ישוב חדש, תוכניות במסלול מהיר ושכירות ארוכת טווח: שר הפנים יקדם תוכנית במגזר הדרוזי במיליארד וחצי שקלים

משה ארבל הודיע על כוונתו לקדם תוכנית מקיפה לתכנון ופיתוח יישובי החברה הדרוזית והצ'רקסית, שנשענת על המלצות שהוגשו לו, כולל פיילוט שיווק מגרשים ליזמים פרטיים באדמות מדינה. התוכנית תהווה בסיס להחלטת ממשלה שתקודם

שיתוף הכתבה
שר הפנים משה ארבל מקבל את ההמלצות (דוברות שר הפנים) שר הפנים משה ארבל מקבל את ההמלצות (דוברות שר הפנים)

שר הפנים, משה ארבל, הודיע הבוקר (ה') על כוונתו לקדם תוכנית מקיפה לתכנון ופיתוח יישובי החברה הדרוזית והצ'רקסית בהיקף כולל של כמיליארד וחצי שקלים. התוכנית נשענת על המלצות שהגישו לשר הפנים היועץ המיוחד שמינה לקידום הנושא, עו"ד עאסם חאמד, מנכ"ל מנהל התכנון , רפי אלמליח, וראש מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן.

מדובר בתוכנית שתהווה בסיס להחלטת ממשלה שתקודם בנושא בתקופה הקרובה. כחלק מגיבוש התוכנית, נפגשו צוותים של מנהל התכנון ועו"ד חאמד עם כל ראשי הרשויות ומחלקות ההנדסה בחברה הדרוזית והצ׳רקסית, ובחנו את סטטוס התכנון בכל יישוב.

בין ההמלצות שהוגשו לשר הפנים: הסרת חסמים למיצוי הפוטנציאל התכנוני הקיים, קידום חלק מהתוכניות המפורטות החדשות במסלול מהיר במסגרת הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ),קידום מהלך רוחבי לאיתור מתחמי תכנון באדמות מדינה וקידום תכנון מפורט במתחמים אלה שמיועד לטובת מחוסרי דיור, פיילוט שיווק מגרשים ליזמים פרטיים לבניית מוקדי בנייה רוויה בתוכניות מאושרות באדמות מדינה ופיילוט לפרויקטים לשכירות ארוכת-טווח באמצעות החברה הממשלתית " דירה להשכיר ".

בנוסף הומלץ על בחינת היתכנות להקמת יישוב דרוזי קהילתי חדש באזור הצפון, הקצאת תקציבי תכנון משמעותיים למנהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון לקידום תכנון מפורט ומתארי בכלל היישובים הדרוזים והצ'רקסים, מתן עדיפות לקידום מינויים מקצועיים מקרב החברה הדרוזית והצ'רקסית במוסדות התכנון ועוד.

שר הפנים ארבל אמר היום כי "השיח אודות שוויון הוא שיח חשוב. אנחנו במשרד הפנים העדפנו להשקיע בפעולות מעשיות לקידום השוויון. ברית החיים בינינו לבין אחינו הדרוזים והצ׳רקסים מחייבת את כולנו לפעול לכך שכל ילד יוכל לחלום ולהגשים את חלומו. אני מודה לאל״מ במיל׳ עו״ד עאסם חאמד והצוות במנהל התכנון על עבודה מאומצת. אני מאמץ את המלצותיהם המקצועיות ומניח אותם על שלחן העבודה שלי לשנת 2024".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד הפניםרפי אלמליחמשה ארבלנתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...