היוזמה שתניע את השוק? האוצר ומשרד הקליטה יוזמים הטבת מס לעולים ברכישת דירה בישראל

על פי היוזמה, ייהנו העולים מפטור ממס רכישה ברכישת דירה יחידה בסכום של עד כ-2 מיליון שקל, ואילו על הסכום שבין 2-2.5 מיליון שקל ישלמו העולים והתושבים החוזרים מס בשיעור של 0.5%. הפרטים אינם סופיים, אך ככל הנראה ההטבה תחול כל עוד מדובר בדירתו היחידה של הרוכש בישראל, גם אם ש לו נכסים נוספים בחו"ל

שיתוף הכתבה
אולם מקבלי הפנים בנתב"ג (דפוזיט פוטוס)אולם מקבלי הפנים בנתב"ג (דפוזיט פוטוס)

יוזמה חדשה מתגבשת בימים אלה במשרדי האוצר והקליטה, במטרה לפתות עולים ותושבים חוזרים לרכוש דירה בישראל. על פי היוזמה, ייהנו העולים מפטור מתשלום מס רכישה ברכישת דירה יחידה בסכום של עד כ-2 מיליון שקל, ואילו על הסכום שבין 2 מיליון שקל עד 2.5 מיליון שקל ישלמו העולים והתושבים החוזרים מס בשיעור של 0.5%. פרטי היוזמה נחשפו אתמול (ב') לראשונה בעיתון "גלובס".

מדובר בהטבה גדולה יותר מזו המוענקת כיום לישראלים אשר רוכשים דירה יחידה, הפטורים ממס ברכישת דירה עבור סכום של עד 1.98 מיליון שקלים, מחויבים ב-3.5% מס עד ל-2.34 מיליון שקלים, וב-5% עד ל-6 מיליון שקלים. כלומר, מדובר בחשבון אחרון בהטבה של עשרות אלפי שקלים לעומת רוכשי דירה מקומיים. עם זאת, ההטבה אינה אמורה לחול גם על נכסי יוקרה, ובסכום רכישה של מעל 6 מיליון שקלים, ישלמו הרוכשים לפי הטבות המס הרגילות.

משיחה של מרכז הנדל"ן עם אחד הגורמים העוסקים בעניין, ההטבה תחול כל עוד מדובר בדירתו היחידה של הרוכש בישראל, ללא קשר לשאלה האם יש בבעלותו נכסים נוספים בחו"ל. כך או כך, פרטי היוזמה עדיין לא נסגרו באופן סופי, וצפויים להתפרסם רק בעוד כשבועיים-שלושה.

ממשרד האוצר נמסר: ״בשלב זה אין חומרים שניתן להעביר בנושא״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרמס רכישהעולים חדשים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...