ועדת שרים לחקיקה תדון: עד מיליון שקל למי שיחזור או יעבור להתגורר בעוטף עזה

על פי הצעת החוק שהגישו 56 ח"כים מהקואליציה, לה האוצר צפוי להתנגד בשל העלויות, תושבים שיחזרו ליישוב שמיועד לשיקום - יקבלו מענק בהתאם לקרבת היישוב לגבול. עוד מוצע להעניק הנחה של 50% בארנונה לכל הישובים בחבל תקומה

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (דוברות ועדת הכספים)יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (דוברות ועדת הכספים)

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהצעת חוק לשיקום יישובי עוטף עזה, בין היתר באמצעות מתן מענקים של עד מיליון שקל לתושבים שיחזרו להתגורר ביישובי חבל תקומה, וגם לתושבים חדשים שיגיעו להתגורר באזור. את הצעת החוק הגישו 56 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, ובראשם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, והיא עוסקת גם בעידוד הבנייה, התעשייה, והחקלאות בישובים שבאזור.  

על פי הצעת החוק, תושבים שיחזרו ליישוב שמיועד לשיקום - ישוב שנקבע כי מנהלת תקומה תפעל לשקמו - יקבלו מענק של מיליון שקל, תושבים שיחזרו לכל ישוב המרוחק עד 4 ק"מ מהגבול עם עזה יקבלו 600 אלף שקל, ותושבים שיחזרו לישוב המרוחק 4-7 ק"מ מהגבול יקבלו 400 אלף שקל. 

תושבים חדשים שיעברו להתגורר בישוב המיועד לשיקום יקבלו מענק של 500 אלף שקל, בישוב המרוחק עד 4 ק"מ מהגבול 300 אלף שקל, ובישוב המרוחק 4-7 ק"מ מהגבול 200 אלף שקל. עוד מוצע, להעניק הנחה של 50% בארנונה לכל הישובים בחבל תקומה, למגורים או שלא למגורים. כיום עומדת ההנחה הקבועה על ארנונה בישובים אלו על 39% על מגורים ו-45% על נכסים שאינם למגורים.

סעיף נוסף בהצעת החוק מציע לתקן את חוק התכנון והבנייה , כך שכל שטח בחבל תקומה יוכרז כמרחב תכנון מיוחד, כך ש"כל הסמכויות והתפקידים שנמצאים בדרך כלל בידי הוועדה המחוזית או הוועדה המקומית יהיו נתונות לוועדה המיוחדת בלבד". בדרך זו, ניתן יהיה להאיץ את הליכי התכנון והבנייה באזור ולקדם את שיקומו. 

על פי הערכות, משרד האוצר צפוי להתנגד להצעה, בשל העלויות הגבוהות שכרוכות ביישומה. יש לציין כי במקביל, מקודמת גם הצעת חוק ממשלתית ייעודית לחבל תקומה, שמטרתה לפשט את ההליכים הבירוקרטיים עבור מנהלת תקומה, אך זו מתעכבת בינתיים. הממשלה אישרה בתחילת דצמבר 2023 את תקציב מנהלת תקומה בסך 18 מיליארד ל-5 שנים. תזכיר חוק התקומה אמור היה להיות מוצג תוך 45 יום, ולעבור בכנסת תוך 60 יום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עוטף עזהמשה גפניחרבות ברזלתקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...