נפל אל הבור ונשאב לאורך כ-8 מטרים: כתב אישום על האסון בבריכה הפרטית בכרמי יוסף

כתב אישום הוגש נגד נתן ורחל מלר מכרמי יוסף - בין היתר על גרימת מוות ברשלנות - שבבריכה בביתם נהרג כליל קמחי ז"ל, לאחר שבור שנפער בה סחף אותו לתוכו. על פי האישום, כשנה וחצי לפני האסון ביצע בעל מקצוע בדיקה בבריכה והמליץ על תיקון הליקויים - מה שלא קרה. הנאשם אף שיפץ את הבריכה ללא היתר, ואירח בבית אירועים בתשלום, שבאחד מהם קרה האסון

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק) אילוסטרציה (שאטרסטוק)

פרקליטות המדינה הגישה היום (א') כתב אישום לבית המשפט השלום בכפר סבא, נגד נתן ורחל מלר מכרמי יוסף, בגין גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות ושימוש אסור במקרקעין, שהובילו למותו של כליל קמחי ז"ל ולגרימת חבלה לאדם נוסף, לאחר שבור שנפער בבריכה שלהם סחף אותם לתוכו. 

בחודש יולי 2022 הגיעו לביתם של נתן ורחל מלר בכרמי יוסף כ-50 עובדי חברת SAFRA, שקיימו במקום אירוע חברה בתשלום. במהלך האירוע, שחו בבריכה 7 אורחים, כשלפתע באזור המים העמוקים, בצידה הצפוני של הבריכה, הרצפה התמוטטה תחת לחץ עומס המים אל תוך בור שנפער מתחת לבריכה לאורך שנים. בשל התמוטטות רצפת הבריכה, נשאבו מי הבריכה בעוצמה אל תוך הבור וסחפו עימם את כליל קמחי ז"ל, וגל שפירא ששהו בבריכה באותו הזמן.

גל נפל מספר מטרים לתוך הבור תוך שהוא נחבל ונשרט משברי הבטון והברזל, אך בשלב מסוים הצליח לנשום אוויר ולזעוק לעזרה. כליל ז"ל נפל אל הבור ונסחף אל תוך חלל המערה לאורכם של כ-8 מטרים. לאחר מאמצי חילוץ ממושכים הוא חולץ ללא רוח חיים. 

מכתב האישום, המייחס לנתן מלר עבירות של גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות, ולשניהם מייחס עבירת שימוש איסור במקרקעין, שהוגש באמצעות עורכות הדין עינת בניטה ועינב וינגרד מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי היישוב כרמי יוסף בנוי על קרקע משכבות סלע קירטון בדרגות קושי ורטיבות שונות. בעומק של מספר מטרים מתחת לקרקע, התפתח אזור של מערות ונוצרו חללים מתחת לקרקע של היישוב. נתן ורחל היו בעלים של נחלה ביישוב, והתגוררו בבית שנבנה בה החל משנת 1991. נתן היה מודע לתוואי השטח ולקיומן של המערות עוד בטרם החל בבניית הבית.

על פי כתב האישום, כבר בחודש יוני 2020 הבחין נתן מלר שיש כמות מים ניכרת שדולפת מהבריכה החוצה ושבר במדרגות הבריכה. כשלא הצליח לתקן את זה, פנה למפעיל בריכות שחייה מוסמך, שיסייע לו, אך הוא הבהיר כי אין ביכולתו לסייע, והפנה את הנאשם לבעלי מקצוע אחרים. לכן, נתן תיקן בעצמו את הסדק במדרגה עם חומר דביק והדביק מעליו יריעה. תיקון לקוי זה לא מנע את אובדן המים אל הקרקע שמתחת לבריכה. 

בפברואר 2021 פנה הנאשם לבעל מקצוע שהופנה אליו בנוגע לאובדן המים וביקש לבצע בדיקה. למחרת הגיע בעל המקצוע לבריכה, ביצע בדיקה, יידע את נתן בליקויים וכי קיימת שקיעת קרקע באזור הצפוני של הבריכה, והבהיר כי המים זולגים אל הקרקע וכי נכון לטפל בזה באמצעות שיפוץ מסיבי, בהקדם האפשרי וגם השאיר דו"ח מפורט הכולל את הליקויים. אולם, הנאשם לא רצה לשאת בעלויות וניסה למצוא פתרונות חלופיים.

פעולות ללא היתרי בנייה כבר מ-1991 

כמעט שנה לאחר קבלת דו"ח הליקויים, בינואר 2022 הנאשם הבחין כי הבטון ויריעת הבריכה מעוותים, פנה ל-3 בעלי מקצוע כדי לבחון אפשרויות שיפוץ בבריכה ולבסוף החליט שלא לבצע שיפוץ כוללני, בניגוד להמלצות. אובדן המים לאורך תקופה ארוכה, יצר שינויים בקרקע שגרמו למים לעבור מקרקעית הבריכה לחומר המילוי עד שנוצר חלל אנכי שהלך וגדל ולבסוף שאב את מי הבריכה אל המערה.

יש לציין כי תחילתו של הליקוי, בפעולות לקויות שנעשו ללא היתרי בנייה כבר בשנת 1991. נתן מלר ביקש להרחיב בשלב מסוים את שטח הנחלה המסתיים במצוק ולאחריו יש מדרון, לכן, בשנת 1991 מילא את שטח המדרון, באופן עצמאי, בחומר מילוי שעשוי מאבנים וחרסיות, שסתם את פתחיה של המערה שהייתה במקום, וחלליה נותרו ריקים. מילוי זה נעשה ללא ייעוץ הנדסי, ללא בדיקת הקרקע או קבלת היתר לפי החוק. על פי כתב האישום, עד לשנת 2011, נתן ורחל ביצעו במקום עבודות שונות, בהזדמנויות שונות, להרחבת הנחלה, ללא קבלת היתר בנייה, כשחלק מהעבודות גם עומדות בניגוד לתוכנית הבנייה החלה על המקרקעין. 

בשנת 1999 נתן בנה בריכה בשטח הנחלה באמצעות קבלן מטעמו, על גבי חומר המילוי ועל המערה, כשחלק מהבריכה פולש למקרקעין הסמוכים. הבריכה נבנתה בלי היתרי בנייה, בניגוד לתוכנית המקרקעין ובלי לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בבניית בריכה על גבי מערה. החל משנת 2006, פנו לנתן נציגי רמ"י והורו לו לפנות את השטח אליו פלש, לכן, בשנת 2011 שיפץ הנאשם את הבריכה, באמצעות קבלן מטעמו, שינה את המבנה והקטין את ההיקף. שיפוץ הבריכה נעשה ללא היתר, ללא קבלת ייעוץ הנדסי או בדיקת הקרקע. 

החל משנת 2014 נתן ורחל הפעילו עסק בנחלה של הפקת אירועים ואירוח הכולל שימוש של אורחים בבריכה. משנת 2019 ועד למועד האירוע, התקיימו עשרות אירועים בנחלה עם מאות משתתפים והנאשמים קיבלו סכומי כסף של מאות אלפי שקלים, כשהחלוקה בניהם היא שנתן אחראי על תחזוקת הנחלה והבריכה ורחל אחראית על הקשר מול הלקוחות וגביית התשלום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"יבריכהבריכה פרטית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...