודות. הזכויות כיום בעיקר למסחר והחברה פועלת לשינוי תב"ע כך שיתאפשר להוסיף שימושים לתעסוקה.

ריט 1 מחזיקה 50% מהחברה, ומידאס השקעות 30%, אמאר יועצים ואדלר חומסקי תקשורת מחזיקים כל אחד ב-8.5%. על רקע הסכסוך בין מידאס לריט 1, שבו טענה מידאס לקיפוח, היא הציעה כאמור לרכוש את חלקה של ריט 1 על פי שווי של 217 מיליון שקל, כך התמורה לריט 1 תהיה 108.5  מיליון שקל בניכוי התחייבויות.

אלא שריט 1, שהגדילה את מניותיה בגני שרונה ב-2018 ל-50% ולקחה את ניהול הפרויקט מידיה של מידאס, העריכה את שווי חברת גני שרונה ב-191 מיליון שקל. 

הסכסוך בין השתיים החל בנובמבר האחרון,  כשמידאס טענה להפרות הסכם מצד ריט 1 לגבי הרכב ההנהלה והדירקטוריון, וריט 1 מצידה טענה כי גני שרונה אינה מדווחת לדירקטור מטעם ריט 1 על המידע הנחוץ לו. מידאס אף פנתה לבית המשפט, ובדצמבר האחרון שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר, דחתה את בקשתה של מידאס השקעות לצו זמני נגד ריט 1. ריט 1 לא ציינה בהודעתה אם בכוונתה למכור את חלקה בהצעה אחרת או לשמור על חלקה.

שנה טובה לריט 1 בהכנסות, רבעון חלש

בתוך כך דיווחה ריט 1 על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023: ה-NOI  מנכסים זהים בשנת 2023 צמח בכ-6.1% לכ-379 מיליון ש"ח, לעומת כ-357 מיליון ש"ח אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול בהנבה של שטחים שהושכרו בתקופה ומהשפעת עליית המדד על דמי השכירות. 

ה-NOI בשנת 2023 עלה בכ-1% לכ-423 מיליון ש"ח, לעומת כ- 419 מיליון ש"ח ב-2022. הצמיחה נבעה בעיקר מגידול בהכנסות ומהנבה של נכסים חדשים שנרכשו, ועל אף השפעת פינוי השטחים המצויים בתהליך שיפוץ והשבחה ברעננה, והשפעת המלחמה על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה, המיוחסת בעיקר לתחום החניונים והמסחר. 

אך ה-NOI ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-102 מיליון ש"ח, לעומת כ-111 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ב-NOI נבע בעיקר מפינוי שטחים הנמצאים בתהליך שיפוץ והשבחה במתחם אינפיניטי פארק ברעננה (ירידה של כ-12 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2023 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד(, וכן מהשפעתה השלילית של המלחמה ברבעון על הכנסות מתחומי המסחר והחניונים. ה-FFO הריאלי ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-67 מיליון ש"ח, לעומת כ-82 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2022. השינוי ב-FFO הריאלי נבע מהירידה ב-NOI, וכן מעלייה בהוצאות המימון.

הרווח לבעלי המניות של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ- 22 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-232 מיליון ש"ח. הירידה ברווח ביחס לרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מרווחי שערוך משמעותיים שנרשמו ברבעון הרביעי של שנת 2022.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מידאסריט 1גני שרונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...