4 חודשים מפרוץ המלחמה, בעיר הפריפריאלית הזו זינקו חיפושי הדירות פי 2.5 ביחס לנורמה

בחודש ינואר המשיכו ערי העוטף להוביל את רשימת הערים שבהן חל דווקא זינוק בהיקפי חיפושי הדירות, כך עולה מניתוח נתוני אתר מדלן. אך מעל כולן מתבלטת ערד, עם עלייה של 140% בהיקפי החיפושים לעומת אשתקד. לעומתן, ערי גוש דן וגבול לבנון ממשיכות לסבול מרמות התעניינות נמוכות משמעותית ביחס לשגרה

שיתוף הכתבה
טל קופל, מנכ"ל מדלן, על רקע העיר ערד (אורית פניני, שאטרסטוק)טל קופל, מנכ"ל מדלן, על רקע העיר ערד (אורית פניני, שאטרסטוק)

בחודש ינואר חזרו היקפי החיפושים אחר דירות באתר מדלן לרמה שגרתית, ובהיקף דומה לאלה שנרשמו במהלך ינואר 2023. זאת, לראשונה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, כך עולה מנתוני החברה שהועברו ל" מרכז הנדל"ן ". עם זאת, בבדיקת אזורי החיפוש, קיים עדיין שוני רב לעומת המציאות ששררה לפני ה-7.10.

זהו החודש השלישי ברציפות בו מרכז הנדל"ן בוחן את היקפי ההתעניינות בדירות לרכישה לפי ערים, תוך השוואת רמת ההתעניינות לחודש המקביל אשתקד. מהשוואת נתוני החיפוש של ינואר 24 לעומת אלה של ינואר 23, ניתן לראות את המשכן של המגמות שבהן הבחנו גם בשתי הסקירות הקודמות. לפיהן, בעוד שבאזור הדרום בכלל וביישובי עוטף עזה בפרט, ממשיכה ההתעניינות ברכישת דירות להיות גבוהה משמעותית מהרמה הממוצעת, הרי שבערי גוש דן וביישובי קו העימות הצפוני ממשיכה ההתעניינות להיות נמוכה בעשרות אחוזים לעומת הנורמה.



מעל כולן ניצבת זה החודש השני ברציפות העיר ערד, שבה היקפי החיפוש בינואר האחרון היו גבוהים פי 2.5 (!) לעומת ינואר אשתקד. נראה כי השילוב בין מחירי הדיור הזולים ובין הריחוק היחסי משני קווי העימות, הצפוני והדרומי, הגדיל משמעותית את רמת העניין בעיר.

רמת עניין גבוהה משמעותית מהנורמה נרשמה גם במודיעין עילית (71%) ובגדרה (47%). וממש כמו בניתוח של חדש דצמבר, גם הפעם ניתן מקום של כבוד לנציגות עוטף עזה, כאשר בעיר שדרות נרשמה רמת עניין הגבוהה ב-40% ביחס לינואר 23, ובנתיבות רמת עניין הגבוהה ב-36%.


הפתעה: גם בנתניה ובכפר יונה חלה צניחה ברמת העניין

את רשימת הערים שבהן צנחה בינואר 24 רמת העניין באופן דרמטי לעומת ינואר אשתקד, מובילה בני ברק, עם צניחה של 61% ביחס לינואר אשתקד. בכלל, נראה כי גוש דן הוא האזור הבולט בצמרת הערים שבהן פחתה רמת העניין, כאשר ממש כמו בשתי הבדיקות הקודמות  - בת ים (44%-),חולון (43.5%-) וראשל"צ (42.5%-),ממשיכות לככב בה. לתמונה זו ניתן לצרף את תל אביב-יפו, עם ירידה של 18% בהיקפי החיפושים, שיעור הירידה הגבוה ביותר מבין 4 ערי המטרופולין.



באופן מפתיע, הפעם הצטרפו לרשימה גם שתיים מהערים בעלות מיקום שנחשב לנחשק במיוחד – במרכז הארץ אך מחוץ לטווח טילי חמאס. המדובר בכפר יונה שבה צנחה רממת העניין בכ-60% ובנתניה שבה פחתו כמויות החיפושים ב-43%.

אזור נוסף שבו באופן קבוע רמת העניין נמוכה מהנורמה הוא אזור קו העימות הצפוני, בו שלוש הערים הבולטות: נהריה, מעלות-תרשיחא וקריית שמונה, מראות ירידה של כשליש ביחס להיקפי החיפוש בימי שגרה.

טל קופל, מנכ"ל מדלן : "למרות שהמלחמה בעזה בעיצומה, בינואר אנחנו רואים התאוששות מרשימה בהיקף חיפושי הדירות בדרום הארץ, לא רק לעומת החודשים הקודמים אלא גם לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ניתן להניח שרבים מהמחפשים הם ציידי מציאות, שמבקשים לנצל את המצב כדי לרכוש נכסים ממי שלחוצים להיפטר מהם. חיפושים הם אמנם לא עסקאות בפועל, אך בדרך כלל 'תנועה' בהיקף כזה מיתרגמת גם לעסקאות, ונראה שאפילו בשדרות, שסבלה לא מעט ב-7.10, אנשים שבים לחפש דירות".

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מדלןשוק הדירותחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...