נתוני BMBY: מספר הדירות החדשות שנרכש בינואר 2024 צפוי להיות גבוה יותר מכל אחד מחדשי 2023

כך עדכנה החברה על רקע נתוני הלמ"ס אתמול, מהם עולה כי ב-2023 חלה ירידה של 35% במספר העסקאות. עפ"י מערכות BMBY, בינואר חלה עלייה של כ-60% בעסקאות לעומת דצמבר. המנכ"ל מארק זאבי: "בחודשיים האחרונים העלייה בביקוש הפכה לעלייה במס' העסקאות"

שיתוף הכתבה
מארק זאבי (מיכה בריקמן)מארק זאבי (מיכה בריקמן)

על רקע נתוני הסיכום העגומים לשנת 2023 שפורסמו אתמול, מדווחת חברת BMBY, המפעילה תוכנה המנטרת את מרבית משרדי המכירות בישראל, כי נתוני חודש ינואר צפויים להיות שונים בתכלית. כזכור, על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול חלה צניחה של 35% במספר העסקאות לרכישת דירה לעומת שנת 2022, וכן ירידה של 31% בהיקפי רכישת הדירות החדשות. אולם לפי נתוני BMBY, בחודש ינואר כבר היה מספר הדירות החדשות שנמכרו גבוה ביותר בהשוואה לכל אחד מחודשי שנת  2023 בנפרד.

נזכיר כי על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול בחודש דצמבר נמכרו 2,729  דירות חדשות. מדובר בעלייה של כ- 79.5% ביחס לחודש נובמבר שבו נמכרו 1,520 דירות חדשות. על פי נתוני במבי, בחודש ינואר 2024 חל גידול נוסף של 62% במספר העסקאות ביחס לדצמבר  2023.

חברת BMBY היא ספקית של תוכנות CRM לחברות נדל"ן והמערכת שלה אוספת ומנתחת את הפניות שמגיעות למשרדי המכירות ולפיכך יש לה את האפשרות למדוד את רמת הביקושים ואת מספר העסקאות לרכישת דירות חדשות בישראל בזמן אמת ובאופן יומיומי.



מארק זאבי, מייסד חברת BMBY מציין כי  "אנחנו רואים מזה מספר חודשים את העלייה בביקושים ובחודשיים האחרונים הם משפיעים גם על העלייה במספר העסקאות. בתקופה הנוכחית שבה אי הוודאות היא גבוהה מאוד, משך הזמן לסגירת עסקה התארך. בנוסף לכך, חלק ניכר מהביקושים שמגיעים היום למשרדי המכירות ( כ- 20% ) מגיעים מצד תושבי חוץ המתעניינים ברכישת דירה בישראל וכאן משך סגירת העסקה ארוך עוד יותר.

"הקטליזטור הכי חזק הוא ההורדה של ההון בעצמי. אנחנו רואים בפירוש פרויקטים עם הלוואת קבלן או מימון ריבית שמצמם את ההון העצמי של הלקוח - שאלו הפרויקטים שמוכרים הכי הרבה. הפרמטרים שהכי מעניינים את הלקוח זה ההון העצמי וההחזר החודשי. אם אתה פותר לו את ההון העצמי, אתה מגדיל דרמטית את כמות הרוכשים וכנ"ל לגבי ההחזר החודשי, אם אתה מממן לו חלק מהריבית, אתה מאפשר לו לקנות דירה גדולה יותר או באזור המרכזי".

"מלאי של 67.7 אלף דירות לא מכורות הוא לא באמת גדול"

נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול והצביעו על ירידה שרמטית ברכישת הדירות ב-2023 הביאו לתגובות רבות נוספות. דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, הגיב אף הוא  לנתוני הלמ"ס ואמר כי  "מלאי הדירות החדשות שלא נמכרו נשמע לכאורה גבוה, אבל למעשה הינו נמוך ונסביר. מדובר בכמות דירות המשקפת ביקוש לשנה אחת. הצורך הינו תוצאה מגידול טבעי של האוכלוסייה בישראל עומד על כ- 60-70 אלף דירות לשנה,  וזאת גם בהתייחס לעובדה כי קיים פער של 120-150 אלף דירות החסרות בשוק. לכן, מלאי של 67,760 דירות לא מכורות אינו גדול כי זו הכמות שיש לייצר מידי שנה רק כדי לעמוד בגידול הטבעי, ומבלי לסגור את הפער של שנים קודמות.

"שנת 2024 התחילה בקצב שונה, השוק מתעורר לאט וישנו קצב עסקאות טוב למרות המלחמה ובנוסף הריביות נמצאות במגמת ירידה. האתגר האמיתי כעת של המדינה הוא לספק  דירות חדשות לשוק אשר יתאים לקצב הביקוש".

לדברי רועי פדלון, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר פדלון , "אחרי ההלם הראשוני של תחילת המלחמה שעצר את כולנו, חזר המשק לפעילות וכך גם מחפשי הדירות. מי שהשהה את העסקאות שהחל לבדוק לפני תחילת המלחמה חזר להתקדם איתן  ואחרים שרק החלו לחפש האיצו את התהליך למציאת דירה מתוך שני תהליכים שאני מרגיש שעוברים על השוק. ראשית אנשים הבינו שאין לנו ארץ אחרת. שזו המדינה שלנו ומחובתנו לשמור עליה, להגן עליה ולבנות אותה. גם עליית גילויי האנטישמיות כלפי ישראל וכלפי יהודים בתפוצות כתוצאה מהתארכות הלחימה בעזה, תרמה להבנה הזו שלנו כישראלים כמו גם לעלייה בפתיחה של תיקי הגירה והתעניינות גבוהה יותר ברכישת דירות בישראל מצד עולים.

"הסיבה הנוספת היא סיבה כלכלית. רוח התקופה הביאה יזמים רבים להציע כעת הטבות בתנאי תשלום וחלפי הנחות ברכישת דירה. הטבות כמו תשלום של 15 אחוז במעמד מכירת הדירה והיתר בקבלת מפתח, או הלוואות קבלן על חלק מהסכום , כאשר הריבית וההצמדה היא על חשבון הקבלן . במצב זה רוכשים פוטנציאליים משקיעים כמו גם מי שמחפש דירה למגורים מבין שזו הזדמנות שלא בטוח תחזור על עצמה שכן היצע הדירות נמצא בירידה והמחירים עתידים לעלות בקרוב. לכן אנו רואים בחודש דצמבר כבר עלייה משמעותית בהיקף העסקאות אל מול החודשיים הקודמים. אנו יכולים להעיד שהחודש האחרון של השנה היה אחד החודשים הטובים ביותר שלנו אם לא הטוב בהם בביצוע עסקאות בפרויקטים אותם אנו משווקים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מארק זאביbmbyשוק הדיורהלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדרור אוהב ציוןרועי פדלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...