הטרקטורים כבר עובדים: החלה בניית קיבוץ בארי הזמני בצמוד לקיבוץ חצרים שבנגב, בהיקף 250 יח"ד

קהילת בארי תעבור בחודשים הקרובים לקיבוץ זמני שיוקם במערב קיבוץ חצרים, במודל חדשני של קהילות שכנות - שתי קהילות שיגורו בנפרד, אך בשכנות צמודה. יוקמו כ-250 יחידות דיור בטווח של 60-120 מ"ר, כולן עם ממ"ד וחצר, ובליבו של הקיבוץ הזמני יוקם חדר אוכל  ולצידו מדשאה רחבה. בתקופה הקרובה יתבצעו עבודות להרחבת התשתיות במקום

שיתוף הכתבה
העבודות בחצרים (אלדד מרקוס, כאן הפקות קיבוץ חצרים)העבודות בחצרים (אלדד מרקוס, כאן הפקות קיבוץ חצרים)

השבוע החלה בנייתו של הבית החדש של קיבוץ בארי, בקיבוץ חצרים, שיכלול 250 יח"ד. קהילת קיבוץ בארי בליווי מלא של מנהלת תקומה, תעבור לקיבוץ זמני שיוקם בחלקו המערבי של קיבוץ חצרים שבמועצה האזורית בני שמעון. שני הקיבוצים יקיימו מודל ראשון מסוגו בישראל של "קהילת שכנות בארי-חצרים", עד שיוכלו תושבי בארי לשוב לביתם

טרקטורים הגיעו השבוע לקיבוץ חצרים שבנגב, והחלו בעבודות לבניית קיבוץ בארי הזמני, שאליו תעבור קהילת בארי בחודשים הקרובים. לאחר אירועי השבעה באוקטובר, ולאחר שבחנו את החלופות שהוצעו להם על ידי מנהלת תקומה, החליטו קהילות בארי וחצרים על הקמת הקיבוץ הזמני בחלקו המערבי של חצרים. כמו כן החליטו תושבי הקיבוץ על יצירת מגורים במודל חדשני של "קהילות שכנות" - שתי קהילות שיגורו בנפרד, אך בשכנות צמודה, כך שייווצר חיבור בין הקהילות בסביבה קיבוצית, תוך שמירה על הזהות העצמאית של כל קהילה.

קיבוץ בארי הזמני תוכנן על ידי מנהלת תקומה בשותפות עם קהילת בארי והמועצה, כדי שיהיה כמה שיותר דומה לקיבוץ המקורי שאליו שואפת קהילת בארי לשוב במהרה. הוא צפוי להתפרס על פני שטח של כ-200 דונמים, ועליו יוקמו כ-250 יחידות דיור בטווח של 60-120 מ"ר, כולן עם ממ"ד פנימי ולכל יחידת דיור תהיה חצר אישית. בליבו של הקיבוץ הזמני יוקם חדר אוכל  ולצידו מדשאה רחבת היקף, מתחם גני ילדים ומתקנים לניהול המרחב הקיבוצי.

במקביל לבניית הקיבוץ הזמני, פועלים בקיבוץ חצרים בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית בני שמעון, ומבצעים התאמות של תשתיות בקיבוץ, שעתידות לשרת את האוכלוסייה שתגדל בכ-70%, מסייעים בעובדים מול מנהל התכנון כדי לקדם תוכניות בנייה וכו'. בתקופה הקרובה יתבצעו עבודות להרחבת תשתיות המים, החשמל, הביוב, התקשורת והכבישים, לפתיחת צירי נסיעה מתאימים ועוד. 

