ועדת הערר ביטלה את תוכנית "גשר פארק המסילה" בירושלים. העירייה תפנה למחוזית

התוכנית מבקשת לסלול כביש ראשי בין השכונות תלפיות וגוננים אשר יקטע את פארק המסילה, ולבנות גשר שיחבר את שני חלקיו. העוררים טוענים לפגיעה בלתי סבירה בפארק. ועדת הערר הכריעה כי הסמכות לאישור בינוי שכזה היא בידי הוועדה המחוזית, וכעת צפויה העירייה לקדם את התוכנית מולה

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת הערר לתכנון ובנייה ירושלים, עו"ד שרית אריאלי בן שמחון (שאטרסטוק)יו"ר ועדת הערר לתכנון ובנייה ירושלים, עו"ד שרית אריאלי בן שמחון (שאטרסטוק)

ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות עו"ד שרית אריאלי בן שמחון ביטלה אתמול (א') את תוכנית "גשר פארק המסילה" בין שכונות תלפיות וגוננים בירושלים, זאת בעקבות ארבעה עררים שהוגשו נגד החלטת הוועדה המקומית לאשר את התוכנית. כעת צפויה הוועדה המקומית לפעול לאישור התוכנית לבניית הגשר מול הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, שכן על פי ההחלטה שהתקבלה תוכנית זו נמצאת בסמכותה.

פארק המסילה הוא אחד מהריאות הירוקות המשמעותיות בירושלים, והמשתרע לאורך תוואי מסילת הרכבת הישנה בעיר, לאורך חמישה קילומטרים, תוך שהוא חולף בסמיכות לשכונות בקעה, המושבה הגרמנית, מקור חיים, קטמונים, בית צפאפא, תלפיות ומלחה. התוכנית נשוא הערר כוללת סלילת כביש רחב ידיים בעל שני מסלולים לכל כיוון בין שכונת גוננים לתלפיות, בצמוד לתוואי הרכבת הקלה, כאשר הגשר ייבנה מעל הכביש והמסילה, על מנת לשמור על רציפות התנועה לאורך הפארק.

"נפעל לאימוץ התוכנית ע"י הוועדה המחוזית"

לטענת המתנגדים, בסלילת הכביש ובניית הגשר יש כדי לפגוע ברציפות הפארק וההנאה ממנו, וניתן היה להסתפק בכביש בעל נתיב נסיעה בודד לכל כיוון, שימתן את התנועה באזור. לצד הטיעון התכנוני הציגו העוררים גם טיעון פרוצדורלי, לפיו אישור בנייה מאסיבית של הפרדה מפלסית אינו בסמכותה של הוועדה המקומית, ויש צורך באישור תוכנית ברמת המחוז. בין העוררים נגד התוכנית ניתן למנות את המינהל הקהילתי גוננים, את סגן ראש העירייה יוסי חביליו (שבשבוע שעבר נוצח ע"י ראש העירייה משה ליאון בבחירות לראשות העיר) וחברת המועצה לורה וורטן, וכן את חברי מועצה רון לרמן ואדיר שוורץ.

במהלך הדיון הציגו נציגי הוועדה המקומית את התוכנית, והעוררים את התנגדויותיהם. בעקבות זאת התקיים דיון שלא לפרוטוקול, שבסופו הודיעו נציגי הוועדה המקומית כי "לאחר ששמענו את המלצת ועדת הערר אנו מקבלים את המלצת ועדת הערר ונפעל לאימוץ התכנית על ידי הוועדה המחוזית".

יו''ר ועדת הערר המחוזית לשעבר, עו''ד בני זלמנוביץ' (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)יו''ר ועדת הערר המחוזית לשעבר, עו''ד בני זלמנוביץ' (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

בהחלטתה, כתבה הוועדה בראשות עו"ד אריאלי בן שמחון כי "הצדדים נשמעו בפני וועדת הערר, ולאחר ששמעו הערות וועדת הערר באשר לסמכותה של הוועדה המקומית לקידום התכנית מושא הערר, הודיעה הוועדה המקומית כי היא מקבלת אמת המלצת וועדת הערר והיא תפעל לקידום התכנית ואימוצה ע"י הוועדה המחוזית. העררים מתקבלים".

"התנהלות נכונה של הוועדה המקומית"

לדברי יו"ר ועדת הערר המחוזית לשעבר, עו"ד בני זלמנוביץ', אני חושב שהמקרה הזה מציג התנהלות נכונה של הוועדה המקומית בהליך בפני וועדת הערר. עיון בפרוטוקול מלמד שהוועדה המקומית קיבלה וכיבדה את המלצת יו״ר הוועדה בהיבט המשפטי של הסמכות וקיבלה החלטה מושכלת לבטל את החלטתה ולקדם את התכנון בוועדה המחוזית בהתאם לחוק.

"כמי ששימש כיו״ר ועדת הערר במחוזות ירושלים, תל אביב ודרום אני יכול לומר שהעובדה שהוועדה המקומית קשובה לאמירות של ועדת הערר, הן ביחס לפיתוח מרקמי שימור (החלטת ועדת הערר בגרעין שכונת מלחה) והן במקרה המדובר, מלמדת על מינהל תקין שיודע לקבל ביקורת ולא לגרור את כל הצדדים להתכתשויות  משפטיות, ועל כן התנהלות הוועדה המקומית כאן הייתה ראויה ועניינית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פארק המסילה בירושליםועדת עררקטמוניםועדת הערר המחוזית ירושליםתלפיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...