העבודות בחצרים (אלדד מרקוס, כאן הפקות קיבוץ חצרים)העבודות בחצרים (אלדד מרקוס, כאן הפקות קיבוץ חצרים)

ההחלטה המשותפת על בניית הקיבוץ הזמני במודל "קהילות שכנות" הייתה תהליך טבעי עבור שתי הקהילות, להן מאפיינים משותפים רבים, שהפכו את חצרים לפתרון זמני נכון ומתאים עבור קהילת בארי.  בראש ובראשונה גודל שתי הקהילות דומה, דבר השומר על האיזון בין הקהילות השונות. נוסף לכך קיימת קרבה גיאוגרפית בין קיבוץ חצרים, הממוקם בסמוך לבאר שבע ובמרחק נסיעה קצרה יחסית, לקיבוץ בארי שנמצא בנגב המערבי. קרבה זו תאפשר לקהילת בארי הגעה מהירה למקומות העבודה שלהם, וכן להמשיך ולהפעיל את סמלי הקיבוץ: דפוס בארי, החקלאות, התעשייה המקומית ועוד. מנהלת תקומה עמלה על מציאת גורמי המקצוע הטובים ביותר, תוך כדי קידום לוחות זמנים, האצת הפרוייקטים וביצוע מכרזים.  

את ה"קיבוץ הזמני" תכנן יובל יסקי, אדריכל הקיבוץ ואדריכל הפרויקט. בפרויקט יעבדו בשיתוף פעולה שורה של קבלנים , בעצימות גבוהה ובלוח זמנים צפוף של 2-3 משמרות עבודה בכל יום, כדי לאפשר לקהילת בארי לעבור למגוריהם בקיבוץ הזמני מוקדם ככל האפשר. סביב השולחן שמקדם את בניית הקיבוץ הזמני פועלים נציגים מהזירה הארצית והמקומית גם יחד וביניהם:  משה אדרי, ראש מנהלת תקומה, אסנת קמחי, סמנכ"לית משרד השיכון והבינוי, אבישי קראוס וחיים הובר, מטעם רמ"י מחוז דרום, רשות התכנון, זהרה ישי, מהנדסת מועצה אזורית בני שמעון, זבולון כלפא, פרויקטור מטעם המועצה לנושא קליטת ישובים והחטיבה להתיישבות.

משה אדרי, ראש מנהלת תקומה: ״מנהלת תקומה חרטה על דגלה כבר מהיום הראשון לספק מענה פרטני ואישי לכל קהילה וקהילה. היחודיות של בארי כקיבוץ שיתופי גדול שנפגע פגיעה קשה מאוד, דרש מאיתנו להתאים מספר מענים עבורו ואנחנו שמחים כי הקהילה קיבלה בסופו של דבר החלטה שהיא שלמה איתה. נמשיך לתמוך ולספק לאנשיה את כלל המשאבים הנדרשים במקביל למאמצי עליהם השיקום והבנייה מחדש של היישוב בחבל העוטף״.

עמית שלוי, יו"ר הכלכלי של קיבוץ בארי: "קהילת בארי מודה לקהילת חצרים על הרצון הטוב בשיתוף הפעולה ובהצעת מקום מגורים זמני בעת שהקהילה שלנו משתקמת ובונה את עצמה מחדש. קהילת בארי היא קהילה עצמאית וחזקה - כולנו יחד בכאב וכולנו יחד, כולל החטופים שעוד נמצאים בשבי החמאס ושאנו פועלים ללא לאות להחזרתם, נשוב הביתה בביטחון בהקדם האפשרי."

יגל דויטש, מנהל תחום הבינוי במנהלת "קהילות שכנות", מטעם קיבוץ חצרים: "זהו רגע מרגש, שמסמל את תחילת הבנייה המחודשת מתוך השבר הגדול. קיבוץ חצרים התגייס כולו, פה אחד, לעמוד לצד קהילת בארי ולאפשר לה לבנות מרחב בטוח ומותאם, תוך כדי תהליך עבודה משותף של הקשבה ומענה לצרכיהם בשטח ובקהילה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עוטף עזהחרבות ברזלבארימנהלת תקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...